نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
برترین گلزنان سال ۲۰۲۳
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و باز هم نام کریستیانو رونالدوست که در بالاترین نقطه برترین گلزنان سالی که گذشت، می‌درخشد.

کریستیانو رونالدو و هری کین از پرکارترین گلزنان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند. رونالدو که با پیوستن به النصر در ابتدای سالی که گذشت به همه شوک وارد کرد، اما انتقالی مثمر ثمر برای این مهاجم کهنه‌کار بود. کین هم از زمان انتقالش به بایرن‌مونیخ به سطح جدیدی از گلزنی دست یافته و آمارش در سال تقویمی هم‌تراز برخی از بهترین مهاجمان جهان است.

ارلینگ هالند و کیلیان امباپه در چند سال اخیر برای کسب عنوان برترین گلزن مبارزه کرده‌اند، در حالی که رقبای دیگری هم برای بالا رفتن وجود دارند. چند نام شگفت‌انگیز در بین ۱۰ نفر برتر سال ۲۰۲۳ حضور دارند که نشریه «سان» نگاهی به آن‌ها انداخته است.

برترین گلزنان سال ۲۰۲۳ چه کسانی بودند؟/ باز هم CR7 و چند اسم تازه!

۱۰- لائوتارو مارتینس (۳۷ گل)

ستاره اینتر با ۱۵ گل در ۱۶ بازی بهترین گلزن سری A ایتالیا است. مارتینس ۲۶ ساله در مسیر شکستن رکورد بهترین عملکردش در یک فصل با ۲۱ گل قرار دارد. از زمانی که لوکاکو رفت، لائوتارو به مرد اصلی خط حمله اینتر تبدیل شده و با گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا و کوپا ایتالیا به سال خوب ۲۰۲۳ ادامه داد.

لائوتارو مارتینس

۹- بارناباس وارگا (۳۸ گل)

مدتی زمان برد تا ستاره مجارستانی در دوران حرفه‌ای‌اش اوج بگیرد و در سن ۲۹ سالگی در بهترین فرم قرار گرفت. وارگا فصل گذشته ۳۷ گل برای پاکسی اف‌سی زد و به قهرمان مجارستان فرنتس‌واروش رفت، جایی که به طور منظم به گلزنی ادامه داد. این مهاجم در فصل جاری ۱۷ گل در ۲۱ بازی به ثمر رسانده و سالی به‌یادماندنی داشته.

بارناباس وارگا

۸- سانتیاگو خیمنس (۳۹ گل)

این مهاجم که از تابستان پیشنهادهای خوبی داشت، اردیویزی هلند را با فاینورد به آتش کشیده است. او در این فصل تنها در ۱۶ بازی لیگ موفق شده ۱۸ گل بزند و فرم خوبش در فصل قبل که ۹ گل در ۱۰ بازی زد، ادامه پیدا کرد. خیمنس ۲۲ ساله به طور منظم برای کروس‌آسول در زادگاهش مکزیک گلزنی می‌کرد و توانایی‌اش در گلزنی باعث شده مورد توجه آرسنال و چلسی قرار بگیرد.

سانتیاگو خیمنس

۷- دنیس بوآنگا (۴۰ گل)

دنیس بوآنگا با ۲۵ گل برترین گلزن فصل ۲۰۲۳ لیگ MLS آمریکا شد. او همچنین در لیگ قهرمانان کونکاکاف هم با ۷ گل در ۸ بازی و در لیگزکاپ با ۶ گل در ۳ بازی عملکرد خوبش را تثبیت کرد. لس‌آنجلس اف‌سی به لطف گل‌های این مهاجم گابنی به فینال MLS راه یافت. این مهاجم ۲۹ ساله ۲ گل هم در سال ۲۰۲۳ برای تیم ملی کشورش گابن به ثمر رسانده است.

دنیس بوآنگا

۶- روملو لوکاکو (۴۰ گل)

بازیکن ۳۰ ساله چلسی که این فصل به صورت قرضی در رم حضور دارد، با ۱۳ گل در ۲۱ بازی دوران حرفه‌ای خودش را احیا کرد. لوکاکو در سال ۲۰۲۳ حتی برای بلژیک هم پرکارتر بوده و موفق شده ۱۵ گل برای شیاطین‌سرخ اروپا بزند تا در صدر جدول گلزنان انتخابی یورو ۲۰۲۴ قرار بگیرد. در واقع ۳۹ درصد گل‌های او برای تیم ملی کشورش ثبت شده است.

روملو لوکاکو

۵- خرمن کانو (۴۰ گل)

این مهاجم کهنه‌کار ۳۵ ساله با ۱۳ گل در ۱۲ بازی نقشی کلیدی در موفقیت فلومینزه در کوپا لیبرتادورس ایفا کرد. کانو در سری A برزیل کمتر از سال ۲۰۲۲ گل زد، اما گلزنی در رقابت‌های جام‌حذفی به این معنی بود که مهاجم آرژانتینی سال را به‌عنوان یکی از برترین گلزنان جهان به پایان رساند، درست مثل سال گذشته که ۴۴ گل زد.

خرمن کانو

۴- ارلینگ هالند (۵۰ گل)

هالند ۲۳ ساله پس از این که به‌دلیل مصدومیت ۶ بازی آخر سیتی در سال ۲۰۲۳ را از دست داد، از صدر جدول برترین گلزنان سال هم پایین آمد. با این حال او که برنده سه‌گانه بوده، سالی هیجان‌انگیز را سپری کرده و به همین دلیل خوشحال خواهد بود. او در سالی که گذشت ۵۰ گل زد و ۲۲ مرتبه در فصل جاری لیگ برتر گلزنی کرده است. او شانس دارد تا برترین گلزن لیگ برتر و سال ۲۰۲۴ شود.

ارلینگ هالند

۳- کیلیان امباپه (۵۲ گل)

امباپه ۲۵ ساله اگر فرم فعلی خود را حفظ کند می‌تواند بهترین فصل خودش را همراه با پی‌اس‌جی از لحاظ گلزنی داشته باشد. این مهاجم فرانسوی در ۱۶ بازی ۱۸ گل به ثمر رسانده است. موتور کیلیان دیر روشن شد، اما با زدن ۱۶ گل در ۱۵ بازی آخر لیگ، جبران کرد. ۱۰ گل هم امباپه در سال ۲۰۲۳ برای فرانسه زده که او را در جمع ۳ گلزن برتر خروس‌ها قرار می‌دهد.

کیلیان امباپه

۲- هری کین (۵۲ گل)

کاپیتان انگلیس زمانی که در تاتنهام بود همواره راه گلزنی در تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش را پیدا می‌کرد، اما زمان انتقال به بایرن‌مونیخ سطح خودش را بالاتر هم برده است. او در ۲۲ بازی ۲۵ گل برای غول‌های آلمانی به ثمر رسانده و سال پرباری را هم با سه‌شیرها پشت سر گذاشت، چرا که ۹ گل در ۹ بازی زد. همانند هالند، این بازیکن ۲۹ ساله هم با تعطیلی زودهنگام بوندس‌لیگا مواجه شد و شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد می‌توانست جایگاه نخست را به‌دست آورد.

هری کین

۱- کریستیانو رونالدو (۵۴ گل)

رونالدو ممکن است ۳۸ ساله باشد، اما او مثل همیشه پرکار و گلزن بوده؛ البته در عربستان‌سعودی! او برای النصر ۴۴ گل از ۵۴ گلی که در سال ۲۰۲۳ زد را به ثبت رساند. به این معنی است که کریستیانو ۱۰ گل هم در سالی که گذشت برای پرتغال به ثمر رساند. این پنجمین سالی است که رونالدو تعداد گل‌هایش را برای تیم ملی کشورش دو رقمی می‌کند.

کریستیانو رونالدو


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی