نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
۰ |
۰
پاری‌سن‌ژرمن بخشی از سهام خود را فروخت!
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گروه سرمایه‌گذاری قطر بخشی از سهام باشگاه پاریسی را به یک گروه آمریکایی فروخت.

گروه سرمایه‌گذاری قطر ۱۲.۵ درصد از سهام پاری‌سن‌ژرمن را به یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی فروخته و در بیانیه باشگاه این قرارداد را «همکاری استراتژیک برجسته» نامیده است. گروه سرمایه‌گذاری «آرکتوس پارتنرز» با توسعه باشگاه موافقت کرده و در بازسازی استادیوم و زمین تمرین نقش خواهد داشت.

طبق گزارش نشریه اتلتیک، قرارداد آنها که قیمت دقیقی هنوز برایش اعلام نشده است، ارزش باشگاه را بیش از ۴ میلیارد یورو ارزیابی می‌کند. گروه سرمایه‌گذاری قطر در سال ۲۰۱۱ باشگاه را به قیمت ۷۰ میلیون یورو (۶۰ میلیون پوند / ۷۵ میلیون دلار) خریداری کرد. این گزارش اشاره می‌کند که گروه سرمایه‌گذاری آرکتوس هیچ تأثیری بر مسائل داخل زمین نخواهد داشت و برای خرید اکثریت سهام برنامه‌ریزی نمی‌کند.

ناصر الخلیفی، رئیس گروه سرمایه‌گذاری قطر، در بیانیه‌ای رسمی از این قرارداد تمجید کرد: «آرکتوس شریک فوق‌العاده‌ای است که به ما کمک می‌کند تا به اهدافمان دست یابیم، تخصص استراتژیک، ایده‌ها و نوآوری‌ها را به کسب‌وکارمان می‌آورد و در عین حال سرمایه‌گذاری و روابط جدید را برای حمایت از اهداف فوتبالی و ورزشی ما فراهم می‌کند. آنها از روز اول عاشقانه به پروژه ما، برنامه و چشم‌انداز ما برای باشگاه اعتقاد داشتند و ما به داشتن آنها به عنوان بخشی از خانواده خود افتخار می‌کنیم. امروز نقطه عطف مهمی در تاریخ پاری‌سن‌ژرمن است که به موفقیت و رشد مستمر باشگاه بزرگ ما کمک زیادی خواهد کرد.»

آرکتوس در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در برندهای ورزشی انجام داده است. آنها در بیش از ۳۰ سازمان سهام دارند، از جمله سهامی در مالکیت لیورپول (گروه فنوی) و تیم بیسبال لس‌آنجلس داجرز. آنها همچنین سهامدار بخش اقلیت کمپانی خودروهای لوکس استون مارتین نیز هستند.

گروه سرمایه‌گذاری قطر هیچ قصدی برای فروش اکثریت سهام باشگاه ندارد و تصمیم دارد به رشد برند خود ادامه دهد. پاریسی‌ها پیشتاز لیگ ۱ هستند و روز شنبه به مصاف نانت می‌روند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی