نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
علی لطیفی - استقلال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

علی لطیفی، پیشکسوت استقلال گفت: من ۴٠درصد به سپاهان، ٣٠درصد به استقلال، ٢٠درصد به پرسپولیس و ١٠درصد به تراکتور شانس قهرمانی می‌دهم. 

آبی‌های پایتخت که این روزها روحیه خیلی بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس دارند،‌ همچنان با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند و با وجود اتفاقاتی که رقم خورده، یاران نکونام امیدواری بیشتری نسبت به آینده خود دارند. علی لطیفی درخصوص پیروزی آبی‌های پایتخت مقابل نساجی صحبت‌های مختلفی به میان آورد. او همچنین تاکید کرد که استقلال همچنان به وضعیت مطلوب تاکتیکی خود نرسیده است و اگر روند خوب خود را مقابل نساجی در بازی‌های آینده ادامه دهد، از نظر تاکتیکی به شرایط مطلوبی خواهد رسید. در ادامه گفت‌وگوی علی لطیفی را می‌خوانید:

استقلال مقابل نساجی چه عملکردی از خود ارائه داد؟
دو عامل مهم در پیروزی استقلال مقابل نساجی وجود داشت. استقلال در شرایط روحی خوبی مقابل نساجی قرار داشت و این به خاطر داربی پایتخت بود که استقلال گل تساوی‌بخش را در دقایق پایانی زد و تیمی که در داربی به بازی برمی‌گردد، به نوعی یک برد خفیف به دست می‌آورد، اما داربی به‌طور کلی چیز خاصی نداشت.

فکر می‌کنید استقلال توانسته به یک ثبات تاکتیکی برسد؟
استقلال هنوز جای کار دارد و از نظر تاکتیکی هنوز می‌تواند بهتر شود. آبی‌ها هنوز در زمینه فنی به اوج نرسیده‌اند. اگر استقلال در تمامی بازی‌ها مثل سپاهان بتواند فوتبال شناوری ارائه دهد، آن وقت می‌توانیم بگوییم که جواد نکونام به خواسته‌های تاکتیکی خود رسیده است. در حال حاضر کامل‌ترین فوتبال را سپاهان دارد ارائه می‌دهد و یک فوتبال تهاجمی بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد، اما زردپوشان اصفهانی مقداری در خط دفاع ضعف دارند. الان می‌شود درباره مدعیان قهرمانی صحبت کرد و فکر می‌کنم سپاهان با این روند بازی، گزینه اول قهرمانی است، البته جواد نکونام فوتبال نتیجه‌گرا و مطلوبی دارد.

چه اتفاقی افتاده که شرایط پرسپولیس نسبت به گذشته افت کرده است؟
در فوتبال دنیا این مسئله وجود دارد که چند فصل یک تیم بالا می‌آید و در چند فصل تیم رقیب بالا می‌آید. فکر می‌کنم یکی از دلایل اصلی افت تیم‌ها به خاطر سیاست‌هایی است در نظر گرفته می‌شود. پرسپولیس این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، پس از چند فصل خوبی که با برانکو داشت و در ادامه یحیی گل‌محمدی آن را کامل کرد، مقداری وارد افت شده است. در این مسئله مقداری پیشکسوت‌های پرسپولیس تاثیرگذار هستند و گفتند که گل‌محمدی باید برود و این مقداری روی روحیه تیم تاثیر می‌گذارد. بازیکنان پرسپولیس همان بازیکنان سال گذشته هستند و چند بازیکن هم به آنها اضافه شده، اما احساس می‌کنم بیشتر مسائل روحی و روانی دخیل بوده است، به طور کلی من پیشکسوت استقلال هستم و همیشه هم برای استقلال آرزوی موفقیت و قهرمانی دارم.

شانس قهرمانی سپاهان را بیشتر از استقلال می دانم/ در مسئله افت روحی و روانی پرسپولیس، پیشکسوتان این تیم مقصر هستند/ من یک استقلالی هستم، امیدوارم جام بگیریم

نقل و انتقالات نیم‌فصل نزدیک است، فکر می‌کنید استقلال در چه خطوطی باید به جذب بازیکن بپردازد؟
این را گفتم که استقلال فصل گذشته کامل‌ترین تیم لیگ بود. در حال حاضر در خط هجومی، تیم نیاز به مهاجمانی مثل مهدی قائدی و محمد محبی دارد. با توجه به آمادگی خوب آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و کانال‌های کناری رونده مثل جلالی و حردانی،‌ خلأ خاصی احساس نمی‌شود و استقلال فقط نیاز به مهاجم‌های رونده دارد و به هر طریقی که ممکن است مدیران استقلال باید دست به جیب شوند و به جذب بازیکن بپردازند.

مدت‌هاست که می‌گویند استقلال نیاز به یک بازیکن بازی‌ساز دارد. این مسئله را قبول دارید؟
آرش رضاوند و مهدی‌ مهدی‌پور هافبک‌های خوبی هستند و رضاوند جزو بازیکنان خوب لیگ ما است و فکر می‌کنم باید یک گام جلوتر بازی کند، اما مربیان از این بازیکن یک گام عقب بازی گرفتند. با توجه به سبک مربی‌گری‌ای که جواد نکونام دارد، فکر می‌کنم حضور هافبک بازی‌ساز نتواند کارایی لازم را داشته باشد و استقلال با همین فرم فوتبالی که بازی می‌کند، می‌تواند نتایج لازم را به دست بیاورد. با وجود مهدی‌پور و رضاوند، ما نیاز به دو وینگر رونده و یک مهاجم کلاسیک داریم. تیم ساپینتو در فاز هجومی تیم کاملی بود، اما تیم جواد نکونام در فاز دفاعی نفرات خوبی دارد و فکر می‌کنم با حضور وینگرهای تهاجمی، آبی‌های پایتخت بتوانند شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند.

شما گفتید که سپاهان مدعی اول قهرمانی است، فکر می‌کنید مسیر مدعیان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر به چه شکل پیش خواهد رفت.
 شانس استقلال را بعد از سپاهان می‌دانم و پرسپولیس و تراکتور در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. من ۴٠درصد به سپاهان، ٣٠درصد به استقلال، ٢٠درصد به پرسپولیس و ١٠درصد به تراکتور شانس قهرمانی می‌دهم. استقلال برای بیشترشدن شانس قهرمانی‌اش باید همین روند خوب خود را ادامه دهد و از نظر فنی و روحی و روانی پیشرفت کند. در لیگ‌های فرسایشی، تیم‌هایی موفق هستند که نیمکت‌های قوی‌ای دارند و استقلال در این زمینه شرایط خوبی دارد، اما سپاهان وضعیت نسبتا بهتری دارد. پرسپولیس فصل گذشته روی اشتباهات ساپینتو بود که قهرمان لیگ برتر شد و اگر آن حواشی نبود، استقلال می‌توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. الان سپاهان و استقلال مدعی اصلی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر هستند.

بیشتر بخوانید: فتح‌الله‌زاده: استقلال را مفت هم نمی‌خرم/ تصمیم بر این بود پول استراماچونی را ندهند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ارش گرگان IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    روی اشتباه ساپینیتو خخخخخ ادعاهای مسخره شما هیچ وقت تمام بشو نیست یه وقت وزیر یه وقت داور یه وقت مربی خودتون هیچ وقت قبول نمیکنین باخت رو همیشه عذر بهانه چون استقلالی هستین قبول نمیکنین امسال هم ما از شما ثبت میگیریم تا الانم شانس اوردین سه مهره ملی پوش ما مصدوم شدن تیم استقلال خیلی وقته اعتماد بنفس بازی با پرسپولیس و نداره خوشحالی ها نکونام هم واسه همینه میگن همینکه نباختیم پیشرفت کردیم
    • یک سپاهانی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      در مورد داور و وزیر که گفتی یاد سنگ پا قزوین افتادم خیلی رو دارین
  • فرامرز IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    یک تحلیل کاملآ فنی و قایل قبول که. به خوبی از. تیم ساپینتو توصیف کرده. با این توضیح اضافه که فلسفه فوتبالی نکونام اصلأ شباهتی به ساپینتو ندارد .در فوتبال مد نظر نکونام گلادیاتور بیشتر کارآیی دارد در واقع ایرادی به نگرش فوتبالی ساپینتو نبود که در واقع برای قهرمانی باید نگرشی مانند او مربی داشته باشد و اخراج او بزرگترین اشتباه ممکن بود چون با افزایش تجربه. و شناختش از. لیگ ایران قطعا امسال نتیجه می گرفت اگر هم قرار بود. کسی جانشین او شود باید نگرش فوتبالیش مشابه او بود یعنی مثلاً محمد ربیعی که ادامه دهنده راه او باشد جانشینی نکونام با ساپینتو در واقع برگشت به عقب به تمام معنی بود اما متاسفانه. در پرسپولیس و استقلال یک تابوی غلط وجود دارد که مربی داخلی حتما باید بازیکن قدیمی همین تیم باشد. که هیچ اساس فوتبالی و حتی عقلانی ندارد باید فرهنگ فوتبالی تماشاگر در این مورد عوض شود که اسم و رسم و سابقه پوشیدن لباس هیچ. ملاک مناسبی برای. مربی گری نیست که. دنیایی جداست از بازیگری
  • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    مهدی پور به غیر از سانتر کردن کار دیگه ای نمیکنه بهتره به سعید مهری فرصت بیشتری داده بشه. بازیکن تکنیکیه خوبیه . ضعف استقلال فقط هافبک ها هستند که نمیتونند مهاجم هارو درست تغذیه کنند. ارسلان مطهری هم بعد بازی های تیم امید کلا روحیه شو از دست داده و باید بهش اعتماد کنند
    • فرامرز IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      در پاسخ علی کاملا درسته مهدی پور فقط سانتر می کنه اما اگه دقت کنید تاکتیک نکونام هم تنها همین سانتر کردنه چه در جریان بازی و چه در ایستگاهی ها همین مهدی پور در ذوب آهن گل محمدی متنوع تر بازی می کرد چون خواسته مربی ازش بیشتر از تنها سانتر کردن بود یعنی پاس دهنده بهتری بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی