۲۵
کشتی‌گیری که دیوید تیلور را روی بند پهن کرد/ برگ برنده حسن یزدانی مقابل جادوگر آمریکایی رو شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نابودگر دیوید تیلور حالا به عنوان برگ برنده رکوردار تعداد مدال المپیک و جهان در کشتی، وارد میدان شد.

احسان لشگری با اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، بی‌شک به برگ برنده حسن یزدانی برای نقره داغ کردن دیوید تیلور در المپیک پاریس تبدیل می‌شود.

کسی که سال ٢٠١٦ در تورنمت آذربایجان دیوید تیلور را در رقابت گروهی ٨٤ کیلوگرم زیر شش دقیقه ١٠ بر صفر در هم کوبید تا کشتی قبل از پایان وقت قانونی خاتمه یابد.

دو مربی عنوان‌دار جهان و المپیک با نظر محسن کاوه به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای درخشش در ٢٠٢٤ پاریس اضافه شدند تا انتقاد به نبود کشتی‌گیران عنوان‌دار در کادر فنی، کاهش یابد.

مهدی تقوی دو مدال طلای ٦٦ کیلوگرم جهان در سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠١١ را به گردن آویخته و احسان لشگری هم دو برنز المپیک ٢٠١٢ لندن و رقابت‌های قهرمانی ٢٠١٣ جهان را در کارنامه دارد.

اضافه شدن احسان لشگری به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بی شک از چند منظر فواید مثبتی به ارمغان خواهد داشت؛ او تنها عضو کادر فنی به حساب می‌آید که در آخرین و پنجمین قهرمانی تاریخ کشتی آزاد ایران در پیکارهای ٢٠١٣ جهان به میزبانی بوداپست مجارستان و سرمربیگری رسول خادم، برای تیم ملی کشتی گرفته است.

این اتفاق می‌تواند توازن روحی تیمی را برای عملکرد بهتر کشتی‌گیران در المپیک ٢٠٢٤ پاریس افزایش دهد و اعتماد بیشتری را به مربیان ملی از سوی کشتی‌گیران ایجاد کند.

احسان لشگری سابقه مربیگری در رقابت‌های قهرمانی ٢٠١٧ جهان که حسن یزدانی با سرمربیگری محمد طلایی مدال طلای دنیا را به گردن آویخت را هم در کارنامه دارد.

او در وزن حسن یزدانی دو مدال برنز المپیک و جهان را به گردن آویخته است.

البته رقابت‌های وزن ٨٦ کیلوگرم از سال ٢٠١٤ به قهرمانی کشتی آزاد جهان اضافه شد و از سال ٢٠٠٢ تا ٢٠١٣ کشتی‌گیران در ٨٤ کیلو به رقابت می‌پرداختند.

البته احسان در سال‌های ٢٠١٨ و ٢٠١٩ هم به عنوان مربی با تیم جوانان کشتی آزاد کار کرده و در دو سال گذشته نیز مربی هیأت کشتی استان قزوین به حساب می‌آمده که در سالن تختی به آموزش سطوح مختلف سنی مشغول بوده است.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه احسان لشگری تسلط وی بر فنون ایرانی کشتی به شمار می‌رود. او در کشتی گرفتن رو به جلو تسلط دارد.

در زیر گرفتن‌های یک خم، دو خم، اجرای فنون دست در مخالف و درختکن کردن تبحر دارد.

یکی دیگر از شاخصه‌های او کنده‌کشی در پیچ و خم‌های کشتی است.

منصور برزگر و مرحوم علیرضا سلیمانی پیش از این با دیدن کشتی‌های او علاقه زیادی به نحوه اجرای فنون توسط احسان لشگری نشان می‌دادند.

احسان لشگری کشتی را زیر نظر مربیان پایه خود رضا حسینی و عباس شاه‌وردی آغاز کرد و از رده جوانان به بعد شاگرد رضا لایق به حساب می‌آید.

کاریزمای لشگری در مربیگری، شناخت او از کشتی روز جهان، رفاقت قدیمی‌اش با قهرمانانی چون حسن یزدانی و کامران قاسمپور و کسوت او برابر دیگر ملی پوشان امروز تیم ملی می‌تواند به بالا رفتن عیار کادرفنی کشتی آزاد کمک شایانی کند.

یکی از دلایلی که احسان لشگری پیشنهاد مربیگری در تیم ملی کشتی آزاد را قبول کرده نیز بی‌شک وجود محسن کاوه به عنوان سرمربی محسوب می‌شود.

با اضافه شدن احسان لشگری به کادر فنی بی‌شک دغدغه‌های فنی برای رقابت احتمالی حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ٨٦ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ٢٠٢٤ پاریس کاهش خواهد یافت.

کسی به کادر فنی اضافه شده است که بردن دیوید تیلور را خوب بلد است و او را یک بار ١٠ بر هیچ نابود کرده است.

این یعنی برگ برنده‌ای از منظر فنی و روحی در دستان نابغه و یل کشتی ایران حسن یزدانی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • حميد کلاش IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    با اين چيزا کشتي گيري مثل تيلور از چشم مردم نميفته تيلور تودل همه ملت ايران جا داره بخاطر همايتش از مردم ايران
    • شینکوف IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      کلاش🥴🥴😂😂
    • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      سلام . این را برای اکثر نظرات میفرستم ... اولا ما باید در صحبت و سخن گفتن خود دقت کنیم که تهمت یا حرف ناروا و اشتباهی به کار نبریم دوما احسان لشگری که خود هم عنوان دار هست و هم قبلا تیلور را برده آن هم ۱۰ برصفر یعنی با امتیاز عالی آیا نمی تواند نه فقط به حسن یزدانی بلکه به ایم ملی کشتی آزاد کمک کند؟؟ سوما کامران قاسم پور قبلا در وزن حسن یزدانی بود اما از یزدانی شکست خورد و مجبور به تغییر وزن شد چهارما حسن یزدانی یک بار قبلا تیلور را برده پس حتما میتواند بار دیگر او را شکست بدهد درسته که ضربه فنی شدن یزدانی مقابل تیلور خیلی بد بود اما اگر در فینال المپیک حسن بتونه شکستش بده چقدر برد آن شیرین خواهد بود؟؟؟ لطفا و خواهشا از عنوان داران و ملی پوشان هم وطن خود دفاع کنیم نه اینکه ضد آنها باشیم به آنها روحیه بدیم که انشاءالله در المپیک بدرخشن و نتایج درخشانی کسب کنند الهی آمین
  • داریوش IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    یعنی هنوز بعدچندسال شکست یزدانی هنوز فکرمیکنید یزدانی میتونه. یعنی قراره یباردیگه خاک بشه یزدانی این همه کشتی گیرماداریم
  • علی اصغر قناعتگر IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    انتخاب آقای احسان لشکری یکی از بهترین انتخاب در کادر فنی تیم ملی کشتی است
  • هیچکس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    بازم یه اشتباه دیگه یه کشتی گیر بذارین روبروی تیلور که فیزیک بدنی مثل احسان لشکری داشته باشه که تیلور ببره لشکری از نظر فنی هیچ کمکی به يزداني نمیکنه وتیلور هم تیلور اون زمان نیست
  • سید مرتضی علم الهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    احسان لشکری کشتی گیر جسور و خوبی بود.اضافه شدن او به کادر فنی بسیار مهم و ارزشمند است.البته تیلور تیلور۲۰۱۶نیست ولی به هر حال کسی که تیلور را با نتیجه عالی برده در مقام مربی بسیار برای یزدانی یا هر کسی که مقابل تیلور قرار گیرد ارزشمند است و روحیه کشتی گیر را بالا میبرد.یزدانی انشالله همه را به راحتی و با قدرت میبرد مهم نبرد او با تیلور است که انشالله در المپیک از پس او برمیاید‌.
  • VAHID REDSTAR IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    بابا از حسن دلاور خسته نشدید بکشید بیرون.. بخدا تیلور فقط به خاطر هادی عامل و این حسن حسن گفتنا و ارزشهاش کم نمیشه و حسن مردم ووو اینهمه اراجیف ایرانیا این سری ضربه فنی اش کرد که دیگه بیخیال شید هنوز میخواید انتقام بگیرید ؟؟؟ بخدا تا بارسا 8-2 بایرنو نبره هرگز نمیتونه انتقام بگیره.. حالا ده تا باخت دیگه ش جلوی بایرن به کنار :))))
    • مسعود IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      حسن یزدانی مگه میخواد با بارسا کشتی بگیره
  • هیچکس US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    این آقایونی که میگن احسان لشکری اینجوری کرد اونجوری کرد تیلور رو ، اون واسه وقتی بود که تیلور تازه وارد عرصه شده بود نه الان که به به کشگی گیر تمام عیار تبذیل شده، عزیزان، تیلور تمام حرفاشو زیر 2 ثانیه ضربه فنی میکنی، آقای لشکری الان بیاد با تیلور کشتی بگیره متوجه میشه یه من ماست چقد کره میده.. واقعیت اینه که هم پهلوان یزدانی هم دیوید تیلور دوتا از نابغه های کشتی جهان با فاصله خیلی زیاد نسبت به بقیه هستن و اینکه واقعا حسن آقا از تیلور قویتره، ولی تنش به تنش تیلور نمیخوره، این اصطلاح رو فقط کشتی گیرها متوجه میشن، تماااام.
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    فازتون چیه؟! یعنی تیلور چندبار یزدانی رو شکست داد، یزدانی رو روی بند پهن کرد؟ این چه ادبیات سخیفیه
  • مسعود IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    آقای لشکری وامثال او هیچ کمکی به تیم نخواهند کرد ما مربیان با مجهز به علم روز کشتی می‌خواهیم متاسفانه تیم کشتی یک آنالیزور خوب ندارد با رفیق بازی نمی توان قهرمان شد حسن یزدانی ودیگرکشتی گیران اصلا مقصر نیستند مقصر اصلی فدراسیون ومربیان هستند که علم روز کشتی رانمی دانند
  • پیمان IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    تیلوررررر ، کشتی گیری که حسن را روی بند پهن کرد.
  • گودرزی US ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    عضو ۸۶ کیلویی تیم ملی ایران برای المپیک پاریس دلاوری جسور.خوش بدن و خشن همانند شیر کسی نیست به جز هادی وفایی پور دلاوری از غرب ایران زمین البته اگر مانعی جلو پایش نگذارند و او را به خوشگلا ترجیع ندهند!
  • فرزاد DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    صد تا دیگه احسان لشگری بیارید باز هم این حسن حریف تیلور نمیشه ...فقط یکبار کامران رو بیارید ۸۶ تا نسخه تیلور رو در هم بپیچه....حریف تیلور یک کشتی گیر ششدانگ زیر گیره نه زیر کتف زدن
  • شاهرخ US ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    احسان لشکری کشتی گیری که سبک گشتیش به تیلور میخوره باید کسی رو بزاریم جلوی تیلور که مثل لشکری کشتی بگیره نه اینکه لشکری رو بیاریم یکی مثل خودش بخوایم واسمون درست کنه به نظر من داریم دو وزن رو با لج بازی خراب میکنیم ازموده رو ازمودن خطاست کاماران قاسمپور بهترین کزینه واسه بردن تیلور هست گشتی های حسن رو با تیلور دیشب کامل نگاه میکردم حسن قبلا بهتر کشتی میگرفت الان طوری گشتی میگیره ۲۴۸که تیلور دلش میخواد
    • فرزاد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      متاسفانه این جماعت نمی فهمند حسن یزدانی از نظر روانی دیگه حریف تیلور نمیشه...سخته واقعا فهمیدنش ؟...بابا اجازه بدید کامران بیاد ۸۶ تا یاد بگیرید بردن تیلور یعنی چی ؟
  • مسيح IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    کساني که از يزداني حمايت ميکنن صدرصد مازندارني هستن از رو تعصب ميگن بخدا خسته شديم هي ميگيد از نظرروحي يزداني بايد اماده بشه اقا يزداني نميتونه تيلور ببره يادتون هست همين تيلور چقدر از مردم ايران حمايت کردن حسن اقا هم يک کلام صحبت نکرد خداکنه هميشه جلو تيلور شکست بخوره چون تيلور محبوب تمام مردم ايران هست يک انسان به تمام معنا با سپاس از توجهتون
  • بهزاد US ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    😂😂😂😂😂😂😂
  • مهدی DE ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    فقط رسول خادم میتونه دوباره کشتی رو احیا کنه ولی حیف که اقا رسول خاری هست توی چشم دشمنان ایران و ایرانی
  • پیمان پورخوش DE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    عرض سلام و ادب و احترام به عزیزان ودوستاران ورزش کشتی که بدون شک بامرام و مسلک پهلوانی وحرمت پیش کسوتی بیگانه نیستن ولی شاهد هستیم بی پروا بزرگترین قهرمان وشایسته ترین قهرمان ملی رو به باد انتقاد مخرب میگیرن عزیزان همین آقای یزدانی کسی هست که سالهاست نه تنها در دنیا به کسی نباخته که هیچ حتی کمتر قهرمانی در جهان از او امتیاز گرفته ولی همین آقای تیلور بارها وبا ها شکست رو تجربه کرده اما حالا از بخت بد گربه سیاه قهرمان ماشده .ولی فراموش نکنیم جایگاهی که ایشان داره از نظر کسب افتخار بالاترین رنک تاریخ کشتی ماست که به امید خدا بیشتر هم میشه وحتی تا دو المپیک آینده با توجه به سن و سال وجسارت ایشان قادر به تکرار قهرمانی هست و این یعنی کسی در جایگاه ایراد گرفتن به ایشان نیست و به اندازه خود او اشراف به علم کشتی ندارد البته انتقاد سازنده از سوی بزرگان و قهرمانان در سطح ملی سازنده وقابل احترام هست ولی این حجم از اظهار نظر وتایین جانشین......فقط امیدوارم قدر این نسل طلایی از قهرمانها رو بدانیم که چند سال آینده از امروز با ناکامی و حسرت یاد نکنیم.به امید موفقیت‌های بزرگ در آینده نزدیک
  • مجتبی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    سلام از اینکه احسان لشکری به تیم ملی دعوت شدن از صمیم قلب خوشحال هستم ولی با تیتر زدن این خبر چیزی از ارزشهای تیلور کم نمیشه ماقبلا قنبریم داشتیم که سایتیف برد اما سایتیف به کجاها رسید و قنبری چی شد بعدش سایتیف میاد ۹تا مدال طلا میگیره ،آیا دیوید تیلور همون تیلور که لشکری برد قطعا نه فرق این تیلور با اون تیلور زمین تا آسمانه پس واقع بین باشیم من آرزوی موفقیت برای آقای یزدانی دارم ولی اگه کتف ایشون دچار مشکل هست خودش از المپیک انصراف بده چون واقعا سخته موفق باشید وسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی