نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آفرین آقای امپراتور! کاش همه همیشه همین‌طور پخته جواب بدهند/ یحیی آب روی آتش حواشی ریخت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حرف‌های یحیی گل‌محمدی در کنفرانس قبل از بازی با هوادار آبی بود که بر آتش حواشی ریخته شد. آفرین آقای امپراتور!

«عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو»... همین چند روز قبل بود که از مربیان وطنی خواستیم رفتار مورایس در کنفرانس قبل از بازی را الگو و سرلوحه خود قرار دهند. ما همیشه بیشترین انتقادات را از فوتبالی‌های کشورمان می‌کنیم با این امید که آن‌ها تلنگری بخورند و رفتار خود را اصلاح کنند. اما شمشیرِ نقد دو لبه است، تنبیه و تشویق دو بال پرواز به سمت پیشرفت هستند. همان‌طور که انتقادات به بهتر شدن فضای فوتبال کمک می‌کند، باید کار خوب و درست را هم دید و از آن تقدیر کرد.

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس قبل از بازی با هوادار در پاسخ به سوال شایعه حضور برانکو بهترین جواب ممکن را داد: «قطعا شیطنتی وجود داشته است. برای پرسپولیس هیچ‌کس بهتر از برانکو نیست و اگر بدانم او امشب می‌آید، تیم را تحویل می‌دهم تا از فردا مربی‌گری کند. هیچ مشکلی از این بابت ندارم. برخی‌ها نام برانکو را می‌آورند و فکر می‌کنند ناراحت می‌شوم. برانکو استاد من بوده و ما خیلی از موفقیت‌های تیم در سال‌های اخیر را مدیون او هستیم. او بهترین مربی‌ای است که می‌تواند برای پرسپولیس انتخاب شود.»

ما کاری به شیطنت نداریم و با توهم توطئه مخالفیم. بارها هم گفته‌ایم که فوتبالی‌های ما نباید وقت و انرژی خود را صرف دشمن فرضی کنند. ما نمی‌دانیم که آیا شیطنتی وجود داشته یا خبر حضور احتمالی برانکو در ایران درست بوده و با این رفتار مربیان که خبرنگاران را متهم می‌کنند مخالفیم. خبرنگار وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و حافظ منافع هیچ‌کس در فوتبال نیست. این‌که مربیان به سوالات گزینشی جواب دهند هم کاری غیرقابل قبول است. یحیی بعد از بازی با الدحیل مرتکب تمام این خطاها شد اما آن را به حساب عصبانیت و استرس بازی می‌گذاریم. او حالا و در آستانه دیدار با هوادار در قبال همان سوال تکراری جواب عاقلانه و پخته‌ای می‌دهد.

فوتبال به این رفتار نیاز دارد. فوتبال به احترام نیاز دارد. نباید گذشته را فراموش کرد. نباید خودبزرگ‌بین بود. همین که یحیی این بار گذشته را فراموش نکرد جای تقدیر دارد. داستان حرف‌های او با نکونام را به یاد دارید؟ مهم نیست پرسپولیس با یحیی فردا چه نتیجه‌ای خواهد گرفت، مهم این است که این حرف‌های امروز آبی بود بر آتش حواشی و یحیی با یک رفتار عاقلانه گزک دست به قول خودش همان دشمنان و شیطنت‌ها نداد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    یحیی از همه لحاظ از برانکو بهتره چرا پول خرج خارجی ها میکنین به عنوان یک استقلالی میگم پای یحیی وایستین
  • شمسعلی US ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    وقتی اسم برانکو که خودش تیم داره و هر گونه مذاکره ای هم با پرسپولیس تکذیب می‌کنه ، دائما مطرح میشه همچین چیزی اگه اسمش شیطنت نیس پس چیه ؟ مشکل افرادی مثل یحیی اصلا فنی نیس. همه می‌دونن اون به خاطر افکارش بشدت تحت فشار هست برعکس اون فردی که همین‌که بهش کار خوبی پیشنهاد شد تمام چیزی که بهش اعتقاد داشت رو زیر پا گذاشت و حتی پستهای اینستا رو هم پاک کرد!! مردمی بودن هزینه های سنگینی داره
  • عباسعلی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    خبرنگار تا وقتیکه از کسی یا جریانی خط نگیرد مستقل است و انتقاد حق مسلم اوست.اگر خبرنگاران مستقل تمام وقایع کشوری دولتی،ورزشی و... را محترمانه ،دلسوزانه و پیگیری نمایند صد البته که بروی چشم مردم جای دارند. پرسپولیس و استقلال دو تیم مر‌دمی پر طرفدار هستند و خدا را شکر هر دو تیم سر مربی کاربلد و فهیم دارند اگر داخل حاشیه نشوند پیروزی یا شکست برای هواداران قابل پیش‌بینی است
  • حبیب IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    همه فکر می کنند مربیگری اشپزیه که هر روز باید یک غذای خوشمزه درست بشه ومیل کنند متاسفانه طرفداران فوتبال در ایران انهایی که جوان وناپخته هستند همیشه برد میخواهند اگر با برزیل بازی کنه پرسپولیس یا استقلال ازشون برد میخواهند اخه با چه منطقی !مگر میشه تیمی که رونالدو را داره وچند بازیکن بین المللی دیگه دا داره شکست داد بودجه یکسال باشگاه پرسپولیس پول ابمیوه وتنقلات رونالدو وتیم النصر نمیشد بهتره جوانهای ما انصاف داشته باشند با رفتن یحیی فقط این تیم دوباره از هم میپاشد ودوباره سالها طول میکشه این تیم شکل بگیره ودوباره اوج بگیره
  • فرامرز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    این انداختن ایراد به دشمن فرضی تاکتیکی ست برای مظلوم نمایی تا در پرتو آن ایرادهای فنی پوشیده بماند چون مردم ما ذاتا طرفدار مظلومند با شخص همراهی کنند .البته مورد داشتیم که سرمربی علاوه بر اصطلاح دست های پشت پرده که از دیرباز استفاده می کرده منتقدان خود را به وطن فروشی هم متهم کرده این بار با توجه به این که مردم ما ذاتا وطن دوست هم هم هستند در واقع خواسته خودش را تجسم میهن دوستی معرفی کند و گفتن ایراد های فنی خودش را مصداق خیانت به میهن تلقی کنند .
  • منصور IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    درود یحیی خان و ممنون پرفسور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی