نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حمله رئیس سابق کمیته داوران به نکونام به خاطر واژه شیتیل‌بگیر
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال باید با سرمربی استقلال به خاطر توهین‌هایش برخورد کنند.

حسین عسگری درمورد تکرار استفاده از واژه " کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر" در نشست‌های خبری جواد نکونام سرمربی تیم استقلال بدون اسم بردن از این نفرات، اظهار داشت: طبیعی است اعضای یک باشگاه به هر طریقی می‌خواهند منافع تیم را تامین کنند اما باید دید قوانین و مقررات چه می‌گوید. وقتی در آیین‌نامه کمیته انضباطی به صراحت قید شده حتی اگر اعضای یک تیم به داوری اعتراض کنند، این موضوع قابل پیگیری است، پس چگونه فدراسیون فوتبال  وقتی سرمربی یک تیم به صراحت چنین افترا و توهینی را به کار می‌برد، ساکت می‌ماند؟ اشکال از فدراسیون است که برخوردی با نکونام نمی‌شود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در برنامه‌های مختلف کارشناسی داوری می‌کنند مثل مسعود مرادی، یدالله جهانبازی، رضا سخندان، علی خسروی و... ناظران کمیته داوران هستند. پس وقتی آنها ناظر فدراسیون هستند و یک نفر به این صراحت به کارشناسان داوری توهین می‌کند، فدراسیون، کمیته داوران و کمیته انضباطی وظیفه دارند با او برخورد کنند.

کارشناس داوری اضافه کرد: چرا این بحث پیگیری نمی‌شود و چرا از نکونام نمی‌خواهند بابت حرف‌هایش جواب بدهد؟ استفاده از کلمه شیتیل‌بگیر، اعتراض نیست بلکه یک توهین و اتهام است. اگر با این مسائل به موقع، قاطع و برابر قانون برخورد نشود، کار خیلی بدتر می‌شود. نمی‌گوییم شمشیر 2 لبه بگیرید و همه را گردن بزنید اما وقتی کسی تخلف می‌کند، قاطعانه برخورد کنید. در این حالت دیگر چنین مواردی را شاهد نیستیم. نکونام اگر از کسی مدرکی دارد، اسم آن فرد را هم ببرد. نباید سربسته حرف بزند. او به صورت کلی توهین می‌کند و در این حالت کمیته انضباطی و داوران خیلی راحت‌تر می‌توانند حرف‌هایش را  پیگیری کنند. وقتی چنین کاری انجام نمی‌دهند، روز به روز شرایط بدتر می‌شود.

عسگری درخصوص اینکه شاید استقلالی‌ها اعتقاد دارند به این دلیل که بیشتر تصمیمات داوران توسط برخی کارشناسان تایید می‌شود، آنها شیتیل بگیر هستند، گفت: برخی اتفاقات را خیلی راحت می‌توان بررسی کرد. تفاوتی بین استقلال، پرسپولیس و تیم‌های دیگر نیست. می‌بینید روی یک صحنه 70-80 درصد کارشناسان یک حرف می‌زنند و نظر واحدی دارند. نمی‌شود که همه این نفرات شیتیل‌بگیر باشند. البته منکر این موضوع هم نیستیم در  فوتبالی که همه از آن نان می‌خورند، 2 کارشناس هم با یک تیم ارتباط داشته باشند. بالای 90 درصد درصد کارشناسان واقعیت را می‌گویند اما به این دلیل که به ضرر تیم حرف می‌زنند، عوامل آن تیم شروع به جهبه‌گیری می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ع ق QA ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    آقا حمله نکن خودشون به داوران وار و داور دربی و رئیس داده اند و به داوران بازی گل‌گهر پس نگو نیست نداریم
  • مجتبی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    فکر کردی کسی جرات داره به لالیگایی فیک بگه بالا چشت ابرو؟
  • یک حلبی تو آسیا حسرت لنگپولیسیا IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    شاید شتیل بگیر نباشی ولی فسیل که هستی. سند میخواهی؟ امثال تو سند زنده جلوی روی تان است صد بار صحنه را میبینید آخرش هم نظر اشتباه میدهید حالا دنبال سند حرفهای نکونام میگردی؟ مگر همین علی خسروی به خاطر شتیل بگیری محروم نشد مگر همین خدادا افشاریان به همت علی دایی اسنادش رو نشد و محروم نشد؟
  • ناشناس IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    تو یکی خودتو ثابت کردی برای لنگ با کارشناسیهای توام با الفاظ تند بر علیه استقلال،نمونش همین مصاحبه
  • شاهین از اهواز IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    آقای عسکری کسی که خودش با شتیل دادن تیم میگیرد و سرمربی میشود نه با کارنامه و موفقیت.فرار رو به جلو میکند. کسی که دستیارانش هوچی تر از خودش و هر شهری میروند با دعوا و جار و جنجال آنجا را ترک میکنند و بقول شما بدرستی گفتید کمیته انضباطی برخورد که نمیکند نشنیده میگیرد. حتمن آنها هم شتیل بگیر هستند.وقتی خطیر جعل امضا میکند و با هیاهو تیم رقیب را متهم میکند یعنی با یک تیم سراپا فراتر از قانون روبرو هستیم که چک سفید دارند. تازه در هر بازی یک پنالتی نجات بخش و دو سه بازیکن ک باید کارت قرمز بگیرند و نمیگیرند. بنظر شما نباید بهر کسی که بخواهد نظر درست بدهد حمله کنند تا دهانها را ببندند؟سپهر حیدری از امارات بعنوان یک هوادار اظهار نظر کرد یکسال محروم و یک میلیارد ریال جریمه شد ولی بابت جعل امضای نامه محرمانه آبدارچی تیم یک هفته محروم میشود. اقای خطیر جعل کرده اقای ممبینی دبیرکل را تهدید میکند.آب از آب تکان نمیخورد.
  • عبدالهادی اژدری IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    کافر همه را به کیش خود پندارد ، وقتی مبعلی را از فوتبال ملی محو میکند ، وقتی بدون رزومه موفق فوتبال خوزستان را به نابودی میکشاند .......باید زبون درازی کند چون خودش اینکاره است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی