نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کیلیان امباپه؛ ستاره‌ای هم‌ردیف کریستیانو رونالدو و لیونل مسی
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدیه دشان معتقد است که کیلیان امباپه به اندازه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بااستعداد و مفید است و وجودش برای فرانسه بسیار مهم است.

کیلیان امباپه مدتی است که از بهترین فوتبالیست‌های جهان به حساب می‌آید. او در سال ۲۰۱۸ قهرمان جام جهانی شد و در فینال ۲۰۲۲ هت‌تریک کرد و تنها با ۲۴ سال سن، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن است. دیدیه دشان سرمربی فرانسه در توضیح اهمیت امباپه و اینکه چرا او جایگاهی مشابه با مسی و رونالدو دارد، به نشریه لاپاریزین گفت: «آیا تیم فرانسه با کیلیان امباپه قوی‌تر است؟ بله، همانطور که آرژانتین با مسی قوی‌تر است و پرتغال با رونالدو. این بازیکنان خارق‌العاده تیمشان را بالا می‌برند. در کل تاریخ فوتبال همینطور بوده است. همچنین کیلیان بخشی از یک جمع است و به خوبی می‌داند که به دیگران نیاز دارد.»

امباپه در رای‌گیری توپ طلای ۲۰۲۳ سوم شد، در حالی که مسی برای هشتمین بار در دوران حرفه‌ای خود این جایزه را به دست آورد. اما انتظار می‌رود که مهاجم فرانسوی در آینده‌ای نزدیک توپ طلا دریافت کند. امباپه در ۷۵ بازی برای فرانسه ۴۶ گل به ثمر رسانده و در رتبه سوم جدول گلزنان تاریخ آنها قرار دارد، با ۱۰ گل کمتر از اولیویه ژیرو، و ۲۳۰ بار در ۲۷۹ بازی برای پاری‌سن‌ژرمن به گل رسیده است. فقط بازیکنانی مانند مسی و رونالدو که به ترتیب در اینترمیامی و النصر مشغول به کار هستند، می‌توانند ادعا کنند که در سال‌های اخیر تا این اندازه وجودشان در تیمها مفید بوده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارمین IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    خیلی خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی