نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
به بهانه احکام انضباطی AFC علیه ۳ بازیکن ایرانی/ امکانات ویژه بماند برای بعد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در همه جای دنیا برخی خطاها در زمین فوتبال با کارت قرمز داور تمام نمی‌شود و پیامدهای بعدی دارد اما در فوتبال کشورمان خیلی کم چنین اعمال قانونی می‌بینیم.

بارها در مورد اخراج‌های زیاد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان نوشته‌ایم. این موضوع ثابت می‌کند که چقدر تیم‌ها و بازیکنان حرفه‌ای ما از قوانین روز داوری به دور هستند و در این زمینه هیچ کاری نشده است. بارها و بارها تیم‌های ملی ما در تورنمنت‌های مهم جهانی و قاره‌ای – رشته های مختلف - از همین ناحیه ضربه خورده‌اند.

با کالبد شکافی همین اخراج‌ها می‌توان به این نکته رسید که ما قبل از آوردن کمک داور ویدیویی باید فرهنگ استفاده از آن را داشته باشیم وگرنه هیچ مسابقه فوتبال ما تا پایان نیمه اول بدون اخراج نخواهد بود! اما به خبری که تازه منتشر شده دقت کنید؛ «امیرمهدی جانملکی، مدافع نساجی به دلیل خطای خشن و اخراج مستقیم مقابل بمبئی‌سیتی به دو جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ ۱,۷۵۰ دلار جریمه محکوم شد. هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد، دو بازیکن سپاهان به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم مقابل نیروی هوایی عراقی ۴ و ۲ جلسه محروم و مبلغ ۱۰۰۰ دلار جریمه شدند.»

در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا دو تیم ایرانی نساجی و سپاهان میزبان بودند و هر دو اخراجی داشتند، در همان نیمه اول و حالا می‌بینید که ماجرا با همان کارت قرمز داور به پایان نرسیده و بازیکنان چند بازی دیگر محروم هستند و باید جریمه دلاری بپردازند. ضرر به کل تیم ...

نکته اول تفاوت جریمه دلاری امیر مهدی جانملکی با دو بازیکن سپاهان است. نکته‌ای که ثابت می‌کند خطا با خطا فرق می‌کند، این درست که داور همه را با کارت قرمز مواجه کرده اما پیامدهای یک خطا میتواند به محرومیت‌های بعدی منجر شود. می‌بینید که یک بازیکن سپاهان (هادی محمدی که اواخر بازی اخراج شد)  ۴ جلسه محروم شده و یک بازیکن دیگر (حسین نژاد در نیمه اول)  دو جلسه اما جریمه دلاری آنها کمتر از جریمه مدافع نساجی است که او هم دو جلسه محروم شده است!

این درست که ما امکانات نداریم، داوران ما محروم هستند و حتی امکانات اولیه را هم ندارند اما اجرای قانون چه ربطی به امکانات دارد؟ تا به حال چند نمونه در لیگ برتر سراغ دارید که یک بازیکن به خاطر خطای درون زمین اخراج و پس از آن چند جلسه محروم شده باشد؟

ما اینجا حتی در اجرای قانون هم مشکل داریم؛ امکانات بماند برای بعد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی