نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
هزینه سرسام‌آور چلسی/ روزی ۲٬۰۳ میلیون پوند برای رسیدن به جایگاه دهم جدول؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هزینه سرسام‌آور نقل و انتقالات چلسی در ۱۲ ماه گذشته فاش شده اما اوضاع آبی‌ها در زمین بدتر شده است.

تاد بولی و کلیرلیک از زمانی که در سال ۲۰۲۲ هدایت باشگاه غرب لندن را برعهده گرفتند، بیش از ۱ میلیارد پوند برای خریدهای جدید هزینه کردند. این کار در شروع فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ هیچ تاثیری نداشت. چلسی با حضور گراهام پاتر سال ۲۰۲۳ را در رده نهم جدول لیگ برتر آغاز کرد و از ۱۵ بازی ابتدایی خود ۲۴ امتیاز به دست آورد، یعنی به طور میانگین ۱٬۶ امتیاز در هر بازی. آنها در ژانویه باز هم ولخرجی کردند، و میخایلو مودریک با مجموع قرارداد ۸۸ میلیون پوندی و انسو فرناندس با مجموع ۱۱۰ میلیون پوند به عنوان دو بازیکن بزرگ وارد شدند.

اما اوضاع برای آبی‌ها بهتر نشد و پاتر در نهایت اخراج شد و پس از بازگشت فرانک لمپارد به عنوان مربی موقت، آنها فصل را در رتبه دوازدهم به پایان رساندند. این بدترین پایان آنها در لیگ برتر از فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ بود. با این حال، آمدن مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی در تابستان و تعداد زیادی از بازیکنان جدید باعث خوش‌بینی مجدد شد. ۱۷۳ میلیون پوند به تنهایی برای مویسس کایسدو و رومئو لاویا خرج شد که به ترتیب با ۱۱۵ و ۵۸ میلیون پوند قرارداد امضا کردند.

کریستوفر انکونکو با ۵۶ میلیون پوند به تیم ملحق شد در حالی که نیکولاس جکسون ۳۰ میلیون پوند هزینه در بر داشت، اما این دو مهاجم باهم تنها ۱۰ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند. کول پالمر که در مجموع ۴۲٬۵ میلیون پوند هزینه داشت، از زمانی که از منچسترسیتی به خدمت گرفته شد بدون شک بیشترین تاثیر را داشته است. این مهاجم ۲۱ ساله ۱۰ گل به ثمر رسانده از جمله دو گل در پیروزی ۲-۱ مقابل لوتون تاون.

اما چلسی علیرغم اینکه سال ۲۰۲۳ را با پیروزی سه امتیازی به پایان رسانده، در واقع وضعیتش نسبت به ۱۲ ماه قبل در لیگ برتر بدتر است. تیم پوچتینو با ۲۸ امتیاز از ۲۰ مسابقه در رده دهم قرار گرفته، یعنی یک پله پایین‌تر از همین زمان در سال گذشته. آنها تا کنون به طور میانگین تنها ۱٬۴ امتیاز در هر بازی کسب کردند.

این موضوع اصلا برای بولی که در مجموع ۷۵۵٬۶ میلیون پوند از اول ژانویه برای خریدهای جدید خرج کرد، خوب نیست. نقل و انتقالات هنگفت آنها در ۳۶۵ روز گذشته هر روز ۲٬۰۳ میلیون پوند برای چلسی هزینه داشت، و بولی با توجه به این هزینه‌ها انتظار یک جهش بزرگ در نتایج را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی