نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ادعای تکان دهنده مربی اسبق تیم ملی؛ بعضی از مربیان به داوران پول می‌دادند تا بازی را برایشان در بیاورند/ رئیس سابق فدراسیون فوتبال ناگهان میلیاردر شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصغر شرفی مربی اسبق تیم ملی به خبرورزشی گفت: بعضی از افرادی که در آن زمان داور بودند و من کاملاً در جریان رفتارشان بوده و هستم، الان به عنوان مفسر تلویزیونی می‌آیند و داوری‌ها را نقد می‌کنند.

اصغر شرفی در فوتبال ایران چهره کاملاً نام آشنایی محسوب می‌شود. مردی که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین دستیار حشمت خان مهاجرانی بود و پس از انقلاب هم در امارات مربیگری کرد و البته برای مقطعی نیز به ایران برگشت و روی نیمکت تیم‌هایی همچون برق شیراز و استقلال رشت نشست. مصاحبه جدید شرفی را در ادامه می خوانید:

ابتدا از ماریو زاگالو شروع کنیم. مربی بزرگی که روز شنبه فوت کرد. او در سال ۱۳۵۶ تیم ملی کویت را به مصاف ایران فرستاد و در هر دو بازی شکست خورد. البته آن مرحوم قبل از بازی برگشت به شدت از اینکه شما تیم دوم ایران را به میدان فرستادید ناراحت بود و حتی در یک مصاحبه گفت این حرکت تیم ایران جوانمردانه نیست.

ما قبل از آن مسابقه صعود کرده بودیم و به نظرم حشمت مهاجرانی بهترین تصمیم ممکن را گرفت. اگر با تیم اول می‌رفتیم و شکست می‌خوردیم آیا همین آقای زاگالو نمی‌گفت ما تیمی را شکست دادیم که به جام جهانی رفته؟ ایران آنقدر قدرتمند بود که تیم مقتدر کویت را با استفاده از بازیکنان جوان خودش و در واقع با تیم دوم خودمان دو بر یک شکست داد. ما کشور خودمان را دوست داریم و منافع فوتبال ایران را مدنظر قرار داریم. ما هیچ توهینی به زاگالو نکردیم و حرف‌هایش از سر عصبانیت بود. عصبانیت بابت باخت به  ایران. روحش شاد باشد ولی به نظرم این حرف‌ها در شأن زاگالو نبود البته پس از پایان بازی بابت آن مصاحبه عذرخواهی کرد.

برسیم به شرایط استقلال. این تیم قهرمان نیم فصل شده ولی هوادارانش تاکید دارند استقلال هم باید مانند پرسپولیس و سپاهان از سقف بودجه عبور کند چون با تیم‌هایی که چنین کاری کردند، برخوردی صورت نگرفت.

ببینید فوتبال ما الان در شرایط عادی نیست و ضعف مدیریت داریم. من نمی‌گویم همه مدیران حاضر در ورزش ایران ضعیف هستند اما واقعیت امر این است که به نظرم مدیران کنونی استقلال و پرسپولیس در حد بازیکنان این دو تیم نیستند. واقعا این افراد کجای فوتبال ایران بوده‌اند؟ یک عده در فوتبال ایران حسابی پولدار شدند. برای مثال داریوش مصطفوی. مصطفوی درفوتبال ایران میلیاردر شد.

شما در آخرین دوره رقابت‌های لیگ آزادگان سرمربی برق شیراز بودید و همان زمان به شدت علیه برخی جریانات حاکم بر فوتبال ایران مصاحبه کردید طوری که کار به تهیه طومار علیه اصغر شرفی کشیده شد.

بله. بعضی از افرادی که در آن زمان داور بودند و من کاملاً در جریان رفتارشان بوده و هستم، الان به عنوان مفسر تلویزیونی می‌آیند و داوری‌ها را نقد می‌کنند! واقعاً نمی‌دانم این شخص با چه رویی چنین کاری را انجام می‌دهد؟ در آن زمان حداکثر ۱۲ داور داشتیم که لیگ آزادگان را سوت می‌زدند اما نمی‌دانم چطور همه داوران علیه من طومار جمع کردند؟ دقیقاً خاطرم است که گفتم هنگام برگشتن به آمریکا فیلم بازی‌های برق شیراز را به فیفا می‌برم تا آنها در مورد عملکرد برخی داوران قضاوت کنند.

یعنی به شما هم پیشنهاد رشوه دادند؟

با من که جرات نمی‌کردند چنین کاری را بکنند. اگر داوری به من پیشنهاد رشوه می‌داد، قطعاً کتکش می‌زدم. البته این را هم بگویم که منظورم فقط بعضی از داوران است که خود جامعه داوری هم آنها را می‌شناختند و می‌شناسند. جامعه داوری ما شریف است و فقط چند نفر بودند که چنین رفتاری داشتند. این مسئله فقط به داوران برنمی‌گشت من خودم مربیانی را می‌شناختم که به خاطر ضعف خودشان به داوران پول می‌دادند تا بازی را برایشان در بیاورند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • !!! IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    استقلال هم باید مانند پرسپولیس و سپاهان از سقف بودجه عبور کند؟؟؟!!!!!! چرا حرف درمیارید یک‌امتیاز پرسپولیس بخاطر مالیات بود نه سقف.
    • ع ق QA ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      یعنی ما هم مثل خطیر و سمیعی جعل کنیم ؟! تو سقف که شما ؟؟؟؟
  • مسعود IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    آقای خبرنگار، پرسپولیس از سقف بودجه عبور نکرد، بلکه استقلال پیامکی سقف بودجه ش زیاد شد
  • مازیار IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    دمت گرم اصغر خان امثال شما در این ورزش کم شده قانون گرا جدی مصمم با احترام به نظر مخالفش... زنده باشید
  • آرش پرسپولیسی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    مربی بسیار خوب و با دانش و و البته نجیب که مثل خیلی ها توی فوتبال ما به حق واقعیش اصلا نرسید.
  • پرسپولیس IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    (برسیم به شرایط استقلال. این تیم قهرمان نیم فصل شده ولی هوادارانش تاکید دارند استقلال هم باید مانند پرسپولیس و سپاهان از سقف بودجه عبور کند چون با تیم‌هایی که چنین کاری کردند، برخوردی صورت نگرفت.) آقای نویسنده و یا خبرنگار 👆.لطفا بی طرف باش.چرا یه طرفه به پرسپولیس و سپاهان حمله میکنی.چرا در مورد مهری و جعل خطیر سوال نمیپرسی.لطفا امانت دار باش.
  • زیگزاگ IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    منظورش ع خ هست. جالبه همه میدونیم که این داستان رو داشت اما هیچکی به روی خودش نمیاره.
  • mh62 IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    بله اصغر آقارهم دست آقای شتیل بگیر کارشناس را رو کرد!!!!! یک کد بدم در برنامه نود و در زمانی کا برق شیراز در نیم فصل اول بهترین تیم شهرستانی شد و در نیم فصل دوم با اشتباهات داوری به دسته دو سقوط کرد از شتیل بگیر که آن موقع داور بود به سختی انتقاد کرد!!!!
  • پرسپولیس IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    (برسیم به شرایط استقلال. این تیم قهرمان نیم فصل شده ولی هوادارانش تاکید دارند استقلال هم باید مانند پرسپولیس و سپاهان از سقف بودجه عبور کند چون با تیم‌هایی که چنین کاری کردند، برخوردی صورت نگرفت.) آقای نویسنده و یا خبرنگار 👆.لطفا بی طرف باش.چرا یه طرفه به پرسپولیس و سپاهان حمله میکنی.چرا در مورد مهری و جعل خطیر سوال نمیپرسی.لطفا امانت دار باش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی