نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
وقتی اینترمیامی تبدیل به تیم مسی و دوستان شد/ دوست لئو برای تیم آمریکایی چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لوئیس سوارس پس از گذراندن فصلی موفق در گرمیو به اینترمیامی پیوست تا در کنار مسی به موفقیت هرچه بیشتر این تیم در MLS کمک کند.

اینترمیامی باید نام خود را به «لیونل مسی و دوستان» تغییر دهد. باشگاه فلوریدای جنوبی جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس را به خدمت گرفت تا در کنار بهترین بازیکن تاریخ بازی کنند و اکنون لوئیس سوارس نیز در فصل بعدی لیگ فوتبال آمریکا در کنار مسی قرار خواهد گرفت. ماه‌ها شایعه انتقال سوارس به اینترمیامی شنیده می‌شد. سرمربی تیم تاتا مارتینو حتی علناً در مورد برنامه‌ای که برای ورود او تدارک دیده‌اند صحبت کرد، بنابراین وقتی باشگاه MLS اعلام کرد که جدیدترین بازیکن بزرگ خود را جذب کرده است، هیچ کس تعجب نکرد.

اینترمیامی از نظر استعداد قوی‌ترین تیم MLS را دارد. آمدن سوارس لزوما اینترمیامی را به تیمی قهرمان تبدیل نمی‌کند. ورود مسی به ورزشگاه DRV PNK در تابستان گذشته مطمئناً شانس اینترمیامی را در زمین تغییر داد. آنها که هنگام ورود مسی در انتهای کنفرانس شرق قرار داشتند قهرمان لیگزکاپ شدند و می‌توانستند فرصتی برای حضور در پلی‌آف داشته باشند.

مصدومیت مسی در نهایت باعث شد که اینترمیامی از پلی‌آف فاصله بگیرد، اما مارتینو سیستمی پیدا کرد که کارساز بود. در حالی که مسی، بوسکتس و آلبا به او کیفیت برنده شدن در مسابقه را می‌دادند، جوانان سطح بالا، دیگو گومس، فاکوندو فاریاس و توماس آویلس نیز انرژی سراسر زمین را فراهم می‌کردند تا اینترمیامی بتواند یک بازی پویا و مدرن انجام دهد. با توجه به اینکه مسی، بوسکتس و آلبا همگی در اواخر دوران حرفه‌ای خود هستند، مارتینو به بازیکنانی نیاز داشت که بتوانند این کار را انجام دهند. سوارس یکی دیگر از کهنه‌کارهایی است که باید توسط هم‌تیمی‌های جوان‌تر و پرانرژی‌اش پوشش داده شود.

وقتی اینترمیامی تبدیل به تیم مسی و دوستان شد/ دوست لئو برای تیم آمریکایی چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟

سوارس پس از یک فصل بسیار تاثیرگذار برای گرمیو وارد MLS شد. این مهاجم که در ژانویه ۳۷ ساله خواهد شد، تاثیری فوری در اولین بازی خود در گرمیو گذاشت و اولین گل خود را در عرض ۵ دقیقه به ثمر رساند و قبل از نیمه اول هت‌تریک کرد. او در مجموع در ۳۳ بازی ۱۷ گل و در تمام رقابت‌ها ۲۶ گل به ثمر رساند. مهاجم سابق بارسلونا و لیورپول نسبت به فصل قبل که تنها ۱۴ بازی برای ناسیونال در اروگوئه انجام داده بود، بسیار لاغرتر و خوش اندامتر شده است. اگر اینترمیامی نسخه گرمیوی سوارس را داشته باشد، یکی از بهترین گلزنان MLS را خواهد داشت.

با این حال، در چنین سنی منطقی است که تردیدهایی در مورد کارایی او در اینترمیامی پیش بیاید. زانوهای او در طول سال‌های آخر دوران حرفه‌ای‌اش دردسرساز شده و بنابراین مارتینو باید دقایق بازی این بازیکن اروگوئه‌ای را در فصل ۲۰۲۴ مدیریت کند. اینترمیامی نمی‌تواند دائما او را در زمین بکشاند. طرفداران MLS نباید انتظار داشته باشند که سرعت برق‌آسا و تیزی حرکاتی را ببینند که سوارس را به یکی از بهترین مهاجمان جهان در بارسلونا و لیورپول تبدیل کرده بود. حتی زمانی که کاملاً تناسب اندام دارد به اندازه قبل تند و تیز نیست، اما هوش و ذکاوت و قدرت گلزنی او همچنان پابرجاست.

سال ۲۰۲۳ نشان داد که اینترمیامی می‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد و سال ۲۰۲۴ به احتمال زیاد سال اوج‌گیری این تیم خواهد بود. تا به الان هرگز تیمی در MLS در یک زمان این همه استعداد افسانه‌ای نداشت و بنابراین سطح استاندارد مسی و همکارانش بالا خواهد بود. مارتینو در اواخر فصل گذشته با نگاهی به فصل ۲۰۲۴ گفت: «من همیشه به این فکر کردم که سال ۲۰۲۴ سال ما خواهد بود، به نوعی کار ما شروع شد. اما من فکر می‌کنم کار واقعی ما با یک پیش‌فصل خوب و با برنامه‌ای دقیق و قطعی شروع می‌شود.»

مارتینو حق دارد که به کار پیش روی اینترمیامی اهمیت بدهد. سوارس می‌تواند تاثیر بزرگی در MLS داشته باشد، اما دورانی که تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان بزرگ موفقیت در لیگ را تضمین می‌کردند، گذشته است. اینترمیامی فصل گذشته عملکرد خوبی در ادغام مسی، بوسکتس و آلبا انجام داد. حالا هم باید همین کار را با سوارس انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

وقتی اینترمیامی تبدیل به تیم مسی و دوستان شد/ دوست لئو برای تیم آمریکایی چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    مگ مگ و دوستان. آره دیگه یه سفره پهنه. بازیکنی که تبلیغات بزرگش کنه آخرش هم همون ستاره هالیوود باشه بهتره. آخه اینا رو چه به فوتبال. برید پینگ پنگ بازی کنید. هر چند بازم توپ طلا بهش میدن بی کیفیت معمولی رو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی