نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
نوشتن متن نامه استعفا با نهایت زرنگی/  این کشتی را در بهترین حالت به ناخدای بعدی می‌سپارم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر استعفای محمدرضا ساکت از چند جهت قابل بررسی است و با توجه به جایگاه او در سپاهان برای فوتبال حائز اهمیت...

محمدرضا ساکت از سپاهان رفت. به جای او منوچهر نیکفر آمده که قبلاً رئیس هیئت مدیره سپاهان بود. معمولاً وقتی مدیری می‌رود باید کارنامه او را بررسی کرد و نمره او را مشخص تا برای بازگشت دوباره ملاک قرار گیرد اما همه می‌دانیم که در فوتبال ما کسی کاری با کارنامه و نمره ندارد!

محمدرضا ساکت در سه دهه اخیر بارها از سپاهان رفته و جانشینان او هر دو تجربه ممکن در فوتبال را از خود به جا گذاشتند. ساکت هر وقت بوده سپاهان را در قامت یک مدعی مجهز کرده، یک تشکیلات کاملاً حرفه‌ای ساخته که به طور طبیعی برای نفر بعد کار بسیار راحت و اتوماتیک وار بوده است. بودند مدیرانی که بعد از ساکت سپاهان را قهرمان کردند، یعنی از این ماشین آخرین مدل و آماده که در اختیارشان بود به خوبی استفاده کردند و لطمه‌ای نزدند. اما برعکس مدیرانی هم بودند که این مظهر ثبات و الگوی حرفه‌ای در باشگاه‌ های ایران را به جایی نرساندند.

ما از سپاهان فصلی را به یاد داریم که سه مربی عوض کرد! فصلی را به یاد داریم که مدیران یکی یکی می‌آمدند و می‌رفتند و هر بار کار را خراب‌تر تحویل نفر بعدی می‌دادند. حالا کدام سرنوشت در انتظار سپاهان است؟ همه می‌دانیم ساکت چرا رفت و بیخود دنبال نمونه مشابه در فوتبال دنیا نگردید. هیچ کجای دنیا یک باشگاه موفق که تنها نماینده کشورش در لیگ قهرمانان قاره باشد و با اقتدار در لیگ داخلی مدعی، دچار تغییرات در راس مدیریت نمی‌شود!

در متن استعفای ساکت – که اتفاقاً برای فوتبالی‌ها تکراری هم هست - چند نکته خیلی مهم وجود دارد؛ «از آنجا که در مقطع فعلی با صعود از مرحله اول لیگ قهرمانان آسیا افق روشن موفقیت و ثبات تیمی علیرغم مشکلاتِ فراهم شده، پدید آمده و همچنین به همت همگان از جمله ... استمرار قدرتمندی تیم فوتبال و فعالیت‌های دیگر تیم ها در مراحل ارزشمند مدعی بودن در لیگ و حذفی محقق شده، با توجه به تاکید رسمی یکی از دستگاه‌های محترم نظارتی مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان، بدینوسیله استعفای رسمی خویش را از مسئولیت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان تقدیم می‌نمایم.»

چرا گفتیم تکراری؟ چون ساکت به عنوان دبیرکل و مرد شماره ۲ فدراسیون مهدی تاج چند سال قبل با همین استدلال بازنشستگی و تصمیم نهادهای نظارتی از فدراسیون فوتبال رفت اما دیدیم که بعداً مدیرعامل سپاهان شد. حالا هم آینده ساکت سوژه ما نیست و او قطعاً کنار فوتبال خواهد بود اما بحث چیز دیگری است؛ سرنوشت سپاهان!

ساکت با زرنگی در متن استعفایش به آن اشاره و این پیام را به فوتبالی‌ها داده که این کشتی را در بهترین حالت به ناخدای بعدی وا می‌گذارد اما آیا نفر بعدی کشتی را سالم به مقصد می‌رساند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • سنگ پا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    کسانیکه با نامه نگاری اداری و پیچیدگیها و معنای لغات و اشاراتش آشنا هستن میفهمنن ایشون چی نوشته و کاملا متفاوت با برداشت شماست.
    • امیر IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      در همه دنیا فوتبال خصوصیه و باشگاه ها بر اساس درامدشون هزینه میکنن . اگر فوتبال ما هم خصوصی بود ایا سپاهان با 200 هزار طرفدار انقدر درامد داشت که اینهمه بریز بپاش کنه
    • مجید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      در پاسخ ب مجهول الحال امیری ب تو مربوط نیس ک سپاهان در هر حالی چ بسرش میادو از کجا بودجه میگیره مطمئن باش بخش خصوصی فولاد مبارکه فعاله همین الانشم شرایطش فرامه ک این باشگاه به بخش خصوشی این مجموعه اضافه بشه بعد اونوقته ک تیم های درپیتی بی صاحابتون بجایگاه همیشگیشون ک زیر سپاهانه برگردن هه
  • امیرعلی باقری IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    این آقا پست جدیدش رو در باشگاه سپاهان گرفته و این نامه خداحافظی فقط سیاه بازی است!!!البته منکر تلاشهای ساکت در سپاهان نمی شویم ولی این نیازهای زرد دیگه دوره اش خیلی وقته که تموم شده است و نباید با این کارها،بازارگرمی کرد!!!
  • ع IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    یک‌مافیا‌ظاهرا‌برکنار‌شد‌اگر‌مالیای‌دوم‌تاج‌هم‌برکنار‌شود‌و‌فوتبالیها‌سر‌کار‌بیابند‌وضعیت‌بهتر خواهد شد
  • محسن عباسی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    قربون شما برم که لنگی ۴۰میلیون هوادار دارید . زور بزنه ۵۰۰ هزار .دیگه دوران حکومت شبکه های ملی برای پایتخت تموم شد. هر تیمی طرفداره شهریه. رسانه اگر جرات داره مثل لنگ واستقلال بازیهای شهرستانی‌ها رو از شبکه ۳ پخش کنه. ببینه چقدر تیما نشون داده میشن
  • حسن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    کار از چند جای دیگر خراب است ،پرونده چندین مورد ،گفتند بدهی بچه ۴۰ میلیاردی .......و ........
  • فرشید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    درود به سپاهان و ساکت مرد با مرام
  • یاسین IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    دستور عزل ساکت از سپاهان رسید، چون چشم موفقیت این تیم رو ندارن، استعفا نبود مجبورش کردن استعفا بده، ی سپاهانی از جنوب
  • طبق معمول دستور نابودی سپاهان داده شد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    همه می‌دانند که این یک مسئله سیاسی است و دستورات از تهران آمده مگرنه چه نیاز هست مدیری که موفق بوده برکنار شود اگر بهانه بازنشستگی است الان تمام مسئولین کشور و نمایندگان و وزیران سن‌شان از بازنشستگی هم گذشته ،شاید تیم های رقیب سپاهان خوشحال باشند که باشگاه خوب سپاهان مدیر قوی از دست داد و به حاشیه برود ولی مطمئن باشید ضرر ش را غیر مستقیم شما هم خواهید برد و فوتبال بخاطر همین رشد نمی‌کند چون کسی که کار کند کنار می‌گذارند تا تیم های مد نظرشون راحت کار را ادامه‌دهنده وقتی آن تیم ها رقیب قوی نداشته باشند خوی سعی نمی‌کنند پیشرفت کنند و بازیکن و زیر ساخت بسازند نتیجه آن می‌شود که در آسیا راحت حذف می‌شویم آنهم توسط تیم های درجه ۳، خوشحال باشید موفقیت کوتاه بدست آوردید و به همین لیگ خوش باشید
  • غغغ IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    کیسه اش دیگه پر شده جا نداشت رفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی