نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ورزشگاه آزادی پُر با مردم خشمگین به ضرر میزبان شد/ دیگ جوشان پرسپولیس؛ گنج بی‌بدیل یا بمب ساعتی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل و در ماجراهای بلیط فروشی هشدار داده بودیم که مراقب عصبانیت مردم باشید.

تا سال‌ها کمبود و عقب ماندگی‌های فوتبال ما را ورزشگاه آزادی جبران می‌کرد. ورزشگاهی با هیبت که وقتی از خیل طرفداران پر می‌شد، تن هر حریفی را به لرزه می‌انداخت و هر فاصله فنی بین تیم‌های ایرانی با رقبا را جبران می‌کرد.

خیلی از ورزشگاه‌های دنیا چنین ویژگی‌ای ندارند و از این بابت ورزشگاه آزادی گنجی منحصر به فرد بود اما همین گنج با ارزش همیشه می‌توانست به عنوان یک بمب ساعتی عمل کند. ما راه استفاده از تماشاگران را هرگز بلد نبودیم. هواداری که گاه یکی دو روز قبل به تهران می‌آمد و جلوی درب ورزشگاه می‌خوابید، سپس روز مسابقه و از بازار سیاه بلیط تهیه می‌کرد و از ساعت‌ها قبل بازی زیر آفتاب یا باران منتظر شروع می‌شد.

این تماشاگر دیگر عملاً انرژی برای تشویق تیمش در ۹۰ دقیقه نداشت و برعکس عصبانی و خشمگین، منتظر بهانه‌ای بود تا غیض خود را خالی کند. به همین خاطر گاه تیم‌های ما به جای استفاده از ورزشگاه آزادی قربانی آن می‌شدند.

قبل بازی با الدحیل نوشتیم که مراقب این ویژگی ورزشگاه آزادی باشید تا خدای نکرده آخر بازی پشیمان نباشیم. متاسفانه اتفاق افتاد و پرسپولیس باخت تا همین دیگ جوشان تبدیل به مصیبت شود. در پایان بازی پرسپولیس - الدحیل، هواداران خشمگین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به سمت گل‌محمدی و بازیکنان بطری‌های آب پرتاب کردند. اقدامی که تعجب گل‌محمدی و ایستادگی او در مقابل تونل خروج از زمین را در پی داشت. گروهی از هواداران پرسپولیس با شعارهای «گل‌محمدی حیا کن، پرسپولیس رو رها کن» خواستار جدایی این سرمربی شدند.  هواداران این تیم تا چند دقیقه پس از پایان بازی و حذف پرسپولیس از آسیا علیه بازیکنان، سرمربی و مدیرعامل شعار دادند. درویش هم در ورزشگاه ماند تا مردم بروند و...

حالا پرسپولیس در آستانه دربی و در بدترین شرایط سالهای اخیر بخاطر این حواشی وارد بحران تازه ای شده و از آن همه تماشاگر استفاده که نکرد هیچ، جمعیت عصبانی به ضررش هم شد. و حالا این تجربه پیش روی فوتبال ماست. مثل همیشه آن را فراموش می‌کنیم یا برای آینده از آن عبرت می‌گیریم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    جناب واسعی شما و رفقا چه دل پری از پرسپولیس و آقا یحیی امپراطور دارید
  • پیمان IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    درخواست هوادارانِ استقلال از یحیی گل‌محمدی : «گل‌محمدی حیا نکن، پرسپولیس رو رها نکن» 😅😅
  • زیگزاگ IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    فاز این طرفدارها معلوم نیست.با یه گل از این رو به اون رو میشن.
  • کیان IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    فوتبال قابل پیش بینی نیست بازیکنان پرسپولیس هم زحمت‌خود را کشیدند !! این سقف قراردادها بودند که پرسپولیس را در آسیا حذف کردند نه الدحیل !!! هواداران باید بدانند آب از سر چشمه گل آلود بودند !!!
  • David US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    Goel Mohamady ba teame perspolis liyaghate in havadaran ra nadashtand heife inhame havadar ke raftand, in team haman ke behtar aslan be asia naravad, Goel Mohamady va morabyane digar mesleh in agha bayad dar leage 1 morabyghary konand
  • مهران IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    اول اینکه فرهنگ نیست دوم اینکه بهتره طرفداران شهرستانی تیمهای تهرانی یا تو خونه بازی نگاه کنن و از شهر خودشون طرفدار تیم باشن یا به تیم شهر خودشون دلبستگی داشته باشن ، تعداد طرفدارها کمتر باشه بهتر از اینه که هوادار زندگیشو تو شهرش ول کنه دو سه روز تو راه باشه تا برسه دو سه روز هم دور و اطراف استادیوم بخوابه و بعد یک ساعت و نیم دوباره دو سه روز تو راه باشه تا برسه به شهر محل زندگیش
    • یاشاسین اردبیل IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      مثل اذربایجان که همه یکدل طرفدار تراکتور هستند
  • Amir IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    ضعف مالی و امکاناتی و بالطبع در ادامه ی این دو ضعف ، بوجود آمدن ضعف فنی تیم های ایران را به این استادیوم مهم در تاریخ ورزش کشور ربط ندهیم ، زیرا همین تماشاگران در همین استادیوم در گذشته با ۱۲۰ و ۱۰۰ هزار نفر چندین و چند بازی را برای تیم های ایرانی درآوردند، مشکل در فاصله فاحش تیم هایمان با تیم های دیگر قاره در حال حاظر است که روز به روز درحال زیادتر شدن است.
  • حسین تاجی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    یحیی باید بماند 😂🤣😂🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی