نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
توپ آدیداس - یورو ۲۰۲۴
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در مسابقات یورو ۲۰۲۴ از توپی استفاده خواهد شد که تکنولوژی جدیدی در آن استفاده شده و حتی خطای هند به‌راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا که سال آینده در کشور آلمان برگزار خواهد شد، شاهد تحولی بزرگ و تکنولوژی تازه در دنیای فوتبال خواهیم بود.

طبق خبری که رسانه‌های بزرگ ورزشی جهان اعلام کرده‌اند، قرار است در یورو ۲۰۲۴ از توپی که دارای یک ریزتراشه است استفاده شود که این ریزتراشه می‌تواند هنگام آفساید و زمانی که توپ با دست برخورد دارد، به داور کمک کند.

این ریزتراشه با فناوری‌های ردیابی اندام و گرافیک سه‌بعدی از اسکلت انسان (در زمین فوتبال همان بازیکنان) در ارتباط خواهد بود. با استفاده از این ابزارها، کمک‌داوران ویدیویی (VAR) هم احتمالاً محل دقیق برخورد توپ روی بدن بازیکن را با استفاده از تصاویر کامپیوتری مشخص می‌کنند.

تشخیص این که آیا توپ از دست بازیکن رها شده، حتی با ضبط تصاویر توسط دوربین هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مثال‌های بسیاری در این باره در لیگ برتر انگلیس وجود داشته که داور و کمک‌داور ویدیویی متوجه برخورد دست با توپ نشده‌اند، اما بازیکنان این لحظه را دیده‌اند. به طور مثال جردن آیو از کریستال‌پالاس در دیداری که ماه اکتبر برگزار شد مقابل تاتنهام ابتدا توپ را با بازوی خودش کنترل کرد و بازیکنان رقیب اصرار داشتند که او خطا کرده. با این حال پس از بررسی طولانی‌مدت VAR داوران نتوانستند به طور قطعی مشخص کنند که بازیکن پالاس از کدام‌یک از قسمت‌های بدن خودش استفاده کرده و درستی گل تأیید شد.

طبق قوانین بازی فوتبال، اگر به طور مستقیم از دست/بازو حتی به طور تصادفی استفاده شود یا این که توپ به دست/بازو بازیکن برخورد کند و گلی به ثمر برسد، این گل مردود است.

انتظار می‌رود با استفاده از این تکنولوژی خاص، اشتباهات داور بیش از پیش در مسابقات جام ملت‌های اروپا به حداقل برسد. رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که در ۱۰ شهر از کشور آلمان برگزار خواهد شد، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) شروع می‌شود و تا ۱۴ جولای ۲۰۲۴ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴/ ایتالیای قهرمان در گروه مرگ کنار اسپانیا/ گروه راضی‌کننده برای آلمان میزبان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رحمان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    ارزو می کنم نوادگانم اون توپ را در بازیهای ایران هم ببینند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی