نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
محمد مایلی کهن
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی که سابقه نشستن روی نیمکت پرسپولیس را هم دارد، معتقد است در دوره او ملی‌پوشان چوب خوردند!

محمد مایلی‌کهن همواره با صراحت لهجه صحبت می‌کند و دقیقاً به همین خاطر است که حرف‌هایش خواندنی می‌شود. در سالگرد پیروزی تاریخی ۶- ۲ ایران مقابل کره‌جنوبی که محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی کشورمان بود با ایشان تماس گرفتیم و در رابطه با آن مسابقه و البته اتفاقات دیگر همکلام شدیم. 

۲۶ آذر سالگرد پیروزی تاریخی ۲-۶ ایران مقابل کره‌جنوبی است و شما سرمربی ما در آن بازی رؤیایی بودید. دلمان می‌خواهد از آن مسابقه بگویید. ظاهراً در بین دو نیمه به همه بازیکنان به ویژه نیما نکیسا تأکید کرده بودید هیچ‌کس حق عصبانیت ندارد و باید در نهایت آرامش بازی را جلو ببریم.
قبل از این موارد به آقای محمدحسین میثاقی، مجری محترم تلویزیون  تسلیت می گویم. واقعا درگذشت مادر ضایعه بزرگ و تلخی است. در مورد آن مسابقه هم باید بگویم بله. البته فیلم آن مسابقه را ندارم ولی گل‌ها و خلاصه‌اش را روی موبایلم دیده‌ام. هر وقت یادش می‌افتم یا بازی را می‌بینم می‌گویم چه تیم باصلابتی بودیم. وقتی به داخل رختکن آمدیم، ۲- یک عقب بودیم اما به بچه‌ها گفتم اصلاً تمرکز خودتان را از دست ندهید چون ما از آنها بهتریم. گفتم پیروزی مقابل کره برای شما و باختش برای من. در نیمه دوم آن نمایش رؤیایی به وقوع پیوست و توانستیم پنج گل دیگر به کره بزنیم. واقعاً یک روز فراموش نشدنی بود. 

وقتی گل مساوی را زدیم خیالتان از بابت پیروزی جمع شد؟
نه. باور کنید حتی وقتی گل سوم را هم زدیم خیالم جمع نبود و باید احتیاط می‌کردیم ولی پس از گل چهارم دیگر خیالم راحت شده بود. 

خیلی‌ها می‌گویند پیروزی تاریخی ایران مقابل کره‌جنوبی آن‌طور که باید، در حافظه تاریخی فوتبال ایران ماندگار نشد. چرا؟
شاید یکی از دلایل وقوع این اتفاق من بودم! به خاطر من به بچه‌های تیم ملی ظلم شد و آنها چوب محمد مایلی‌کهن را خوردند چوب اینکه من سرمربی تیم ملی در آن مقطع بودم. 

چرا؟
چون محمد مایلی‌کهن به همه احترام می‌گذاشت ولی اهل تعامل ناسالم نبود. چون نمی‌توانستند به من بازیکن بیندازند. حتی در مقطعی از فوتبال این مملکت شاهد بودیم که رئیس فدراسیون به سرمربی تیم ملی بازیکن تحمیل می‌کرد اما در دوره من از این خبرها نبود به همین خاطر دشمن زیاد داشتم. این‌طوری بگویم که من در آن مقطع فقط خدا را داشتم و کسی پشتم نبود. 

برسیم به دربی پایتخت. مسابقه‌ای که هیاهوی فراوانی داشت اما کیفیتی پایین‌تر از حد انتظار را شاهد بودیم.
مهمترین دلیل آن این است که به خاطر حساسیت بیش از حد هیچ تیمی نمی‌خواهد بازنده این بازی باشد چون می‌داند اگر دربی را ببازد، مورد هجمه قرار می‌گیرد. واقعیت امر این است که جدال استقلال و پرسپولیس از نظر کیفی خیلی پایین بود. شما تعداد پاس‌های رد و بدل شده را ببینید تا همه چیز دست‌تان بیاید. یک‌شنبه شب لیورپول و منچستریونایتد هم با هم مساوی کردند اما کیفیت آن مسابقه کجا و کیفیت دربی تهران کجا.

البته بعد از پایان مسابقه بازار شکایت استقلال و پرسپولیس از یکدیگر حسابی داغ شد.
شکایت‌های استقلال و پرسپولیس از همدیگر نمایشی و خنده‌دار است. نمی‌دانم چرا متوجه نیستیم که همه ما اعضای یک خانواده بزرگ به نام فوتبال هستیم؟ در فوتبال اگر چیزی به نام رقیب وجود نداشته باشد عملاً رقابت معنایی ندارد. این نکته مهمی است که متأسفانه به آن توجه نمی‌شود. 

مایلی کهن: گل‌محمدی باید موهایش را بور کند!/ دشمن زیاد داشتم چون نمی‌توانستند به من بازیکن بیندازند/ بعید نیست کی‌روش دوباره به ایران برگردد

فکر می‌کردیم با آمدن کمک‌داور ویدیویی اوضاع بهتر می‌شود اما عملاً حاشیه‌های ما بیشتر شد.
من فکر می‌کنم قبلاً به خودتان گفته بودم اگر کمک‌داور ویدیویی بیاید وضع ما بدتر می‌شود. الان داریم به وضوح این مسئله را می‌بینیم و به نظرم با آمدن این تکنولوژی حاشیه‌ها در فوتبال ایران بیشتر می‌شود. 

یحیی گل‌محمدی قبل از دربی به شدت تحت فشار بود و حتی برخی پیشکسوتان خواهان تغییر سرمربی پرسپولیس شده بودند. البته افرادی مانند علی‌آقای پروین به شدت از او حمایت می‌کردند. نظر شما در این رابطه چیست؟
مگر همین یحیی گل‌محمدی فصل قبل ۳ جام قهرمانی برای پرسپولیس نیاورد؟ مگر قبل از آن با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا نشده بود؟ البته من فکر می‌کنم آقای گل‌محمدی باید موهایش را بور کند چون در فوتبال ما خیلی‌ها خارجی‌پسند هستند و اگر او موهایش را بور کند، احتمالاً یک شبه محبوب می‌شود!

شما اسفند پارسال در گفت‌وگو با خبرورزشی صراحتاً گفته بودید قطری‌ها مثل مسئولان فوتبال ایران نیستند که طی ۱۰ سال هر چه کارلوس کیروش بگوید، بگویند چشم و حالا می‌بینیم که به فاصله ۴۰ روز مانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا عملاً دوره حضور کیروش در قطر به پایان رسید.
من هیچ وقت دشمن تیم ملی کشورم نیستم و دلم می‌خواهد با هر کسی که به جام ملت‌ها یا جام جهانی‌ می‌رود، موفق شود. باور کنید حتی اگر تیم ملی با دشمن من هم  موفق شود خوشحال می‌شوم چون پیش خودم می‌گویم با وجود این همه مشکلات اقتصادی، حداقل این فوتبال می‌تواند برای دقایقی مردم را خوشحال کند. من با کسی مشکل ندارم اما نمی‌توانم مقابل حقه‌بازی برخی خارجی‌ها ساکت بنشینم. آقایان حرف از عشق و علاقه می‌زنند اما تا آخرین دلار از دستمزد خودشان و دستیارانشان را به طور کامل می‌گیرند و از ایران می‌روند. 

کارلوس کیروش پس از جدایی از ایران در بهمن سال ۹۷ دو تجربه ناموفق در کلمبیا و مصر داشت اما ناگهان با پیشنهاد لوکس هدایت ایران در جام جهانی‌ ۲۰۲۲ مواجه شد. به نظرتان احتمال دارد او دوباره به ایران برگردد؟
کارلوس کیروش و بازگشت دوباره به فوتبال ایران؟ با توجه به شناختی که از فوتبال خودمان دارم به نظرم هیچ چیز بعید نیست! واقعاً بعید نیست کیروش دوباره به ایران برگردد. چه کسی فکر می‌کرد در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی‌ قطر او را برگردانند و تیم ملی را در اختیارش بگذارند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • فرامرز IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    این نگاه دو قطبی مربی ایرانی خارجی بطور کل غلط است درباره‌ی مربی باید به تاثیر گذاریش توجه کرد و نه ملیتش کما این که تیم حاج مایلی در واقع ساخته و پرداخته استانکو در پرسپولیس بود البته زحمات حاج مایلی را اگر منصفانه بخواهیم داوری کنیم نمی شود نفی کردکه همان راه را در استفاده از شاکله همان بازیکنان در تیم ملی ادامه داد پس افتخار آن تیم در مربوط به هر دو نفر است هم استانکو و هم حاج مایلی همان طور که این واقعیت است که یحیی در پرسپولیس با توجه به کارنامه اش شایسته بوده هم نمی شود چشم به تاثیرگذاری معمار پرسپولیس نوین یعنی برانکو بست.فوتبال ورزشی گروهی ست و در فرایند تیم سازی و نتیجه گیری ممکن است چند مربی راه هم را ادامه بدهند کما این که مثلاً فابیو کاپلو ادامه دهنده راه آریگو ساکی در روند موفقیت تیم میلان بود هیچگاه تمجید از کاپلو به معنای در نظرنگرفتن ساکی یا بالعکس نیست.
  • یک ایرانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    محمد مایل کهن مثالی از جسارت و شجاعت یک ایرانی و خودباوری ایرانی بود،کارگردان نسل طلایی فوتبال ۹۸ بود کسی که باعث شد ۲۰ ترانسفر از ایران به بهترین لیگ‌های دنیا فرستاده بشه کسی که فوتسال ایران را در جهان مطرح کرد و هنوزم داریم از اون بهره می‌بریم کسی که مهدی مهدوی کیا فرهاد مجیدی یزدانی موسوی دایی و عزیزی را شکوفا کرد ولی افسوس که رسانه‌ها اونو نابود کرد به خاطر اجنبی دوستیشون
  • امین IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    ما از خدامونه برگرده و یه نسل جدید بسازه به کوری چشم بعضیا
  • ق ر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    مافیای فدارسیون و کمیته انضباطی و اخلاق پایانی ندارد واقعا اعتقاد به خداوند متعال دارند
  • مهرشاد عنبری US ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    کارشناسان بزرگی مانند ایشان باید خانه نشین باشند و انوقت ادمهایی که الفبای فوتبال را نمی دانند برای فوتبال تصمیم گیری کنند
  • جهان پهلوان کریم بنزما US ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    تو اگر چیزی از فوتبال سرت میشد میفهمیدی کیروش کبیر چه شگفتی خلق کرد برد مقابل اروگوئه مساوی سنگال بازی شگفت انگیز ولز باخت خفیف امریکا و زدن 2 گل به انگلیس که بعیده تا 10 میلیارد سال نوری دیگه بتونیم به انگلیس حتی 1 گل بزنیم حتی دروازه خالی
  • جهان پهلوان کریم بنزما US ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    تو اگر چیزی از فوتبال سرت میشد میفهمیدی کیروش کبیر چه شگفتی خلق کرد برد مقابل اروگوئه مساوی سنگال بازی شگفت انگیز ولز باخت خفیف امریکا و زدن 2 گل به انگلیس که بعیده تا 10 میلیارد سال نوری دیگه بتونیم به انگلیس حتی 1 گل بزنیم حتی دروازه خالی
  • عدالت خواه IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    کم کم دارم نگران میشم، چون یه ۴۵ دقیقه ای میشه که تیم پیروزی تهران از کسی شکایت نکرده.!!!!🤔
  • پاکی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    سلام ایسان متعصبترین فرد رنگی است و درزمان سرمربی گری تیم ملی را ابزاری برای اذیت وازار هواداران و تیم استقلال کرده بود و خداوند در سر بزنگاه جزای اورا داد و تیم ملی دراستانه حذف از جام جهانی از او گرفته شد وبا اضافه شدن چند استقلالی که با نگاه رنگی او دعوت نمیشدن وبا نقش افرینی مثبت انها درکنار سایر بازیکنان تیم ملی بصورت معجزه اسایی به جام‌ جهانی صعود کرد.نگاه بشدت رنگی او نه قبل ونه بعد از او سابقه نداشته است.بعدازان هم دیگه هیچوقت درصحنه مربی گری توفیق نیافت.
  • حمید IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    آزموده را آزمودن خطاست . ایشون بعد از تیم ملی هر جا رفت افتضاح به بار آورد اخراج شد . اون زمان هم تیم ملی از پرسپولیسی تشکیل شده بود که استانکو مربیش بود و قهرمان شد. هیچ کارنامه قابل دفاعی نداره و فقط برای اینکه شهرتش کم نشه دائما با رسانه ها مصاحبه میکنه.
  • دو ستاره واقعی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    جناب مایلی کهن ، هرگز دوران ننگین مربیگری شما را فراموش نمیکنیم. آنزمان که همه نیمکت نشینان پیروزی را هم ملی پوش کردی و از استقلال هیچ بازیکنی را دعوت نمیکردی یادت نبود که همه یک خانواده هستیم؟؟ تو باعث شدی در طول چندسال حق ستارگانی مانند زرینچه-ورمزیار-پاشازاده- ادموند اختر-علی موسوی- منصوریان و غلامپور ضایع شود و یه مشت بازیکن به درد نخور مثل سعداوی و پیروانی و میناوند و استاداسدی و نکیسا ومدیر روستا و گلمحمدی ملی پوش شوند تو با عقده ای بازی تمام پیراهن سبز پرچمی تیم ملی را به قرمز پرسپولیسی تغییر دادی کسانی که از مایلی تعریف و دفاع میکنند یا آن دوران یادشان نیست و یا خودشان پرسپولیسی هستند
  • حمید IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    تا زمانی که مافیای تاجی در فوتبال ایران هست فوتبال ایران زیر صفره همون کره ژاپن و چین ببین چقدر پیشرفت داشته هند که اصلا هیچ اسمی در فوتبال نداشت . مافیای تاجی همیشه باعث نابودی فوتبال ایران هست همین مافیای کاری کرده که بهترین‌های فوتبال ایران اصلا فراری شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی