نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
واسطه‌های عزیز! این خارجی را دریابید/ آن قدر از ایران پیشنهاد نیامد که این استقلالی بازنشسته شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هر بلایی سر این فوتبال بیاید حقش است، چرا که آه بازیکنی خارجی مثل میلیچ پشت سر این فوتبال است!

همیشه این انتقاد به فوتبال ما وارد بود که چرا اکثریت خریدهای خارجی ما - چه به عنوان مربی و چه بازیکن - وقتی از فوتبال ما می‌روند دیگر پیشنهادی ندارند. یا مجبور به بازی و کار درلیگ‌های گمنام می‌شوند و یا در سطوح بسیار پایین‌تر و با دستمزدی بسیار بسیار کمتر، در شهر و زادگاه خود به فوتبال برمی‌گردند! اما مورد «هرویه میلیچ» مدافع چپ‌ سابق استقلال با همیشه متفاوت و مرزهای شگفتی را جابجا کرد! به یاد داریم او وقتی به ایران آمد همه از بازیکن سابق ناپولی در سری آ می‌زدند و اینکه یک شکار بی‌نظیر سر از فوتبال ما درآورده است. دیگر کسی کاری نداشت که او در ناپولی چقدر به بازی گرفته شده و اساساً در این سن بالا چقدر آمادگی دارد و اینکه چرا در این فاصله بین ناپولی و استقلال چیزی از او نشنیده‌ایم.

اینجا به قول یکی از بزرگترین چهره‌های تاریخش، یک نفر با یک گل یک عمر نان می‌خورد. اینجا سرزمین سلطنت نام‌هاست، کافی است معروف شوی دیگر نیازی به کار و کارنامه نداری! میلیچ برای استقلال فتح به خصوصی نکرد. مثل بیشتر خارجی‌های دیگر اغلب یا مصدوم بود یا ناآماده و در آن زمان‌هایی که به میدان می‌رفت یا زمان برای هماهنگی لازم داشت و یا دیگران قدر پاس‌هایش را نمی‌دانستند. خلاصه اینکه میلیچ هم رفت و به جمع طلبکاران از فوتبال ایران اضافه شد، شکایت و شکایت کشی و دریافت خسارت و غرامت!

تا اینجا همه چیز عادی بود یک قصه تکراری از خریدهای خارجی اما داستان میلیچ از آنجا جالب شد که در جام جهانی قطر او را در میان تماشاگران به همراه هم وطنش اسکوچیچ مشاهده کردیم. یعنی اینکه تیمی به او پیشنهاد نداد بماند، حتی به عنوان کارشناس هم از سوی شبکه‌ای دعوت نشد و با هزینه شخصی به قطر رفت تا مثل یک آدم عادی بازی‌ها را تماشا کند! عرف فوتبال ایران در مورد میلیچ رعایت نشد. معمولا بازیکنان خارجی که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند تا چند فصل بعد از سوی سایر تیم‌ها پیشنهاد دارند اما طفلک میلیچ هر چقدر در خانه منتظر پیشنهاد از ایران نشست، خبری نیامد تا سرانجام ناامید شد و اعلام بازنشستگی کرد!

انصافاً چقدر رفتار ما بد بود که به این فکر نکردیم این بازیکن با این حجم از افسردگی و ناامیدی چه خواهد کرد! فوتبال ما در قبال خارجی‌ها مسئول است، ما باید حداقل تا ۲۰ سال زندگی آنها را تامین کنیم و در مورد ملیچ این کار را نکردیم! اما خوشبختانه با استوری جدید او مشخص شد که هنوز فرصت برای جبران مافات وجود دارد. میلیچ اعلام کرده که قصد دارد وارد جرگه مربیان شود و خیلی هم مشخص است که هدف خطاب او فوتبال ایران است و بس! نکند انتظار دارید باشگاه ناپولی او را به عنوان مربی استخدام کند؟

پس عزیزان واسطه هرچه زودتر دست به کار و بی‌توجهی و کم کاری قبلی را جبران و سیل پیشنهادات لیگ برتر و لیگ آزادگان را به درب منزل جناب میلیچ هدایت کنند! این بار اگر برای او شغلی در این فوتباله پیدا نکنید عواقب احتمالی آن با شماست! فردا با دیدن عکس‌های کارتن خوابی او عذاب وجدان خواهید گرفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرامرز IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    شانس آورد سرنوشت پادوانی نصیبش نشد که هم تندرستی اش را از دست بدهد و هم پول قراردادش را نپردازند لا اقل سالم و روی دو پای خودش است اگر کارتن خواب هم شد می تواند به کارهای ساختمانی رو بیاورد
  • امیر IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    بنظرمن بازیکنان خارجی در ایران همگی بعلت پیشنهاد نداشتن میان حالا شانسکی یکی دو بازی هم خوب میکنن مثل یامگا که فقط پنالتی زدن را از فوتبال بلده
  • امیر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خدایی مگه میلیچ کی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی