نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رئال مادرید نه! در ایران بیشترین هوادار را تراکتور دارد/ هر وقت یک ترک در رأس باشد تیم ما قهرمان می‌شود!
منبع: خبرآنلاین
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

نادر قاضی‌پور نماینده مجلس درباره اتفاقات ورزش ایران صحبت کرد.

او نادر قاضی پور است؛ سال ها نماینده مردم در مجلس بوده و بیشتر با آن لهجه خاصی که داشت به شهرت رسید. حنجره ای که برای برای شهر و کشورش باد می‌کرد و هنوز هم که هنوز است تفاوت های زیادی با خیلی از نمایندگان مجلس دارد. مثلا او تعارف نمی‌کند، شوخ طبع است و گاهی هم با کنایه حرف هایی که نمی‌خواهد به نقل از خودش نوشته شود را مطرح می‌کند. نادر قاضی پور در لابلای تمام بحث های سیاسی‌اش کمی هم درباره ورزش حرف زد. او یک جایی در دل مصاحبه‌اش در واکنش به این سوال که با وجود گذشت سال ها از حضور تراکتور در لیگ برتر این تیم هنوز قهرمان نشده است گفت: «نمی‌گذارند. هر زمان یکی از همشهریان من، یک ترک اصیل را گذاشتند بالای سر تیم آن وقت این تیم قهرمان می‌شود.

آقای قاضی‌پور شما یکی از نماینده‌های پیگیر ورزش به خصوص فوتبال بودید؛ هنوز هم فوتبال را دنبال می‌کنید؟
 
من فوتبالی نیستم ولی تیم تراکتور را دوست دارم. چون مردم ایران آن را دوست دارند. ارومیه هم مهد والیبال است. من قبل از انقلاب کشتی می‌گرفتم و سال ۱۳۵۴ برای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رفتم. بعد از انقلاب هم مدتی جودو کار می‌کردم و عضو تیم ملی بودم.

وزنه‌برداری چطور؟
 
نه. قبل از سوالات شما یک مطلبی را بگویم. جمهوری اسلامی‌ایران زیاد به ورزش اهمیت نداده است. رهبر انقلاب گفته ایران قوی، ورزش قوی. اخیرا هم ورزشکاران در محضر ایشان حضور داشتند. مسئولان کشور باید به ورزش اهمیت دهند. الآن در دوومیدانی که بیشترین مدال را دارد، سرمایه‌گذاری کم است. ما در ۳ ورزشی که پیامبر تاکید کرده یعنی تیرانداری، شنا و سوارکاری مقام نداریم. الآن یک خانم ورزشکار در دوومیدانی ۴۰۰ متر را مدال طلا می‌گیرد و پرچم بالا می‌رود، همه بلند می‌شوند و به او احترام می‌گذارند. ما به خاطر پیروزی در جهان و این همه هزینه باید به ورزش اهمیت دهیم و فدراسیون‌ها را فعال کنیم تا ایران در تمام مسابقات ورزشی حضور فعال داشته باشد و بتوانیم قله‌های ورزش را فتح کنیم.

اخیرا مثل اینکه طرح اصلاح مالیات‌ها به مجلس رفته و بند ۱۳۴ که معافیت فدراسیون‌های ورزشی از مالیات است را می‌خواهند حذف کنند. این برای ورزش اتفاق بدی است.
 
دولت باید هزینه‌های ورزشی را جزو مالیات حساب کند که نمی‌کند. یک درصد از درآمدهای ملی باید صرف ورزش شود که نمی‌شود. فدراسیون‌ها کار انتفاعی نمی‌کنند و باید معاف شوند. مثلا فدراسیون وزنه‌برداری، پولی می‌گیرد که باید برای مسابقات هزینه کند و به هیچ عنوان نباید بابت آن مالیات دهد. من انتظار دارم خبرنگاران عزیز پیگیر فرمایشات رهبر انقلاب در تمام سطوح جامعه باشند. ما ورزش را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و حتی در نیروهای مسلح هم فعال باشیم. اگر بتوانیم به تمام مردم ایران از نونهالان و نوجوانان ژیمناستیک و دوومیدانی که پایه تمام ورزش‌هاست را آموزش بدهیم، تعداد بیماران بیمارستان‌ها و پرونده‌های دادگاه کم می‌شود. نیروهای مسلح ما هم دارای سربازان قدرتمند و شجاع خواهد بود. در ورزش اگر یک میلیون سرمایه‌گذاری کنیم، ۱۰۰۰ میلیارد هزینه در بهداشت کم خواهد شد. ما باید به ورزش اهمیت بدهیم. من در مجلس پیگیر شدید بودم که باشگاه‌های بدنسازی بسته نشوند. در تهران ۵۰۰۰ باشگاه داریم و در هر کدام ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر ورزش می‌کنند که این خودش مبارزه با اعتیاد است. هر چقدر باشگاه‌های ما بیشتر باشند، تعداد زندانیان و معتادان کم می‌شود. از شما می‌خواهم پیگیر فرماشیات رهبری باشید.

هنوز بازی‌های تراکتور را دنبال می‌کنید؟ آخرین بازی‌اش را دیدید؟
 
بله سوم جدول است.

تراکتور در این سال‌ها به لیگ برتر آمده ولی هنوز قهرمان نشده است.
 
هر وقت یک ترک در راس باشد، تراکتور قهرمان می‌شود. نمی‌گذارید و حق ما را می‌خورید!

چه کسی حق شما را می‌خورد؟
 
شما.

یعنی قبول دارید که هواداران می‌گویند نمی‌گذارند قهرمان شویم؟
 
ما انقدر قدرت داریم که استادیوم آزادی را در چند ساعت پر کنیم. هیچکس در ایران به اندازه ما تراکتوری‌ها طرفدار ندارد. ما ۴۰ میلیون ترک هستیم که همه طرفدار تراکتور هستیم. حتی بعضی فارس‌ها هم طرفدار تراکتور هستند.

در جهان بعد از رئال مادرید، تراکتور بیشترین طرفدار را دارد؟
 
نه در ایران بیشترین هوادار را داریم. در کشورهای همسایه هم طرفدار داریم.

تراکتور کی قهرمان می‌شود؟
 
شما ورزش را از سیاست جدا کنید، تراکتور قهرمان می‌شود.

یعنی سیاسیون دوست ندارند تراکتور قهرمان شود؟
 
گفتم هر وقت یک ترک در راس باشد تراکتور قهرمان می‌شود.

درباره پرونده ویلموتس صحبت کنیم. چقدر در جریان بودید؟
 
من در جریان نبودم. کلا نیستم.

حق پخش تلویزیونی چه زمانی حل می‌شود؟
 
صدا و سیما، صدای میلی است و یکه‌تازی می‌کند. مثلا در انتخابات علیه تعدادی کاندیدا صحبت می‌کند. این در شاهن نظام جمهوری اسلامی‌نیست که صدا و سیمای آن اینطور برخورد کند. هر باشگاه هزینه خودش را دارد و باید حق پخش را بدهند که بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

در مجلس برای حق پخش جنگیدید؟
 
من طرفدار کارگران بودم و بیشتر انرژی‌ام را صرف کارگران و کشاورزان مظلوم می‌کنم.

درباره VAR می‌گفتند که نمی‌شود این سیستم وارد ایران شود اما شد و مشکلی هم پیش نیامد.
 
ما باید بهترین تکنولوژی روز را داشته باشیم. اگر بهترین تکنولوژی را داشته باشیم و از ۲۰ جهت فیلمبرداری کنیم، داور نمی‌تواند اشتباه کند.

الآن طرفدار تیم‌ها می‌گویند اگر VAR وارد شود پرسپولیس قهرمان نمی‌شود. موافقید؟
 
من به این کاری ندارم و برای تمام تیم‌های ایران در مسابقات خارجی اهمیت قائلم و تشویق‌شان می‌کنم. سپاهان و ملوان و پرسپولیس و ... با کشورهای خارجی مسابقه دهند، دعا می‌کنم برنده شوند. در داخل هم برای تمام طرفداران احترام قائلم، به شرطی که آن‌ها هم فحاشی نکنند. طرفداران پرسپولیس تیم‌شان را قشنگ تشویق می‌کنند و این تشویق‌ها باشد، تیم رشد می‌کند. ما باید به هواداران احترام بگذاریم و به آن‌ها در ورزشگاه امکانات بدهیم که بیایند و حمایت کنند تا فوتبال ما پیشرفت کند و جهانی شود. اگر تیم ملی ما یکی از ۳ تیم برتر جهان بود حتما میلیاردها تومان درآمد به کشورمان می‌آمد. از هر تیم ۲۰ – ۳۰ نفر به کشورهای دیگر می‌رفتند و قرارداد می‌بستند که این پول وارد کشورمان می‌شد.

با حضور زنان در ورزشگاه موافق هستید؟
 
من مخالف این موضوع نیستم اما باید چهارچوبش رعایت شود. احترام مردم را حفظ کنند و جای مناسب بدهند.

در تبریز زنان می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند؟
 
اطلاعی ندارم ولی در ارومیه به سالن والیبال آمده بودند.

اخیرا حواشی زیادی درباره حواله مالیات خودرو به وجود آمد. نظر شما چیست؟
 
ما برای اینکه استبدادی نشود، توزیع قدرت را بیش از حد کرده‌ایم. وقتی کسی اجازه می‌دهد ورزشکاران ما خودرو بیاورند، همان موقع باید پلاک می‌کردند و تحویل می‌دادند. اینطوری نیست که شما بگویید بیاورید، من بگویم بیخود کرده‌اید. این به ضرر کشور و مملکت ماست. اگر گفتند، ورزشکاران با این شرایط وارد کنند، باید در مرز پلاک می‌شد و سوار می‌شدند.

الآن اعتراض شده که چرا به بقیه ورزشکاران نمی‌دهند؟
 
ما تشکیلات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را داریم که می‌توانند در هیات دولت مصوبه بگیرند. من کاری به این ندارم ولی کسی که آورده باید پلاک شود. البته اشکالی ندارد به بقیه مدال‌آوران هم بدهند. مگر چند نفر هستند؟

این رانت نیست؟ چرا مردم عادی نتوانند؟
 
نه من رانت نمی‌بینم. این تشویق است که پرچم را بالا برده‌اند.

ولی این کار را نکردند و شکست خوردند!
 
من کلا می‌گویم. هر ورزشکاری که خارج از کشور برای ایران ورزش می‌کند، برای من محترم است و برد و باخت در مرحله بعدی قرار دارد. رفتن به مسابقات جهانی کار هر کسی نیست و باید از آن‌ها تقدیر شود. کسانی که مدال آوردند بیشتر تقدیر شوند.

تقدیر ۱۰۰ میلیاردی؟
 
شما حساب کنید وقتی رهبر می‌گوید ورزش قوی داشته باشیم، باید هزینه کنیم و مفت نمی‌شود. باید مثلا در دوومیدانی هزینه کنیم و آنقدر قوی شویم که ۱۰۰ مدال المپیکی بگیریم.

علاقه خاصی به دوومیدانی دارید!
 
دوومیدانی و ژیمناستیک پایه تمام ورزش‌ها هستند. فوتبالیست خوب باید خوب بدود. وزنه‌بردار باید بدن قوی داشته باشد.

نظرتان درباره وزیر ورزش چیست؟
 
هنوز به نظر من جدال او با هیات دولت ندیدیم که برای قهرمانان دانشگاه بگیرد یا با وزیر دفاع بیاید پایان خدمت بگیرد. هنوز چیزی ندیده‌ایم ۳۰-۴۰ درصد انرژی گذاشته و باید بیشتر تلاش کند. باید در هیات دولت دعوا کند و هزینه‌ها را بگیرد که جزو مالیات محسوب شود.

یک ماه دیگر تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی به جام ملت‌ها می‌رود. نظر شما چیست؟
 
امیر قلعه‌نویی مربی داخلی و فرزند خودمان است. نیرو و شیرمرد ایران است و هرچه به او برسیم برای خودمان است. جای اینکه به یک خارجی برسیم که آخر هم از ما شکایت کند. ما دعا می‌کنیم قلعه‌نویی و تیمش موفق شود و از او و بازیکنانش حمایت می‌کنیم. الان وقتی است که باید دست او را بگیریم.

یک حواله هم برای جام ملت‌ها بدهیم!
 
نه شما مزاح می‌کنید. با ورزش نمی‌توان اینطوری برخورد کرد و خیلی مهم است. ما از قلعه‌نویی حمایت می‌کنیم که برای ایران مقام بیاورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ارش گرگان IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    منکه شمالی ام تراکتوری نمیبینم اینجا تمام این سالها دو سه نفر هودار تراک دیدم یکی شون مسافر بود مال تبریز یکی هم مقیم اینجا
    • مملی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      آقا آرش قرار نیست شما ببینید همینکه آقا نادر میفرمایند کفایت میکند که نصف مردم دنیا تراکتوری هستن
  • مملی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    من تراکتور را دوست دارم چون اختراعیست که کل جهان دوستش دارند،گاوها مدیون تراکتور هستن و مثل قدیم کار نمیکنند،آنها تمام تمرکز و انرژی خود را صرف شیر دادن و پروار شدن میکنن و دیگر به کار در مزرعه فکر نمیکنند
  • کوهمره جروق IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    الآن طرفدار تیم‌ها می‌گویند اگر VAR وارد شود پرسپولیس قهرمان نمی‌شود. موافقید؟👉 می‌بینید خبرنگار را.چطور میخواد فضا را علیه پرسپولیس مسموم کنه.سوال و می‌پرسه و جواب سوالش تو خود سوال جا داده.آخه این چه سوالی هست.خواهشا بی طرف باش.طرفدارهای استقلال میگن و توی خبرنگار این توهم را تو ذهنشون فرو کردی.
  • سامان IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    الان زنوزی ، اصیل نیست یا دانوش نداره
  • علی IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    آخه این بیسواد رو کی آورده تو مجلس. تراکتور تو زمین‌های کشاورزی طرفدار داره راست میگه اما خودت که اصلا نداری
    • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      قلب آذربایجان به عشق تراکتور می تپد.
  • مسعود IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    فقط میخواد رای بیاره از ترکها سواستفاده میکنه
  • رسول IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    والا اگه این مصاحبه خیالی نبوده باشه واقعا این آقای قاضی پور خیلی خیلی پیشرفت کردن .همین چند سال پیش معنی حاشیه رو نمیدونست ولی الان حرف از var و حضور خانم ها تو ورزشگاه ها ووو میزنن .الان مناسب نمایندگی مجلس هستند و شاید هم رئیس جمهوری .بهرحال جای تبریک داره ازین همه پیشرفت
    • آقازاده IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      جناب آقای قاضی پور آقاست .لیاقت دارد که رئیس جمهور هم بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی