نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
جزئیات ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی ایران/ شرکت چینی پروژه  ۳۷۰ هکتاری را شروع می‌کند
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی درباره ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی ایران داد.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگوی تلفنی با محمدحسین میثاقی در برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر عنوان کرد: درگذشت والده شما (میثاقی) را تسلیت می گویم. همچنین درگذشت نابهنگام خانم ملیکا محمدی را به جامعه ورزش و فوتبال و خانواده ایشان تسلیت می گویم. رئیس جمهوری سه ماه قبل در مراسم تجلیل از قهرمانان کشور وعده بزرگی را به جامعه ورزش داد و آن هم ساخت یک مجموعه ورزشی بین المللی در خور شان مردم ایران بود. در این مدت جلسات متعددی برای مشخص شدن مکان و پیمانکاران و مشاوران طراحی و ... انجام شد.

او ادامه داد: ساخت این مجوعه، ابر پروژه دولت سیزدهم است و باید تمام مطالعات انجام می شد و ما هم به دنبال انجام آن هستیم. بارها شخص رئیس جمهوری در جلسات هیئت دولت تاکید به انجام هرچه سریع تر کارهای اجرایی این پروژه داشتند. با پیگیری های دکتر مخبر و دکتر منصوری و همکاری وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیریت آستان مقدس حضرت امام، روی این پروژه کار شد. پنج عضو کابینه روی آن کار کردند و امروز (دوشنبه) شاهد انجام تفاهم نامه برای این ابر پروژه بین المللی بودیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: خوشحال هستیم که این پروژه بین المللی در تهران و پایتخت ایران که نیاز ورزش کشور است، احداث خواهد شد و تفاهم نامه به امضا رسید، چراکه نیاز جامعه ورزش بود.

هاشمی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز تفاهم نامه امضا شد ولی ما از سه ماه قبل طی مشورت های انجام گرفته، مشاوران طراح که یک شرکت چینی بزرگ هستند و تجربه ساخت بیش از ۸۰ مجموعه ورزشی در سراسر جهان را دارند و شناخته شده هستند، کار را انجام می دهد و حتی می تواند کار ساخت را انجام بدهد.

او یادآور شد: برنامه زمان بندی کلی را داده اند که در چند فاز خواهد بود. مرحله اول طراحی خواهد بود و اجرای آن در فاز چهارم طراحی خواهد بود. ساخت ورزشگاه فوتبال با توجه به نیاز فوتبال و جامعه ورزش، اولویت اول خواهد بود و یک سالن بزرگ چند منظوره برای میزبانی از رقابت های سالنی است که سایر رشته های ورزشی هم بهره مند خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر مسابقات آسیایی یا المپیک را میزبانی کنیم، شرایط آن در این پروژه فراهم شده و تمام رشته های ورزشی از ساخت این پروژه بهره مند خواهند شد.

هاشمی تاکید کرد: یکی از دغدغه ها تامین منابع مالی پروژه بود که در پروژه های بزرگ مدنظر قرار دارد که با پیگیری های شخص رئیس جمهوری و پیگیری های مخبر و اوجی، مشخص شد از محل فروش نفت خام و میعانات گازی تامین اعتبار کنیم تا هیچ دغدغه ای برای ساخت نداشته باشیم. پیش بینی های خوبی شده تا دغدغه مالی به وجود نیاید.

او اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار کارش را شروع می کند. از اراضی آستان امام و مجموعه شهر آفتاب است. ۱۷۰ هکتار دیگر اضافه خواهد شد تا این مجموعه در ۳۷۰ هکتار احداث شود و سرانه ورزش شهر تهران را دوبرابر خواهد کرد و بسیاری از مشکلات ۵۷ فدراسیون های ورزشی را حل خواهد کرد و می توانیم میزبان بسیاری از رقابت های ورزشی را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه فردا سه شنبه جلسه ای با شرکت چینی داریم که گزارشی از جلسات قبلی داشته باشند، گفت: لحظه به لحظه گزارش لازم را به مردم می گوییم. وظیفه ما است که پاسخگو باشیم و رسانه ها نیز همیشه در کنار ورزش بودند تا این مسائل را پیگیری کنند. تمام تلاش ما این است تا فاز اول این پروژه در حداقل زمان مورد بهره برداری قرار بگیرد و آرزوی دیرینه مردم محقق شود.

هاشمی اضافه کرد: روزشمار از زمانی زده می شود که کلنگ زده شود ولی وقتی ما پس از کلنگ زنی، روزشمار فازهای این پروژه را می زنیم. ورزش یک اتاق شیشه ای است و هر کسی باید پاسخگوی عملکردش باشد.

او ادامه داد: نگرانی در این پروژه وجود ندارد چون کارهای مطالعاتی انجام شده و توصیه می کنم عزیزانی که تخصص لازم را در این زمینه ندارند، اظهار نظر نکنند. حتی خود من هم اظهار نظر نمی کنم. پیمانکار ما بیش از ۸۰ ورزشگاه در جهان ساخته و ما از این نظر نگرانی نداریم. بحث استفاده از پیمانکاران و نیروهای داخلی را تا حد زیادی خواهیم داشت و از معماری اسلامی بهره می بریم و چنین کاری را مدنظر داریم.

وزیر ورزش در پایان گفت: از شخص رئیس جمهوری تشکر می کنم چراکه امروز پنج عضو کابینه دولت در جلسه حضور داشتند و ما هم سعی داریم هرچه زودتر این ابر پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    سلام و احترام ، با تزریق بدون تاخیر بودجه ، و مطرح بودن پیمانکار چینی این پروژه بزرگ بین المللی در ساخت سازه های عظیم ورزشی، گنجینه ای نفیس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ساخته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی