نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مربیان دربی، همه زیر سایه پدران معنوی سرخابی/ منصور پورحیدری در استقلال رقیب ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جواد نکونام به عنوان سرمربی نخستین دربی خود را تجربه می‌کند. آیا می دانید او چندمین مربی در جمع نفرات اول دربی‌هاست؟

روی نیمکت دربی‌ها همه چیز به نفع پدران و صاحبان معنوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. دو نام که جایگاهی ویژه در تاریخ این دو باشگاه و فوتبال ایران دارند و مورد احترام هواداران دو تیم هستند. علی پروین اینجا هم رکوردی عجیب و غریب دارد؛ او با حضور در ۲۷ دربی به عنوان سرمربی و نفر اول پرسپولیس، رکوردی دارد که بعید است دیگر هرگز بشکند. آن هم در فوتبال این روزهای ما که برنده سه جام فصل قبل یا مربی که تیمش را با معجزه نگه داشته هم حاشیه امنیت ندارد!

در جمع استقلالی‌ها هم منصور پورحیدری چنین جایگاهی دارد. او در ۱۸ دربی سرمربی استقلال بوده و با توجه به اینکه جدی‌ترین تعقیب کننده‌اش یعنی «امیر قلعه نویی» با ۱۴ دربی، در حال حاضر سرمربی تیم ملی است شاید فعلاً رکوردش دست نخورده بماند. اما در تاریخ دربی ها ۲۶ سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بودند؛ ۱۳ ایرانی و ۱۳ خارجی و یحیی گل محمدی که در آستانه دوازدهمین دربی خود به عنوان سرمربی است، بعد از علی پروین در جمع مربیان پرسپولیس نفر دوم است. «برانکو» با ۱۰ دربی در جایگاه سوم قرار دارد.

استقلالی‌ها که تاکنون ۱۷ مربی ایرانی و ۷ مربی خارجی در دربی داشته‌اند اکنون به جواد نکونام به عنوان هجدهمین نام ایرانی خوش آمد می‌گویند. برای استقلالی‌ها منصور پورحیدری با ۱۸ دربی رکورددار است، امیر قلعه نویی با ۱۴ دربی دوم و «رایکوف» بزرگ با ۱۳ دربی سوم و نکونام راه درازی تا رسیدن به رتبه‌های بالای این جدول دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی