نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
جنجال دوپینگ در اسپانیا؛ تست‌های مثبت ورزشکاران مخفی شد!/ راموس از تست دادن فرار کرد!
منبع: Football España
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در بیانیه‌ای از شروع تحقیقات در مورد قانون‌شکنی‌های سازمان ضد دوپینگ اسپانیا صحبت کرده است.

گفته می‌شود که سازمان ضد دوپینگ اسپانیا (CELAD) قوانین و مقررات را زیر پا گذاشته و هیچ اقدامی در برابر تست‌های مثبت انجام نشده است. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) بیانیه‌ای در مورد رسوایی آشکار در اسپانیا منتشر کرده و می‌گوید که چشم خود را روی این موضوع نبسته است.

ویتولد بانکا، رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ گفت: «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مدتی است که این موضوع را تحت نظر دارد و به خوبی از مسائل عمیق ضد دوپینگ اسپانیا آگاه است. من از سطح همکاری با سازمان ضد دوپینگ اسپانیا ناامید هستم زیرا ما به دنبال بهبود سیستم ورزشکاران اسپانیایی هستیم. موارد مثبتی وجود دارد که علیرغم پیگیری‌های منظم WADA به موقع به آنها رسیدگی نشده و این موضوع واقعا غیرقابل قبول است.»

اگر سازمان ضد دوپینگ اسپانیا اصلاحات لازم را طی سه تا شش ماه مقرر که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به آنها داده انجام ندهد، ورزشکاران اسپانیایی ممکن است از مسابقات محروم شوند و اسپانیا از میزبانی رویدادها منع خواهد شد. آنها قطعا نمی‌خواهند پیش از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ که قرار است در اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار شود، چنین ریسکی کنند.

در ادامه بیانیه WADA آمده است: «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هنوز سوالات زیادی برای CELAD و سیستم ضد دوپینگ در اسپانیا دارد، به ویژه در مورد نحوه اجرای قانون ضد دوپینگ این کشور در سال ۲۰۲۱. در حالی که WADA از تصویب این قانون حمایت کرد، اما مشخص شد که نحوه تفسیر و اجرای عملی این قانون مطابق با قوانین (کد) جهانی ضد دوپینگ نیست. همه این موارد توسط WADA به طور کامل در حال بررسی است و اگر به سرعت و به طور موثر با آنها برخورد نشود، عواقب قابل توجهی برای ورزش اسپانیا در پی خواهد داشت.»

موارد سوء رفتار حتی به فوتبال سرایت کرد و سرخیو راموس پس از بازی در سال ۲۰۱۸ با رئال مادرید، از تحریم‌های احتمالی به دلیل ممانعت از روند آزمایش فرار کرد. حتی بنا بر گزارش رلوو، وزارت ورزش اسپانیا درخواست استعفای خوسه لوئیس ترروس (رئیس CELAD) را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی