نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
امیررضا واعظی‌آشتیانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با صراحت می‌گوید بیانیه‌ای که در دوره مدیرعاملی او علیه رضا عنایتی منتشر شد، بدون اطلاعش بود.

صدرنشینی استقلال در لیگ برتر، شکایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه همدیگر و سایر موارد دست به دست هم داد تا با امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت‌وگو کنیم.

لیگ برتر در حال برگزاری است و استقلال کار را با صدرنشینی دنبال می‌کند.
من قبلاً هم گفتم و دوباره تکرار می‌کنم هر چقدر حواشی درونی استقلال و پرسپولیس کنترل شده و به حواشی بیرونی بی‌توجهی شود، کار هر دو باشگاه بهتر جلو می‌رود. به نظرم بیانیه نوشتن استقلال و پرسپولیس علیه همدیگر کار نادرستی بود. استقلال در دوره خود من ابداع کننده صدور بیانیه بود اما بیانیه نویسی به معنای بی‌احترامی نیست. می‌توان خیلی محترمانه مواضع باشگاه را گفت و به کسی هم توهین نکرد.

نکته اینجاست که استقلال و پرسپولیس هر دو در اختیار دولت هستند و اینگونه علیه هم قرار گرفته‌اند.
اگر وزارت ورزش این مسائل را می‌داند و برخورد نمی‌کند، مدیریت قاطعانه ندارد اما اگر در جریان این مسئله نیست، باید از آنها انتقاد کرد که چطور دو باشگاهی که متعلق به شماست، با چنین ادبیاتی مقابل یکدیگر ایستاده‌اند. فقط بحث باشگاه‌ها نیست به نظرم بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم حق ندارند علیه مدیران خودشان و باشگاه مقابل حرف بزنند. از طرف دیگر معتقدم مدیریت در فدراسیون فوتبال هم تعطیل است چون اگر اینگونه نبود ما شاهد چنین حجمی از آشفتگی و تقابل در فوتبال کشورمان نبودیم. الان یک مسابقه بدون دغدغه برگزار نمی‌شود می‌گفتند کمک داور ویدیویی اگر بیاید مشکلات حل می‌شود ولی دیدیم که کمک آمد و داستان‌ها هم همچنان به قوت خودش باقی مانده است.

چرا معتقدید این مشکلات به فدراسیون وارد است؟ باشگاه‌ها که زیر نظر فدراسیون نیستند.
به این دلیل که قبل از شروع مسابقات باید آیین نامه و مانیفست دقیقی برای باشگاه‌ها تدوین شود تا مدیران و بازیکنان آنها بدانند حق ندارند علیه دیگران مصاحبه کنند.

تقابل دبیرکل فدراسیون فوتبال و علی خطیر علنی شده است. مدیرعامل استقلال مدعی است نامه‌های این باشگاه برای مکاتبه با فدراسیون به موقع ارسال نمی شود و از طرف دیگر هدایت الله ممبینی هم مدعی جعل نامه‌اش شده است. این ماجراها چطور باید مدیریت شود؟
اگر بنابر گفته علی خطیر، دبیرکل فدراسیون فوتبال کوتاهی کرده و استقلال در این رابطه ضرر کند باید حتماً فدراسیون جوابگو باشد. اگر مستندات خطیر درست باشد فدراسیون باید جوابگوی ضرر استقلال باشد ولی اگر ثابت شود که امضای آقای ممبینی را جعل کرده‌اند، استقلال مرتکب جرم شده است. باید  در این رابطه تحقیقات دقیق و عادلانه صورت بگیرد.

شما هم در عرصه فوتبال و هم در عرصه سایر ورزش‌ها مدیریت کرده‌اید. اخیراً دیوان عدالت اداری حکم وارد کردن خودروهای خارجی وارداتی برای فوتبالیست‌ها را لغو کرده است. این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مقام معظم رهبری چندی قبل در مورد لزوم رعایت عدالت در ورزش صحبت کردند و دیوان عدالت اداری هم کاملاً مبتنی بر عدالت برخورد کرد. شما ببینید یک بازیکن با صراحت مقابل دوربین قرار می‌گیرد و می‌گوید اتومبیل من ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. وقتی شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم مشکل دارند، یک کارگر با شنیدن چنین حرفی چه حالی پیدا می‌کند؟

 تکلیف بازیکنانی که این مجوز را قبلاً فروخته‌اند و پول نقد گرفته‌اند چه می‌شود؟
طبق قانون کسانی که این مجوز را خریده‌اند می‌توانند سراغ آن بازیکنان بروند و پولشان را پس بگیرند.

 حالا برخی از اهالی فوتبال معتقدند لغو این مصوبه در آستانه جام ملت‌ها انگیزه فوتبالیست‌ها را کاهش می‌دهد و این می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند.
اولاً که فوتبالیست‌ها در قیاس با سایر ورزشکاران درآمد به مراتب بیشتری دارند. در ثانی، می‌توان یک مسئله‌ای را به صورت قانونی تصویب کرد و برای مثال گفت هر ورزشکاری در صورت موفقیت در رشته‌های تیمی یا انفرادی، دستمزد نقدی بگیرد اما عدالت میان ورزشکاران رعایت شود

به نظرتان استقلال در این فصل راهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود یا دوباره حذف خواهد شد؟
امیدوارم حذف نشود ولی واقعیت امر این است که باید همه شرایط لازم جهت دریافت مجوز حرفه‌ای را احراز کند. باید تکلیف مالکیت این باشگاه و همچنین پرسپولیس مشخص شود. همچنین تکلیف طلبکاران خارجی استقلال هم باید معین شود. اگر این اتفاقات رخ بده،د استقلال می‌تواند به آسیا برود و امیدوارم چنین هم بشود ولی اگر رخ ندهد متاسفانه باز هم حذف خواهد شد.

به عنوان سوال آخر، شما به بحث بیانیه اشاره کردید و به خاطر داریم که پاییز سال ۸۸ در دوره مدیرعاملی خودتان استقلال علیه رضا عنایتی بیانیه داد.
من با صراحت می‌گویم. قبلاً گفته‌ام و الان دوباره هم تکرار می‌کنم. من مخالف صدور بیانیه علیه رضا عنایتی بودم. آن بیانیه بدون اطلاع من روی سایت قرار گرفت و وقتی دیدم بلافاصله تاکید کردم که حذف شود. اگر مخالف نبودم که بیانیه روی سایت باقی می‌ماند. شخصی که علیه رضا عنایتی و بدون اطلاع من بیانیه نوشته بود بعداً نزدم آمد و حلالیت گرفت. من اصلاً در جریان نبودم و آن بیانیه بدون اطلاع من روی سایت قرار گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • میلاد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    بله همانطور که میبینید شروع کننده بیانه نویسی و اتهام زنی و شکایت بازی و .... الاستقلالیها هستن
  • زیگزاگ IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    یه مدت از دستش راحت شده بودیم. یعنی دیگه کارشناس نداریم؟
    • ع ق QA ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      کارشناس یعنی چه ؟! چرا هر کس به گوشی از فساد فحاشی تزویر در باشگاه شش تائی لیگ سه ای دوپینگ تیمی جک تری دی اشاره می کنه کارشناس نیست ؟ در عوض امثال اولیائی و منصوریان نابود کنندگان پاس کارشناسند
  • پرسپولیس سلطان ایران IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    بزم نمیر بهار بیاد اول ببينيد استقلال سهمیه می‌گیره بعد درمورد حذف شدن یا نشدنش صحبت کنید واقعیت این است که این استقلال اندازه قهرمانی نیست مگر با کمک های خارج از زمین حتی در حدی نیست که سهمیه آسیا بگیره قهرمانی پيش کش
    • هومن US ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      اول نگاه می کنند ببینند پرسپولیس خودش سهمیه می گیرد یا نه ، اگر نگرفت استقلال را حذف می کنند ، سهمیه اش را می دهند پرسپولیس. ایران سال بعد ۲.۵ سهمیه دارد. یکیش قطعا مال سپاهان است ، پرسپولیس با نحوه بازی این فصلش عمرا حتی جزو ۳ تای اول باشد ، استقلال ، ملوان و ذوب آهن احتمالا بالاتر از این تیم قرار می گیرند. مشکل وقتی شروع می شود که پرسپولیس سوم بشود ، آنوقت مثل فصل قبل بدهی سیلوا و ساپینتو را تا زمان حذف استقلال نمی دهیم . استقلال حذف می شود ، پرسپولیس جایش می رود آسیا. تنها مشکل کوچولو این است که اگر استقلال امسال هم مجوز حرفه ای نگیرد ، باید برود دسته ۳ که این آرزوی فدراسیون تاج است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی