آمار تکان‌دهنده؛ از هر ۵ بازیکن، یک نفر در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار قرار می‌گیرد!
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که از هر پنج بازیکن در جام جهانی زنان ۲۰۲۳، یک نفر پیام‌های تبعیض‌آمیز، توهین‌آمیز یا تهدیدآمیز دریافت می‌کند.

یافته‌های منتشر شده توسط فیفا و فیف‌پرو نشان داد که ۱۵۲ بازیکن در رسانه‌های اجتماعی هدف آزار و اذیت قرار گرفتند. بازیکنان حاضر در مسابقات زنان ۲۰۲۳ به میزان ۲۹ درصد بیشتر از بازیکنان جام جهانی مردان ۲۰۲۲ در معرض این آسیب‌ها هستند. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا گفت: «تبعیض نه جایی در فوتبال دارد و نه جایی در جامعه.»

سال گذشته، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با اتحادیه بازیکنان فیف‌پرو برای اجرای طرحی برای محافظت از بازیکنان، مربیان و مقامات در برابر سوءاستفاده رسانه‌های اجتماعی در طول مسابقات بین‌المللی همکاری کرد. آنها ابزارهایی به نام سرویس حفاظت از رسانه‌های اجتماعی (SMPS) ایجاد کردند که پست‌ها و نظرات را پرچم‌گذاری می‌کند و پیام‌های توهین‌آمیز را از دید پنهان می‌کند. این ابزارها در حال حاضر در هشت تورنمنت فیفا در ۱۲ ماه گذشته استفاده شده، و ۵.۱ میلیون پست و نظر به ۳۵ زبان با محتوای توهین‌آمیز در طول جام جهانی زنان امسال در استرالیا و نیوزیلند شناسایی شده است.

این سرویس از ۶۹۷ بازیکن و مربی که از ۲۱۱۱ حساب رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند در مقابل مشاهده توهین‌ها محافظت کرد. ۲۳۹ حساب فعال ۲۹ مسئول مسابقات و ۳۲ تیم شرکت‌کننده نیز تحت پوشش این سرویس قرار گرفتند. در این گزارش آمده است که بازیکنان ایالات متحده و آرژانتین بیشترین حجم آزار را متحمل شده‌اند در حالی که ۶۳۷ پیام توهین‌آمیز مربوط به فینال بین انگلیس و اسپانیا بوده است.

فیفا اعلام کرد هر گونه سوءاستفاده به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گزارش شده و اطلاعات صاحب حساب به مجری قانون منتقل می‌شود. اینفانتینو افزود: «هیچ جایی در رسانه‌های اجتماعی برای کسانی که فردی را مورد آزار یا تهدید قرار می‌دهند، چه در مسابقات فیفا و چه در جاهای دیگر، وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی