نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
دولت انگلیس تهدید کرد؛ به سوپرلیگ بروید از لیگ برتر اخراج می‌شوید!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دولت انگلیس قانونی را وضع کرده که باشگاه‌های فوتبال این کشور در صورت پیوستن به سوپرلیگ اروپا یا هر رقابتی خارج از قوانین یوفا و فیفا، از مسابقات باشگاهی کنار گذاشته شوند.

اتحادیه فوتبال انگلیس با سوپرلیگ اروپا مشکل دارد. اصلاحات فوتبال در انگلیس که در سال ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود و از حمایت دولت انگلیس برخوردار است، با ایجاد رقابتی به سبک سوپرلیگ مخالفت می‌کند.

اصلاحات جدید قرار است در صورت پیوستن باشگاه‌های انگلیسی به سوپرلیگ یا هر رقابتی خارج از مقررات یوفا یا فیفا، آن‌ها را از حضور در رقابت‌های داخل انگلیس منع کند.

این اصلاحات از سال ۲۰۲۱ شروع شد؛ زمانی که ۱۲ باشگاه اروپایی، از جمله ۶ باشگاه انگلیسی -آرسنال، چلسی، تاتنهام، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد- خود را به عنوان بنیان‌گذاران سوپرلیگ اروپا معرفی کردند که نوید مسابقات جذاب‌تر و درآمد اقتصادی بیشتری را می‌داد.

پس از تهدید توسط هواداران لیگ برتری، با اعتراضات داخل و خارج از ورزشگاه‌ها، این ۶ باشگاه حداقل به صورت علنی از پروژه کنار رفتند. به همین دلیل اصلاحات فوتبالی در دولت بریتانیا شکل گرفت.

این اصلاحات شامل ایجاد یک ماده مستقل برای میانجی‌گری در اختلافات است که همچنین می‌تواند باشگاه‌ها را از پیوستن به مسابقاتی که توسط لیگ برتر به رسمیت شناخته نشده‌اند، منع کند.

لیگ برتر انگلیس از ابتدا با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا مخالفت کرده بود. نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهد لیگ برتر را به عنوان بهترین لیگ جهان حفظ کند و به همان اندازه نگران پیوستن این ۶ باشگاه به سوپرلیگ اروپاست.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) ساعتی قبل اعلام کرد که قوانین فیفا و یوفا در مورد مجوز قبلی مسابقات فوتبال باشگاهی، مانند سوپر لیگ، ناقض قوانین اتحادیه است. بالاترین نهاد اداری اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که یوفا و فیفا در اقدام خود علیه ایجاد سوپرلیگ از «جایگاه مسلط» خود سوءاستفاده کردند.

بیشتر بخوانید: پیروزی پروژه جنجالی بر یوفا/ رای دیوان عدالت به نفع سوپرلیگ!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی