نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بلیت تماشای دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از مشکلات ازلی و ابدی فوتبال ما داستان بلیت‌فروشی است، هر وقت سایر مشکلات فوتبال حل شد این یکی هم حل می‌شود!

در این ۳۰ سال کار رسانه‌ای هروقت در آستانه یک بازی بزرگ بوده‌ایم، یک خبر تکراری جزو وظایف روتین رسانه‌ها برای انتشار بوده است. درست مثل خبر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که همیشه در ماه‌های پایانی هر سال ما آن را از قول بالاترین مقامات ورزش منتشر می‌کنیم، شما هم می‌خوانید و سپس هم ما و هم شما و هم مدیران عزیز به کار و زندگی خود ادامه می‌دهیم!

داستان بلیت‌فروشی و بازار سیاه هم از این قبیل اخبار است. اخباری که همیشه هستند و در آستانه مسابقات مهم تکرار می‌شوند. فدراسیون‌ها می‌آیند و می‌روند، مسئولین ورزشگاه‌ها تغییر می‌کنند اما مشکل بلیت‌فروشی کماکان پابرجاست و وفادارانه کنار فوتبال ایستاده و ما را همراهی می‌کند!

بله تا فوتبال هست مشکل بلیت‌فروشی هم هست و تا بلیت‌فروشی هست، بازار سیاه هم هست! نگاه کنید به این خبر که در فاصله ۳۶ ساعت تا آغاز دربی پایتخت منتشر شده: «در حالی که قیمت بلیت‌های دربی تهران ۷۰، ۱۵۰ و ۳۰۰هزار تومان اعلام شده در بازار سیاه تا ۱۰۰ برابر قیمت هم آگهی شده و تصاویر آگهی‌های بلیت‌های ۵ و ۸میلیون تومانی دست‌به‌دست می‌شود.»

جالب این‌که زمانی بلیت کاغذی بود و دلال‌ها با ارتباطات یا به‌واسطه سحرخیزی تعداد زیادی بلیت می‌خریدند و بعد به مردم می‌فروختند. فوتبال حرفه‌ای شد، بلیت‌فروشی الکترونیکی و هر کس فقط یک کد ملی دارد اما هنوز دلال‌ها کارشان را می‌کنند و بازار سیاه از رونق نیفتاده! نمی‌دانیم این اتفاق را باید به حساب هوش بیشتر دلال‌ها بگذاریم یا ناکارآمدی و کارنابلدی مسئولان اما مقصر هر که باشد دود ماجرا به چشم مردم می‌رود و فوتبال روز به روز از سبد سرگرمی‌های مردم دورتر و دورتر می‌شود.

تصور کنید که قبلا تماشاگر چه مشکلاتی داشت؛ باید صبح زود خود را به ورزشگاه برساند و ساعت‌ها در سرما و گرما منتظر شروع بازی باشد، بعد از بازی هم که با اعصاب خرد یا حال خوب ساعت‌ها در ترافیک است تا به منزل برسد؛ نه غذایی نه سرویس بهداشتی و نه هیچ امکانات رفاهی دیگر در ورزشگاه نیست... حالا همان تماشاگر در کنار همه این مشکلات باید چند میلیون هم خرج بلیت کند و اگر فکر می‌کنید لااقل بعد از گرفتن بلیت دیگر مشکلی ندارد، سخت در اشتباهید! مسئولان دو باشگاه چپ و راست در رسانه‌ها ظاهر شده و مردم را تهدید می‌کنند که با هر بلیتی نمی‌توانید وارد شوید و توپ را به زمین خود مردم می‌اندازند که باید بلیت تقلبی را از بلیت واقعی و فروشنده را از سایت موردتایید آقایان تا سایت‌های بازار سیاه تشخیص بدهند!

مردم باید همزمان پلیس و کارآگاه باشند، هزار جور بدبختی را تحمل کنند تا فقط بتوانند خود را برای دیدن یک مسابقه فوتبال به ورزشگاه برسانند. ورزشگاهی که هیچ امکاناتی ندارد و البته فراموش نکنید که یک عدد ۷ رقمی هم از حساب آن‌ها خارج می‌شود که اصلاً معلوم نیست ضمانتی برای ورودشان به ورزشگاه باشد. و اگر فکر می‌کنید که همه مشکلات همین است، باز اشتباه کردید! اگر کار بالا بگیرد و «داستان» درست شود، همین مردم به جرم خریدن بلیت غیرقانونی باید حساب پس بدهند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    وقتی رئیس دلال و فاسد باشد طبیعتاً زیر دست هایش هم فاسد و دلال میشند و اینجاست که آدم سالم جایی در فوتبال ندارد.
  • Javad US ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    همیشه گفتند که ماهی از سرش شروع می‌کنه به گندیدن! هر مشکلی که در حال حاضر توی مملکت داریم، به خاطر بی‌سوادی، بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی مسئولین بالادستی هست؛ حالا می‌خواهد این مشکل بلیت‌فروشی یک مسابقه ساده فوتبال باشد یا مسائل مهم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی.‌ وقتی مسئولین یک کشور بی‌سواد و بی‌عرضه باشند، همه چیز به‌ هم خواهد ریخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی