نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
واعظ آشتیانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال می‌گوید حکم کمیته استیناف تاثیرزیادی در تغییر قهرمان این فصل نخواهد داشت.

برخلاف اغلب پیشکسوتان استقلال که موضع بسیار تندی مقابل حکم کمیته استیناف پیرامون بازگشت امتیازات پرسپولیس و سپاهان اتخاذ کرده‌اند، امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق این باشگاه معتقد است کمیته مذکور تصمیم ناعادلانه‌ای نگرفته است.

بعد از صدور حکم کمیته استیناف در مورد پرسپولیس و سپاهان بسیاری از پیشکسوتان استقلال به سختی در این رابطه موضع گرفتند. نظر شما پیرامون حکم صادره چیست؟
ببینید من قبلا هم گفته بودم سقف بودجه یک تصمیمه غیرکارشناسی بود که هیچ پشوانه‌ای نداشت. در واقع این قاعده هیچ منطقی نداشت و ساز و کار درستی پشت سرش نهفته نشده بود. الان نکته اینجاست که اگر جرمی در فوتبال ما تعریف شده باشد، مجازات آن به چه شکل و در کجا آمده است؟ به نظرم کمیته استیناف تصمیمی منطقی گرفت چون نتیجه مسابقه فوتبال و امتیازاتی که تیم‌ها کسب می‌کنند باید داخل زمین مشخص شود.

ولی استقلالی‌ها مدعی‌اند اگر قرار بود با تیم‌هایی که سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند برخوردی صورت نگیرد، آن‌ها هم در تابستان بدون توجه به قانون مذکور بازیکن می‌خریدند.
حالا من این سوال را مطرح می‌کنم که آیا در همین تابستان استقلال پول داشت و بازیکن نخرید؟ دوباره تاکید می‌کنم تصمیم کمیته استیناف درست بود اما ای کاش حداکثر یک هفته پس از صدور رای توسط کمیته انضباطی، حکم استیناف اعلام می‌شد تا چنین مشکلاتی را نمی‌دیدیم. متاسفانه سقف بودجه عملا به عاملی برای گران شدن فوتبال ما تبدیل شد. نکته دیگر این‌جاست که چطور می‌شود یک باشگاه از کسر امتیاز تبرئه شود اما جریمه نقدی به جای خود محفوظ بماند؟ یک باشگاه یا تخلف کرده است یا نه! اگر تخلف نکرده که هیچ مجازاتی نباید برایش در نظر گرفته شود؛ نه کسر امتیاز و نه جریمه نقدی. تازه نکته مهم دیگر این است که اعداد تعیین‌شده به عنوان جریمه نقدی از کجا آمده‌اند؟ این اعداد و ساز و کار تعیین آن‌ها کجا تدوین شده‌اند و در کدام قسمت آیین‌نامه انضباطی به آن‌ها اشاره شده است؟

بسیاری از هواداران استقلال در فضای مجازی مدعی‌اند امتیازات برگشت‌داده‌شده به سپاهان و پرسپولیس در تعیین قهرمان این فصل تاثیرگذار خواهد بود.
بی‌انصافی است که بگوییم سپاهان و پرسپولیس با این امتیازات قهرمان می‌شوند! اصلا شاید ملوان یا یک تیم دیگر قهرمان شود. مگر در همین لیگ برتر استقلال خوزستان قهرمان نشد؟ نمی‌توان با ظن و گمان تیمی را قهرمان کرد. فراموش نکنیم ۱۶ هفته دیگر تا پایان مسابقات باقی مانده و این یعنی فرصت گرفتن ۴۸ امتیاز برای تیم‌ها. تا زمان خاتمه مسابقات اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد. در لیگ هشتم تیمی که تا نیم‌فصل صدرنشین بود در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد. من اصلا وکیل‌مدافع سپاهان و پرسپولیس نیستم اما معتقدم باید با واقعیت زندگی کرد و حقایق را دید. این امتیازات در واقع به سپاهان و پرسپولیس اضافه نشده بلکه امتیازاتی بود که گرفته بودند و از آن‌ها کم شده بود ولی حالا دوباره به حسابشان بازگشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • الیاس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    راس میگی امتیاز خودشون بود ولی چجوری گرفتن مهم بود.اتفاقا برای استقلال پول هم نباشه خود این تیم اینقد جذابیت داشت که بتونه دوتا ستاره مثل اسدی یا محبی و یا قائدی را جذب کنه.....حواست نیست داری از پشت سر خنجر میزنی....رفتی تو جبهه دشمن.....نکونام درست گفت حواسمان باید خیلی جمع باشد...ما برمیگردیم.به اینا هم نمی بازیم
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      از آقای دکتر امیررضا واعظ آشتیانی سوال می کنم که باشگاه سپاهان پول خرید بازیکنان را در اول فصل از کجا آورد؟ جز این است که این پول از بیت المال و از شرکت فولاد مبارکه تامین شده است که متعلق به همه مردم است و 60 میلیون هواداران استقلال و پرسپولیس در این پول سهیم هستند. البته همه مردم سهیم هستند ولی من فرض را تیم های رقیب سپاهان در نظر گرفتم. فرض می‌کنیم اصلا شما درست می گویید و استقلال اول فصل پول نداشت. طبق فرض شما تیم سپاهان هم اول فصل پول نداشت. یعنی هم استقلال و هم سپاهان اول فصل پول نداشتند اما اول فصل از بیت المال برای خرید بازیکنان درجه یک به باشگاه سپاهان پول واریز شد که باید از بیت المال به حساب باشگاه های استقلال و پرسپولیس هم برای خریدن بازیکنان درجه یک پول واریز می شد اما پولی به حسابشان واریز نشد یا حداقل برای استقلال به این شکل بود. این همان استاندارد دوگانه ای است که جناب ابراهیم رئیسی هم، بارها به آن اشاره کرده بود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      ضمنا باشگاه های استقلال و پرسپولیس هر کدام تقریبا 30 میلیون هوادار دارند و تعداد هواداران سپاهان به یک میلیون نفر هم نمی رسد و باید بر اساس تعداد هوادار بودجه به تیم ها تعلق بگیرد. فوتبال ایران را هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس می‌گردانند نه هواداران سپاهان. چند ده هزار میلیارد تومانی که صدا و سیما از طریق تبلیغات به جیب می زند را در اصل هواداران استقلال و پرسپولیس تامین می کنند. و حتی در برنامه های دیگر هم باز صدا و سیما از تماشاگرانی که یا استقلالی یا پرسپولیسی هستند از طریق تبلیغات درآمد‌زایی می کند. اس ام اس هایی که مخابرات را پولدار می کند. خرید بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل و رایتل را هواداران استقلال و پرسپولیس پرداخت می کنند و نقش هواداران سپاهان تقیربا نزدیک به یک درصد هم نمی شود اگر همه درآمدهای کشور را محاسبه کنیم. اما سپاهان بیشترین پول را از بیت المال بالا می کشد و به آن می گویند باشگاه سپاهان چون زیرساخت های یک باشگاه را برایش با پول بیت امال ایجاد کردند ولی استقلال و پرسپولیس همچنان یک تیم هستند و نه یک باشگاه. حتی ورزشگاه اختصاصی هم ندارند یا زمین تمرین ثابت و اختصاصی.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      آقای امیررضا واعظ آشتیانی، شما که می گویی "معتقدم باید با واقعیت زندگی کرد و حقایق را دید" اتفاقا این شما هستید که چشمتان را به روی دیدن واقعیت و حقیقت بستید و با اینکه از تخلف آشکار باشگاه سپاهان بر اساس قانون سقف بودجه و حکم ناعادلانه کمیته استیناف آگاه هستید اما از سپاهانی دفاع می کنید که قانون را دور زد. مقام معظم رهبری در صحبتی فرمودند که داشتن قانون حتی غلط، از بی قانونی بهتر است و حالا اگر فرض کنیم این قانون سقف بودجه غلط هم باشد همه باشگاه ها وظیفه داشتند که به آن عمل کنند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اگر کسی به قانون به ظاهر غلط هم اگر عمل نکند باید مجازات شود. ایا شما خودتان را بالاتر از ولایت فقیه می دانید.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      ضمنا فصل پیش پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر، قهرمان لیگ شد و می بینید یک امتیاز باعث قهرمانی یک تیم می شود ولی اینجا 4 امتیاز سپاهان که غیر قانونی بدست آمدهبود را به این تیم برگرداندند و اتفاقا همین ممکن است باعث قهرمانی این تیم شود ضمن اینکه یک بازی عقب افتاده هم دارد. من از شما تعجب می کنم چگونه قانون را کنار گذاشتید و حرف از استثناها می زنید.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      از جناب سمیعی در باشگاه استقلال و قوه قضاییه تقاضا می کنم به این قضیه ورود کنند - بعد از برگرداندن 4 امتیاز باشگاه سپاهان، باشگاه استقلال اعلام کرد از این به بعد بر اساس قوانین فیفا عمل می کند اما سازمان لیگ به باشگاه استقلال اعلام کرد قراردادهایی که منجر به عبور از سقف قرارداد شود را ثبت نخواهد کرد و عبور از سقف قرارداد اصلا امکان پذیر نیست. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که پس چگونه قرارداد بازیکنان باشگاه سپاهان که سقف بودجه را رد کردند ثبت شدند و این بازیکنان 13 هفته برای سپاهان به میدان رفتند و 31 امتیاز برای سپاهان امیتاز جمع کردند و حالا بعد از 13 هفته کمیته انضباطی اعلام کرد که 6 بازیکن سپاهان به علت اینکه قراردادهایشان غیر قانونی بوده محروم هستند تا قراردادهایشان را اصلاح کنند. پس نتیجه می گیریم که باشگاه سپاهان از سقف بودجه تعیین شده عبور کرد و بازیکنان این تیمف 13 هفته غیر قانونی بازی کردند و حالا بعد از کسب 31 امتیاز و در پایان نیم فصل اول به آن ها گفته شده قرارداد های خود را اصلاح نمایند. پس کسر 4 امتیاز از سپاهان اشتباه بوده بلکه باید باشگاه سپاهان به علت تخلف و بازی دادن به بازیکنان غیر قانونی، تمامی امتیازاتش گرفته شود و بازی هایش 3 بر صفر شود و امتیازها به رقبای این تیم داده شود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      از کمیته انضباطی و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید پرسید چگونه قرارداد این 6 بازیکن سپاهان که باعث شد از سقف بودجه تعیین شده فراتر بروند ثبت شدند و تا هفته 13 همه آن ها بازی کردند و نه فدراسیون و نه سازمان لیگ هیچگونه صحبتی در این مورد نکردند و گذاشتند که این بازیکنان سپاهان به صورت غیر قانونی در همه مسابقات بازی کنند. علیرضا صالحی در کمیته استیناف و مهدی تاج به عنوان رئیس کودتاگر فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      توجه توجه - اختلاس 50 میلیاردی فدراسیون فوتبال و مهدی تاج؛ لطفا به قوه قضاییه و سید ابراهیم رئیسی گزارش شود: یک اختلاس 40 میلیاردی توسط فدراسیون فوتبال و مهدی تاج اتفاق افتاده. برای این اختلاس از قبل برنامه چیدن که می تونیم با یک تیر چند نشون بزنیم. یک قانونی به نام سقف بودجه گذاشتن و مهدی تاج اعلام کرد هر تیمی از سقف بودجه عبور کنه بازی هاش 3 بر صفر به نفع رقیباش می شه. سپاهانی ها می دونستن این قانون به هیچ عنوان اجرا نمی شه و پشت پرده و اهداف این قانون رو می دونستن. بنابراین تا جایی که ممکن بود تمامی بازیکنان برتر لیگ رو خریدن و هماهنگ کردن شرکت فولاد مبارکه اصفهان پولشون رو بده. اما مدیران استقلال و پرسپولیس که فکر می کردن این قانون واقعیه تمامی تلاش خودشون رو کردن تا سقف رو تا جای ممکن رعایت کنن. پس یکی از اهداف تضعیف تیم های استقلال و پرسپولیس بود که نگذارند این فصل قهرمان شوند و نتیجه این تضعیف رو هم در لیگ برتر برای استقلال و هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس دیدیم که عامل حذف پرسپولیس شدند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      هدف بعدی این بود که ابتدا 4 امتیاز از سپاهان کسر می‌کنیم و 40 میلیارد جریمش می کنیم و بعد سپاهان به کمیته استیناف شکایت می کنه و 4 امتیازش رو بهشون بر می گردونیم ولی 40 میلیارد تومن رو سپاهان از شرکت فولاد مبارکه اصفهان می گیره و به حساب فدراسیون می ریزه. به این ترتیب یک عملیات حساب شده برای اختلاس 40 میلیارد تومن از بیت المال و از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به وسیله فدراسیون فوتبال و مهدی تاج انجام شد. از قوه قضاییه تقاضا می کنم هرچه زودتر وارد این قضیه شود و به این اختلاس فدراسیون فوتبال و تبانی که با سپاهان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان اصفهان انجام شده رسیدگی کند. البه یک 10 میلیاردی هم از پرسپولیس باید بگیرن که این پول هم به اختلاس اضافه بشه می شه 50 میلیارد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف اعلام کرد ما به سپاهان امتیازی ندادیم و فقط امتیازهایی که سپاهان در زمین بازی گرفت را به آن ها برگرداندیم و دقیقا صحبت های مورایس سرمربی سپاهان رو نقل قول کرد که امتیاز بازی ها باید در مستطیل سبز و زمین بازی تعیین شود و نه در خارج زمین. در پاسخ به علیرضا صالحی باید بگویم اولا که سپاهان با تبانی تیم داوری توانست استقلال را ببرد که دیدم 3 امتیاز سپاهان از آن بازی، خارج از مستطیل سبز و در کمیته داوران به سپاهان داده شد که نظر علیرضا صالحی را رد می کند. دوم اینکه وقتی اعلام شد سقف بودجه هر تیم چقدر است و وقتی که سپاهان از این سقف بودجه عبور کرد، تواسنت با خریدن بهترین بازیکن ها و عدم رعایت فیرپلی مالی، مقابل تیم هایی که بازی می کند از امتیاز ویژه ای در زمین بازی برخوردار شود که این امتیازهای ویژه خارج از زمین بازی به آن ها داده شد و باعث شد که در مسایقه بین سپاهان و تیم های رقیب، عدالت رعایت نشود در نتیجه گفته های علیرضا صالحی نقض می شود چون تیم سپاهان اصفهان نتایجش در خارج از مستطیل سبز رقم خورده آن هم با رعایت نکردن سقف قرارداد و رعایت نکرد فیرپلی مالی. تیم سپاهان اصفهان، امتیازهایی که جمع کرده به صورت غیر قانونی بوده جناب علیرضا صالحی
    • نادر IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      ولی وقتی بیراموند سر مسائل مالی به اختلاف بر میخوره پیشنهاد 100 میلیاردی میگیره باید پرسید استقلال به کدوم پشتوانه مالی اینکار رو میخواست انجام بده.اینکه آدم شک میکنه که تو مورد بقیه بازیکناش هم شاید همچین اتفاقاتی افتاده باشه
    • اکبر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      استقلال نه لیاقت قهرمانی داره نه شخصیت میخواست با ناداوری جلو بره که نشد البته هنوز هم مونده تا با نا داوری قهرمان بشه بعید نیست
    • کیسه لانه فسادوجعل اسناد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      درپاسخ به تمام کیسه کشا واون کاربری به اندازه یک کتاب اراجبف نوشته:آگه این آقای واعظ با چند روز مسئولیت تو کیسه کارشناس وصاحب نظر به حساب میاد پس علی پروین خدای فوتبال حساب میشه.شما تا حالاچند تا مصاحبه از علی پروین -علی دایی-کریم باقری-مهدی مهدوی کیاو.............دیدید.خبرورزشی شده پاتوق هر کیسه کشی که از یک تا چند روز تو این تیم بوده.یکم انرژی تونو برای پیشرفت تیمتون بزارید..........خاله زنک بازی شده
    • در جواب کیسه جاعل آبادی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      نظربنویس چندکلام ویکبارکه هم بخونندهم متوجه عقده ای بودن وسوزش فراوانت ازباخت۲تاجام و۲تادربی تو۳هفته نشندکیسه کش بدبخت
    • سعید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      میگن استقلال و پرسپولیس هر کدام ۳۰ میلیون طرفدار دارن. طبق کدوم نظرسنجی؟؟؟؟؟ شما ثابت کن که تو ایران ۱۵ میلیون طرفدار فوتبال هست برا کل تیم هاي پرطرفدار ایران بقیش پیشکش
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    هوچی گری و جنگ روانی استقلالی ها پایانی ندارد در حالی که پرسپولیس قربانی قاون سقف قرارداد ها شده است که تیم های رقیب با ترفندها و حیله گری ها در این زمینه موفق عمل کرده اند کمیته انضباطی بخاطر برگرداندن امتیازهای سپاهان و عدم کسر امتیاز از استقلال بخاطر تخلفات رنگارنگ این تیم مجبور به بازگرداندن تک امتیاز پرسپولیس شدند حال با جو سازی و هوچی گری علیه پرسپولیس می خواهند الطافی که در حق سپاهان و استقلال شده است را کم اهمیت جلوه دهند و بازگرداندن تک امتیاز پرسپولیس را بعنوان هدیه قهرمانی به این تیم را بزرگ نمایی کنند اما این ترفندها باعث قهرمانی آنها نخواهد شد بلکه قهرمان فقط در مستطیل سبز معلوم خواهد شد
    • Mr.moaveze IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      هوادارقدیمی عزیزکه طرفدارترین پرسپولیس هم هستی عزیزم منم پرسپولیسی هستم امابایدقبول کنی دستهایی توکارهستن تاهواداران تمام تیمهاالخصوص استقلال وپرسپولیس رابه جان بیندازندوخدشان ازاین آب گل الودماهی بگیرن الان دیگه وقتشه تحریم لیگ ایران وتیم ملی والسلام تافدراسیون تاج سرکاره ازداستانها زیادخواهیم داشت
  • ناشناس IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    اینم رد داده بابا
  • ملابرادر IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    شوخی می‌فرمایند! اینهمه متناقض گویی چرا؟ شما مخالف این قانون هستی خب این بجای خودش! فعلا که این هست و مجازاتش کسر امتیاز و جریمه نقدی بود! بعد از به در دیوار زدن باشگاه پیروزی تهران و عدم موفقیتش در کسر امتیاز از استقلال این اتفاق مبارک برای این تیم رخ داد. تاثیر ندارد؟ پس پیروزی چرا اینهمه همت کرده بود بلکه یــــــک امتیاز از استقلال کم کند؟!!
  • تاج لنگی که شج IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    هر هفته دارن باکمک افشار کیسه و لنگ را بالا میارن
  • یا الله IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    چرندیات و هوچی‌گری و دست پیش گرفتن۶تایی های سعودی کیسه کش اصحاب کهفی جاعل تمومی نداره
  • طرفدار IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    بابا این اقا با کل مدیران باشگاه استقلال مشکل دارد تو را خدا ببیتید اراجیف می گوید بعد این بیسواد می خواست رییس فدراسیون شود بابا جان کل فوتبال ما شده سیرک بازی و مسخره بازی به همین حاطر سی سال است در اسیا قهرمانی کسب نشده چون قهرمانی ها درست نبوده در حالیکه عربستان و عیره دارند پیشرفت می کند تو را خدا بس کنید و درب فدراسیون را ببندید
  • ع ق QA ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    فقط با نگاه صهیونیستی به قضیه غزه نگاه کردن فقط برای توجیه جرم و جنایت هاست نه اینکه پرسپولیس ۴ مهره کاشته ( خطیر وماجدی و مضلومی دارد و جاودانی و افشاریان را هم بخدمت گرفته و جعل و خرید داور و ستون پنجم بخدمت گرفته این آقا همیشه راستگو بوده و حالا راست گفته
  • امیرعلی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    هرسال باشگاه پیروزی بهترین و گرانترین بازیکنان میخره. چیزی بنام سقف نداره. کجای دنیا وزیر ورزش زنگ میزنه مدیرعامل استقلال میگه بیرانوند حق نداره بیاد استقالدوالی شبانه برکنار میشی. که شد
  • رضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    دوست عزیز چرا یکی حرف درست میزنه ناراحتی یک امتیاز روتو مسابقات گرفته اگر 6امتیاز شما رو هم کم میکردن بعد برمیگردوندن همین دیدگاه رو داشتی بعدم بازیهاتونو ببرید پرسپولیس نمیتونه قهرمان بشه سپاهان هم یک لغزش داشته باشه تموم مثل پارسال سرورتون ارتش سرخ عجب کامبکی زد یاد بگیرید کامبک بزنید نه التماس کنید از رقبا امتیاز کم کنن دوران مفت خوریتون تموم شده اون از کادر هوچیگرتون اونم از هیِت مدیره جاعلتون یادت نره التماس نکن
  • ناصر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    یه امتیاز برای ما تغییر خاصی ایجاد نمیکنه،در ضمن ما هم از خرید مهاجم و یه دروازه بان خوب بی بهره موندیم سر همین سقف قرارداد.اما شما اگر مردونگی تو وزارت ورزش و فدراسیون وجود داشته باشه بابت جعل سند و مهر و امضا به نظرتون حقتون نیست برید لیگ دسته سه؟اگه اثبات بشه و نرید بازم اینجوری حق به جانب حرف میزنید؟یا اگر بندازنتون لیگ سه که بیت امام نمیذارن آیا قبول میکنید؟یه عمره فقط منم منم دارید
  • ناصر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    یه امتیاز برای ما تغییر خاصی ایجاد نمیکنه،در ضمن ما هم از خرید مهاجم و یه دروازه بان خوب بی بهره موندیم سر همین سقف قرارداد.اما شما اگر مردونگی تو وزارت ورزش و فدراسیون وجود داشته باشه بابت جعل سند و مهر و امضا به نظرتون حقتون نیست برید لیگ دسته سه؟اگه اثبات بشه و نرید بازم اینجوری حق به جانب حرف میزنید؟یا اگر بندازنتون لیگ سه که بیت امام نمیذارن آیا قبول میکنید؟یه عمره فقط منم منم دارید
  • سعید عبد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    نظریاتی کاملا غیرکارشناسانه ،غیر منطقی و از روی بغض و کینه عدم مدیریت خود
  • طلایی پوشان نصف جهان IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    کیسه باید میرفت لیگ1، ناچارشدن امتیازهارو برگردونند. توافق اجباری. بالخره سوگلیه وزارته دیگه
  • ميلاد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    بابا این امتیاز ها مال خودشون بوده چرا چرت وپرت میگین تازه جریمه نقدی هم باید لغو بشه
  • @Babak IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    از شما تعجب میکنم، هر نوشته ائی رو چاپ میکنید ، یعنی چی ک ب تعداد هوادار بیشتر بودجه بیشتر تعلق بگیره!!!!! باشگاهها باید برنامه برای درامدزائی داشته باشن، یک راهش از فروش بلیط چهل تا نظر از کسی نوشتین ک معتقده بودجه مملکتو باید ب باشگاهها بر اساس تعداد طرفدار تخصیص بدن!!!! متاسفم
  • بی پروا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    اوکی آقای آشتیانی ، ما قبول میکنیم شما هم از اون دسته یقه سفیدهای مقید به قانون هستید.بس کنید تو رو خدا مردم همه شما را شناختن/ # چای دبش # واعظی آشتیانی
  • کیان IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    پرسپولیس اولین باشگاه حرفه ای و مردمی تاریخ فوتبال ایران را شما جماعت این کیسه حکومتی به اسارت در آوددید تا با سوزاندن تر و خشک کنفدراسیون فوتبال حرفه ای آسیا را فریب دهید و این کیسه آماتور و غیر حرفه ای با بنجاق حکومتی را نجات دهید!!!!!؟ اگر بخاطر جعل اسناد و چکهای دو بار پاس شده کیسه حکومتی نبود خوب قانون من در آوردی سقف بودجه هم‌ به‌ باشگاههای دیگر تحمیل نمی شد !!!!
  • استجعال IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    تو راست میگی
  • ع IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    نه‌استقلال‌ضرر‌کرده‌نه‌سپاهان‌فقط پرسپولیس‌بدلیل‌سقف‌نتوانست‌بازیکن‌بگیره‌این‌در لیگ‌و‌ان‌هم‌در اسیا‌حذف‌شد‌‌شما‌دو‌تیم‌چه‌ضرری کردید‌بفرمایبد
  • سپاهان قهرمان IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    چقدر همتون داغید اتش نشان زنگ بزنم بیاد خاموش کنه
  • هوادار پرسپولیس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    دوسال پیش که استقلال با امتیاز معیشتی قهرمان شد بی انصافی نبود در ضمن کجا استقلال پول داشت اگر پول داشت پس چرا انهمه از پول قرارداد سال گذشته هنوز باقی میباشد
  • داریوش IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    ب شعور مردم توهین نکنین اگر پول داشتین کسر قرداد یا ... اقای مهری نمونه بارز دروغ سال فوتبال ایران ن جهان قرداد 150 میلیونی برو ... خودتون مسخره کنین
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    همین شخص زمانی که مدیرعامل استقلال بود فقط با آوردن افراد ضعیفی مثل صمد مرفاوی به استقلال ضربه زد حالا شده علامه دهر و راجع به همه چیز استقلال نظر می دهد آن هم در جهت تخریب نه تقویت تیم.
  • سرورآل کیسه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    همه چیز برازنده این تیم بوده همچیگری وشیشتیل بده وناقاره زدن تو گوش فیل وساز زدن رو دم خر و دجال بازی و غیره وغیره هست که جاعل نبودن که بحمودالله شدن دیگه چی میخوان جز آرزوی آسیا چکش بیا چکش بیا
  • Ali IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    باپوزش از طرفداران فهیم ومؤدب استقلال،توضیح :رنگ آبی ازآب است واگرهمین آب مدتی جایی بماند میگندد وتبدیل به لجن میشود، این درمقابل نادانی که 3-4کامنت طولانی گذاشته است هست چه آنکه همین نادان متعصب هست وفردی که تعصب دارد عقل ندارد وفردی که عقل ندارد چه دارد؟؟این بی عقل ونادان خودش راازجناب دکتر آشتیانی دلسوزتر و داناتر تصورمیکند که با نوشته هایش خودش را رسوا کرده است ،چرا که ازفرط بیماری رنگ خونش ازقرمزی که رنگ پیراهن پرسپولیس هست به تیرگی گراییده وبه رنگ قهوه ای سوخته ی لنگ شده که چنین هذیان میگوید ،این نادان حتی یک بار درمورد مافیا جستجونکرده تادریابد که خودش که مانندماهی درآب است اما نمی فهمد او هم مانند همان ماهی در لجن مافیا که خودش فردی ازآن جمع کثیف هست قراردارد اما چون نادان است نمی داند،فقط می آید وچرندیاتی ازسرسوزش درون وبرونش می نویسد بدون اینکه معانی آنها را بداند چرا که او حتی معنی مافیا را که خودش یک عنصر بی عقلش هست را نمی داند آنکس که نداند ونداندکه ندانددرجهل مرکب ابدالدهر بماند.
  • تاج بی شاه IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    درود بر شما
  • عدالت خواه IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    به امید روزی که صورت و شکل هیچکس مردم فریب نباشه...!💙💙✌💙💙
  • پرسپولیس قهرمان IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    صدرنشینی جعلی و قهرمانی با حکم کمیته انضباطی و فدراسیون!!!!؟؟
  • علیرضا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    متاسفم برای اول خودم بعدم خودم چی میگوید واقعا این فوتبال ارزش دیدن وصحبت داره بردار یک کم تحقیق کنید فولاد مبارک اصفهان اگر فولاد مبارک شد مردم اصفهان به اینجا رساند توی همه شهر ایران فولاد داریم ولی چرا نشدن فولاد مبارک بعدم مردم محترم اصفهان سلامتی جان اب هوا شون دادن براش هر کی دوست داره بیاد مردم اصفهان با خوشحالی کاغذ پیچش کنند ببرند
  • آبی های بی عرضه IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    تیمی که برای بدست آوردن مقام همه قواعد و اصول و فنون و مهارت بازی را زیر پا میگذارد و دلخوش به بلایای طبیعی است و آرزو دارد با کسر امتیاز از تیم رقیب قهرمان شود باید بهش گفت که: 👍👍👍👍👍👍 بیاااااا زکی 👍👍👍 زهی خیال باطل 🤫🤫🤫🤫 به کوری چشم حقیر توون : بازم مثل همیشه کیسه قهرمان نمیشه 😂😂🤣🤣👍👍👍👍شما که با یک مساوی انگار جام جهانی رو فتح کردین و در پوست خود نمی گنجید کور خوندید 👍 تیمی که خودش دنیا خلاف قوانین کرده و جعل اسناد فدراسیون می‌کنه چرا تنبیه نمیشه ؟ با حمایت دولت و فدراسیون و داوری بازم هیچ نمی‌شید 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👍👍👍👍👍👍
  • ناشناس IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    کاملا معلوم بود بیرانوند میخواست بیاد استقلال،چرا بقول شما ۹۰ میلیارد رو بیخیال شد با زیر بیست تومن نگه ش داشتن؟!!برا خودتونم سوال نیست؟بیرانوند برا هر فصل شصت میلیارد قرارداد بست
  • سید FR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    جناب پیشکسوت عصطغلال .‌هر شش ماه یه بار میایید حرف می زنید دوماه میخوان از تیم محبوبت امتیاز کسر کنند به ستوه اومدند برای سپاهان و پرسپولیس ۴۸ ساعته اقدام کردند ....چون ۶ امتیاز بود و ابرو ریزی بود معچل کردند قهرمانی حق پرسپولیس تراکتور و سپاهان یا مل آن هست تمام فصل قبل تر یکی اومد بدون باخت با ۱۱ پنالتی و ۱۲ برد یک صفر و ....غحرمان کرد رفت و آنطرف آب از ۱۴ تیم ۱۳ هست و اخراج به تیم عربی پیوست کمی اندیشه کنید
  • روباه IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    هر چه اختلاف بین استقلالی و پرسپولیسی با شد تیم دیگر قهرمان خواهد اینو گفته باشم
  • سعید FR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    چه جالب شده حالا یکی میگه پول بیت المال ببخشید کدوم بیت الماله پولی که از وزارت ورزش مستقیما توی جیب استقلال پرسپولیس میرزند یا بخش خصوصی فولاد قسمتی از آن سهام هستش چندین چند سال پول بیت‌المال را حروم میکنید من شهرستانی که هیچ علاقه ای به این تیم قرمز ابی ندارم برا چی بیاد خرج یه مشت مفت خور الدنگ بشه تراکتور سپاهان فولاد بخشی از آنها کاملا خصوصی است وزارت ورزش سیستم و فدراسیون این تو تیم را واگذار نمی کنه که بتواند کثافتکاری‌های مالی شان را آنجا لاپوشونی کنندکافیست کمی توی اینترنت سوابق را بررسی کنید کثافت کارهای رو میشه اینقدر که سرخابی ها پول حروم کردند که مال همه ملت هستش نه بخشی از مردم هیچ‌ اختلاس گر تا الان اینکار را نکرده
  • روزروشن IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    هواداران استقلال وپرسپولیس هوشیارباشیدفداراسیون وکمیته هامیخواهندشماهادرگیربی اخلاقی هاباشید تااینکه به سودومنافع خودبرسند
  • شاهین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    اگر تیم‌ها بطور واقعی به بخش خصوصی واگذار بشن حتم دارم سپاهان باید تلاش کنه تو لیگ بمونه البته اگر کسی خریدارش باشه متاسفانه پول بیت المال رو هزینه می کنند و امثال ساکت سینه سپر می کنند که باشگاه سپاهان فلان و بهمان نه عزیز با پول مردمه که سرپا موندین کاش عدالت برقرار شه تا به قدرت دو تیم قرمز و آبی پی ببرن
  • کریم IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    جناب واعظ شما درست فرمودید ولی وقتی یک تیم تو کل مسابقات دستش بازه یعنی هم نیمکت قوی داره هم بازیکنان اصلیش بهترین ها هستند شما فقط به خط حمله سپاهان نگاه کن . خوب معلومه تا آخرین روز تو کورس قهرمانی هستش. حالا ۴ امتیازش هم برگشت!!! جریمه شد واسه اون تیم که بازیکنی که پرسپولیس تهش ۱۷ میلیارد قراردادش بود ۴۳ میلیارد میده واسش فرقی میکنه نهایت یکی دومیلیارد جریمه پرداخت کنه؟؟؟ بعدش هم حرف خوبی زدی استقلال پول داشت فقط خواست گندهایی که مدیران قبلیش زده بودند سرپوش بزاره و مطمئن باش سقف رو هم رد کرد تیمی که حاضره ۱۰۰ میلیارد بده یه دروازه بان پول داره . حالا یکی هزینه میکنه یه تیم هم مدیرانش هاپولی می‌کنند.
  • داریوش US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    کیسه مکتب جعل وفتوشاپ فرار روبه جلوست ! خودتون رو به نفهمی زدین ؟ برای اینکه از کیسه امتیاز کسر نکنن این برگشت امتیاز رو پیاده کردن و کلا داستان جعل و این حرفا فشارش از روی کیسه برداشته شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی