نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۲
تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وضعیت نامناسب چند ستاره تیم ملی در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا باعث نگرانی امیر قلعه‌نویی شده است.

کمتر از یک ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا مانده و تیم ملی ایران به‌زودی برای شرکت در این رقابت‌ها راهی قطر خواهد شد. ایران در مرحله گروهی با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ در گروه سوم قرار دارد و با توجه به این قرعه مناسب مشکل خاصی برای صعود نخواهد داشت. با این حال آمادگی بالای تیم‌های ملی ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان چالش بزرگی برای ایران است که می‌خواهد پس از سال‌ها طلسم قهرمانی در آسیا را بشکند. در آستانه شروع جام ملت‌ها، چند لژیونر تاثیرگذار تیم ملی در باشگاه‌های خود شرایط مطلوبی ندارند که این موضوع باعث نگرانی‌هایی شده است.

ناکامی‌های طارمی پس از تابستان پرحاشیه

مهدی طارمی در نقل‌وانتقالات تابستانی روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرد. او در تابستان تا آستانه جدایی از پورتو و حضور در میلان هم رفت ولی در نهایت در پرتغال ماندگار شد. با این حال به نظر می‌رسد اتفاقات تابستان و ورود طارمی به آخرین فصل قراردادش روی عملکرد او تاثیر گذاشته است. مهاجم ایرانی پورتو امسال در تمام رقابت‌ها ۲۲ بار به میدان رفته و آمار ۵ گل و ۴ پاس گل را به‌ثبت رسانده که نشان از افت چشمگیرش دارد. افت طارمی باعث شد او در چند بازی پورتو نیمکت‌نشین شود و این موضوع در آستانه جام ملت‌های آسیا اصلا خبر خوبی نیست.

البته نکته جالب در خصوص ستاره ایرانی این است که او در تیم ملی شرایط متفاوتی دارد و از زمان شروع فصل جدید در ۶ بازی ملی ۵ گل و ۲ پاس گل داشته است. عملکردی که البته مقابل رقبای نه‌چندان قدرتمندی ثبت شده و قلعه‌نویی امیدوار است طارمی مقابل تیم‌های بزرگ آسیا هم چنین آماری داشته باشد.

علامت سوال بزرگ مقابل امیر قلعه نویی/ این لژیونرها فریادرس تیم ملی در جام ملت های آسیا می شوند؟/ از طارمی و آزمون چه خبر، جهانبخش و عزت اللهی در چه حالی هستند؟

نیمکت‌نشینی‌های سردار و جهانبخش در اروپا

سردار آزمون، زوج مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی هم از ابتدای فصل روزهای پرنوسانی را سپری کرده است. آزمون پس از نیمکت‌نشینی در بایرلورکوزن با قراردادی قرضی راهی رم شد ولی زیر نظر ژوزه مورینیو هم نتوانسته جایگاه ثابتی پیدا کند. او از ابتدای فصل ۱۱ بازی برای رم انجام داده که همه به عنوان بازیکن تعویضی بوده و یک بار هم برای تیمش گل زده است. او البته در هفته‌های اخیر شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده و با مصدومیت پائولو دیبالا امیدوار است سرانجام حضور در ترکیب اصلی جالوروسی را هم تجربه کند.

علیرضا جهانبخش، دیگر مهره کلیدی تیم ملی هم این فصل در فاینورد شرایط خوبی ندارد. او که فصل گذشته با این تیم قهرمان لیگ هلند شد، از ابتدای این فصل ۱۳ بازی برای این تیم انجام داده و فقط یک گل و یک پاس گل داشته است. جهانبخش امسال فقط ۲ بار حضور در ترکیب اصلی را تجربه کرده و اخیرا هم به دلیل مصدومیت از میادین دور بوده است.

علامت سوال بزرگ مقابل امیر قلعه نویی/ این لژیونرها فریادرس تیم ملی در جام ملت های آسیا می شوند؟/ از طارمی و آزمون چه خبر، جهانبخش و عزت اللهی در چه حالی هستند؟

عملکرد متوسط عزت‌اللهی و محبی در دانمارک و روسیه

سعید عزت‌اللهی که ابتدای فصل بحث جدایی‌اش از وایله دانمارک جدی شده بود، پس از تمدید قراردادش به ترکیب اصلی بازگشت ولی هنوز نتوانسته عملکرد سال‌های گذشته خود را تکرار کند. هافبک ایرانی امسال برخلاف فصول قبل در چند بازی نیمکت‌نشینی را هم تجربه کرده و شرایط مطلوبی ندارد. تیم وایله در رده یازدهم جدول دوازده‌تیمی لیگ دانمارک قرار گرفته تا خطر سقوط را احساس کند.

محمد محبی، ستاره فصل گذشته استقلال هم که این فصل در لیگ روسیه برای روستوف بازی می‌کند، هنوز نتوانست عملکرد درخشان خود در لیگ ایران را تکرار کند. وینگر بوشهری تیم ملی امسال در ۱۷ بازی از ۱۸ بازی روستوف به زمین رفته که در ۱۲ بازی هم بازیکن اصلی بوده ولی علی‌رغم داشتن دقایق زیاد، نتوانسته موثر ظاهر شود. محبی در لیگ روسیه فقط ۲ گل زده و یک پاس گل ارسال کرده که با عملکرد فصل قبلش تفاوت معناداری دارد.

بیشتر بخوانید: وقتی خداداد از تیم ملی می رود حتما اتفاقی افتاده؛ بگویید این مشکل از کجا آب می خورد؟/ سن بازیکنان ملی پوش بالا رفته، این یک نقص بزرگ است!

علامت سوال بزرگ مقابل امیر قلعه نویی/ این لژیونرها فریادرس تیم ملی در جام ملت های آسیا می شوند؟/ از طارمی و آزمون چه خبر، جهانبخش و عزت اللهی در چه حالی هستند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هومن IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    فقط طارمی بدرد می خوره بقیه اصلا نباید دعوت شوند
  • فرامرز IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    نه تنها این لژیونر ها فریاد رس نخواهند بود به این دلیل واضح که در اوج. نیستند بلکه در نیمکتت ذخیره هم بازیکنی که گره گشا باشد و بتواند جایگزین شود هم نداریم به علاوه کادر فنی هم از آن قدرت فنی نیستند که در مواقع بحرانی تیم را از چالش بیرون بیاورند درباره کلیت این تیم. ملی بزرگ نمایی زیاد صورت گرفته که به راحتی. جز چهار تیم خواهیم بود به زودی در عرصه عمل این واقعیت ها را خواهیم دید اگر واقع بین باشیم بعد از جام ملتهای آسیا باید. به فکر یک خانه تکانی گسترده باشیم با مربی جدیدی با یکی مثل مورایس که مثلاً جرأت داشته باشد مثلا کسانی مانند آریا یوسفی ،محمد. جواد نکونام حسین نژاد و.... به تیم ملی بیافزاید جوان ها را با چماق تجربه نسوزاند و دنبال اسم های دهان پرکن نباشد به فکر. تساوی بازیکن بین قرمز و آبی در تیم ملی نباشد تا از اتهام جانب داری از تیمی که به آن منتسب است خودش را تبرئه بکند یعنی. مصلحت. فقط صلاحیت فنی باشد و بس با قلعه‌نویی یا هر مربی ایرانی دیگری رسیدن به این اهداف امکان ناپذیر است این نسل بازیکنان تیم ملی به طور عمده رو به. فناست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی