ابراهیم قاسمپور: گل‌محمدی آدم سالمی است اما.../ مافیای فوتبال همان مافیای چای است/ نوه من هم می‌گوید این فوتبال قشنگ نیست
منبع: اطلاعات
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: همان کله‌گنده‌هایی که در فساد بخش‌های دیگر دست دارند در فوتبال هم هستند.

دیدار حساس پیش روی پرسپولیس با الدحیل قطر، مشکلات سرخپوشان پیش از این دیدار و همچنین مسئله فساد در ورزش و به‌خصوص در فوتبال که باز هم داغ شده است، بهانه‌هایی بود برای گفت‌وگو با ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال ایران.

 قاسمپور در ابتدا گفت: لیگ ما بی سر و سامان است. نمی‌دانم افت لیگ و تیم‌ها به دلیل وقفه‌های ایجادشده در مسابقات است یا دلایل دیگری دارد. مگر کشورهای دیگر لیگ‌های خود را تعطیل می‌کنند؟ النصر برابر پرسپولیس بازی کرد و دو روز بعد رفت در دربی کشورش بازی کرد. این موضوع به بلد نبودن برنامه‌ریزی از سوی آقایان مرتبط است. برخی تیم‌ها فشار می‌آورند و بازی را تعطیل می‌کنند. 

وی درباره بازی فردای پرسپولیس و الدحیل گفت: پرسپولیس تیم بدی نیست و تجربه هم دارد. فوتبال قطر خیلی قوی نیست و مثل عربستان هم بازیکنان مطرحی جذب نکرده است. به نظرم پرسپولیس می‌تواند بازی را ببرد. روی کاغذ حداقل برتر از الدحیل است.

کارشناس فوتبال ایران درباره حواشی اخیر پرسپولیس نیز گفت: وقتی بازیکن می‌بیند شرایط عادی نیست خب از نظر روحی بهم می‌ریزد. وقتی بازیکن درگیری مدیرعامل و سرمربی را می‌بیند اثر منفی روی او می‌گذارد. مشکلی هم که در خط حمله دارند جای خودش. مشکل عمده این تیم نداشتن بازیکن شش‌دانگ در خط حمله است. این بازیکن خارجی یعنی نبیل باهویی خوب نبوده است. بازیکن خارجی باید یک سر و گردن بهتر از داخلی‌ها باشد. تیم‌های عربستانی چه نفراتی می‌آورند و ما چه نفراتی. من نمی‌دانم چه کسی این بازیکن را آورده است. یحیی آن‌قدر درک دارد که چنین بازیکنی را انتخاب نکند. هر کسی آورده پشت پرده‌اش واسطه‌ای در میان بوده است. از این نفرات در لیگ یک هم داریم. من بعید می‌دانم یحیی این بازیکن را انتخاب کرده باشد. اگر او انتخاب کرده که عجیب است. یحیی آدم سالمی است. شنیده‌ام این انتخاب آقای درویش بوده و به یحیی تحمیل شده است. هر کسی این کار را کرده یا فوتبال را نمی‌فهمیده و یا منافعی داشته است. 

قاسمپور درباره شکایت اخیر پرسپولیس از استقلال و متعاقب آن شکایت شب گذشته باشگاه استقلال از مدیرعامل پرسپولیس گفت: در یک خانواده‌ که بچه‌ها درست تربیت نمی‌شوند همه می‌گویند مشکل از بزرگ خانواده است. این‌ها برمی گردد به ناکارآمدی مسئولان ورزش؛ از وزارت ورزش تا فدراسیون. این شکایت‌ها و تهدیدها همه برمی‌گردد به مدیریت کلان فدراسیون که فقط به دنبال پول است. اجرای قانون فقط جریمه مالی نیست. این‌ها باعث شده خود ما هم فوتبال تماشا نکنیم. ده دقیقه نگاه می‌کنم و بعد کانال را عوض را می‌کنم و فیلم می‌بینم. این فوتبال جذابیتی ندارد. نه برنامه و نه خلاقیت. همه تیم‌ها یک شکل بازی می‌کنند؛ خب این فوتبال چه جذابیتی دارد؟ حتی نوه من می‌گوید این فوتبال قشنگ نیست و می‌رود بازی‌های خارجی را می‌بیند.

وی درباره تیم ملی گفت: من نمی‌خواهم انتقاد کنم، ولی واقعیت این است که وقتی باشگاه‌های ما بی در و پیکر هستند نمی‌توان از دل لیگ برداشت کرد. سن تیم ملی بالا رفته و سرمربی مجبور است از همان نفرات قبلی استفاده کند. با این حال ما روی کاغذ برای قهرمانی در جام ملت‌ها شانس داریم و آن‌هم به دلیل داشتن لژیونرهای باتجربه است. شما وقتی بازی ژاپن و آلمان را نگاه کنید می‌بینید که این تحول ژاپنی‌ها اتفاقی نیست و پشت آن برنامه‌ریزی درازمدت قرار دارد. آن‌ها با تیم‌های درجه یک بازی می‌کنند و ما می‌رویم با تیم‌های درجه دو و سه بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم.

پیشکسوت فوتبال در پایان درباره فساد در فوتبال که این روزها بحث آن داغ شده است گفت: آیا در بخش‌های دیگر جامعه فساد نداریم؟ خب در جاهای دیگر هم هست، اما فوتبال را همه می‌بینند. الان بحث فساد چای مطرح شده است. آیا در واردات ماشین فساد نیست؟ همان کله‌گنده‌هایی که در بخش‌های دیگر دست دارند در فوتبال هم دست دارند. مافیای فوتبال همان مافیای چای و ماشین و... است. نوع برخوردمان با فساد در فوتبال را هم که همه می‌بینید. فقط حرف می‌زنیم و عمل نمی‌کنیم. من هنوز برایم یک موضوع جای سوال دارد: رئیس فدراسیون را می‌برند زیر سوال و بعد استعفا می‌دهد و می‌گویند بیمار است و دوباره برمی‌گردد. اگر تخلفی نکرده بود پس چرا آبرویش را بردید و اگر متخلف بود چرا اجازه دادید برگردد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • اشنا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    گفته هایی که چندین و چند ساله باز گفته میشه . استخوان بندی و سیستم این ادارات و فدراسیونها را باید عوض کرد که کسی حتی بالاترین مقام هم جرات نمیکند . اینها در پنهان مافیا را براحتی پیاده میکنند . همه هم سفارشی این و آن در شکل دوآتیسه انقلابی . جمع کردن این سیستم احتیاج به زلزله ای عظیم داره نه چند تا گفته تکه پاره من و شما و همه
  • ع ق QA ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    اگه مافیای چای همون مافیای فوتبالی ببین چای آبی چه مزخرف میشه
  • hmmoheb IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    اگر آبرویش رفته با چه رویی بر می‌گردد و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی