عبدالله ویسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که تمام نگاه‌ها درون لیگ برتر به جدال استقلال و پرسپولیس دوخته شده، یک سرمربی لیگ برتری ترجیح داد صندلی خودش را واگذار کند.

این روزها همه توجهات در فوتبال کشورمان به تقابل استقلال و پرسپولیس دوخته شده است. هیاهوی بلندی که البته امیدواریم به اندازه سر و صدایی که راه انداخته جذاب هم باشد و مصداق «هیاهوی بسیار برای هیچ» نشود.

البته لابه‌لای صدای کرکننده دربی، نجوایی هم از آبادان بلند شد و یک نفر حاضر شد خودش را غرق کند تا شاید مانع غرق شدن تیم استانش شود.

عبدالله ویسی پس از شکست خانگی صنعت نفت آبادان مقابل گل‌گهر سیرجان، با شجاعت برابر خبرنگاران ایستاد و با صراحت کناره‌گیری خودش را اعلام کرد تا نشان بدهد قرار نیست همه چیز در فوتبال به لج‌بازی و صفرهای قرارداد محدود شود. ویسی در حالی رفت که شاید اگر این کار را نمی‌کرد چند ساعت بعد خبر رفتنش را به او می‌دادند به‌همین خاطر ساکش را زودتر دست گرفت تا راه خروج را دیگران نشانش ندهند.

اگرچه عبدالله ویسی به لحاظ فنی نتایج قابل قبولی در این فصل با صنعت نفت نگرفت و انتقادات زیادی به او مطرح بود ولی با حرف‌هایی که زد، تفاوت عمده خود با بخش وسیعی از مربیان لیگ برتری را عیان کرد. او توپ شکست را در زمین بازیکنان نیانداخت و با صراحت گفت: اگر مشکل یک یا دو بازیکن بودند، می‌شد آن‌ها را با تغییر نفرات یا تحول تاکتیکی عوض کرد ولی وقتی همه بازیکنان در زمین خودی استرس دارند یعنی مشکل از تیم است و من باید بروم بنابراین جدا می‌شوم تا صنعت نفت لطمه نخورد و با فرد دیگری لیگ برتر را پیش ببرد.

عبدالله ویسی حرفی را زد که بی‌تعارف بسیاری از مربیان لیگ برتری نه‌تنها تاب گفتنش را ندارند بلکه شنیدن آن را نیز برنمی‌تابند. افرادی که گاهی اوقات خودشان در خلوت می‌دانند به بن‌بست تاکتیکی رسیده‌اند اما استعفا نمی‌دهند تا اخراج شوند و پول بیشتری نصیبشان شود ولی عبدالله ویسی ثابت کرد در این مورد با بقیه تفاوت دارد.

بار دیگر می‌گوییم ضعف فنی صنعت نفت را کتمان نمی‌کنیم و اصلا شاید این تیم با یک سکان‌دار جدید بتواند از توفان سقوط در لیگ برتر به سلامت عبور کند اما حتی اگر چنین اتفاقی هم رخ داد، باز هم نباید فراموش کرد که ویسی با صراحت و شجاعت حرف زد و تصمیم گرفت. در کنار همه این موارد، از یاد نبریم رفتار زشتی که با این مربی خوزستانی در ورزشگاه شد و به خانواده‌اش الفاظی را نثار کردند که واقعا شخصیت فوتبال را لکه‌دار کرد. معلوم نیست جولان این تماشاگرنماها تا کی باید در فوتبال ایران تداوم یابد و چرا برخورد قاطعی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد!

در همین ارتباط بخوانید و ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    خوبه گریه نکرده!
  • M IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    بله درست میگن وقتی بازی کنان در زمین خودشون استرس دارن چکارشون کنه آمپول ضد استرس بهشون‌‌ بزنن .من متوجه بازی شدم. تو بازی خیلی بازیکنان بین خودشون سروصدا راه‌ می اندازند وداد وبیداد میکنن. در واقع این خود بازیکنان هستن که برای خودشون استرس ایجاد کردن. آقای ویسی متاسفانه دیر فهمید ماجرا از چه قرارو. دوستان همشهریان.گلم منطقی باشیم هیچ مربی باخت تیمش رو نمیخواد.
  • نا شناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    ویسی بهترینه برای آبادان.همین آدم تیم رونگه داشت اون موقع بهبه وچه چه میزدند حالا میان فحش میدن .خدا رحمت کنه مادرش رو ولی حق ندارید به مادرش فحاشی کنید .هرکسی به غیر از ویسی بود الان نفت ته جدول بود.با اونتایج جلوی تیم آبی وقرمز.برید با عذر خواهی بهش روحیه بدید برگرده.باید قبو ل کنید بضاعت نفت همینه .فقط ازش بخواهید تیم نیفته پایینتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی