نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
استقلال در مسیر بارسلونا و میلان؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با نگاهی به آرشیو مطبوعات به وضوح می‌توان دریافت که مدیران استقلال بارها به موضوع ساختن ورزشگاه اختصاصی برای استقلال فکر کردند اما...

یکی از شاخصه‌های باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار دنیای فوتبال داشتن استادیوم اختصاصی است.

وقتی درباره تیم بارسلونا و ورزشگاه بزرگ نیوکمپ صحبت می‌کنیم همه به این موضوع فکر می‌کنند که بازی در این استادیوم پیش چشم هواداران بارسلونا برای هر تیمی مثل یک عذاب بزرگ است. هنگامی که به باشگاه میلان ایتالیا و ورزشگاه سن‌سیرو با آن معماری خاص خودش فکر می‌کنیم بار دیگر به این موضوع پی می‌بریم که حضور در چنین استادیومی و رویارویی با هواداران باشگاه میلان تا چه اندازه می‌تواند برای هر حریفی وحشتناک باشد.

استقلال در مسیر بارسلونا و میلان؟

تصور حضور در ورزشگاه اولدترافورد منچستر که شیاطین سرخ پیش چشم هوادارانشان در آن به میدان می‌آیند هم قطعا برای هر حریفی می‌تواند نگران‌کننده و ترسناک باشد.

این‌ها جزو معروف‌ترین استادیوم‌های اختصاصی در جهان هستند که هر تیمی می‌تواند در عالم فوتبال یکی از این‌ها را برای خودش داشته باشد. چنین ویژگی برای هر باشگاهی که می‌خواهد بزرگی کند و در سطح قاره و جهان بدرخشد جزو الفبای ابتدایی باشگاه‌داری است؛ رویایی برای رسیدن به کف استانداردهای بین‌المللی که متاسفانه در فوتبال غیرحرفه‌ای ایران چنین وضعیتی کمتر دیده شده است.

زمانی که باشگاه گسترش فولاد تبریز با استادیوم اختصاصی بنیان‌دیزل در سطح لیگ برتر حضور پیدا کرد این اتفاق برای اهالی فوتبال تا حدی عجیب بود. اما بسیاری از مدیران سال‌های گذشته باشگاه‌های بزرگ از جمله استقلال تلاش کردند تا به چنین رویایی جامه عمل بپوشانند اما فعلا هنوز هیچ‌کس نتوانسته است.

انتشار تصویر و خبر عقد قرارداد بنای استادیوم اختصاصی استقلال برای همه هواداران این تیم و پیشکسوتان باشگاه اتفاقی امیدوارکننده در جهت حرفه‌ای شدن باشگاه بزرگ پایتخت بود اما این موضوع تا چه اندازه می‌تواند محقق شود؟

استقلال در مسیر بارسلونا و میلان؟

قطعا حضور ۴۰هزار هوادار در ورزشگاه خانگی تیم استقلال که شاید تنها ۱۰ درصد یعنی ۴۰۰۰ نفر آن به هواداران تیم مهمان اختصاص داده شود، هر هفته که این تیم در خانه بازی دارد تا حد زیادی ۳ امتیاز آن مسابقه را برای این تیم دست‌یافتنی‌تر می‌کند. اما این‌ها به واسطه این است که چنین اتفاقی رخ بدهد.

واکنش‌های منفی برخی مسئولان نسبت به این موضوع که چرا در این زمینه با کسی صحبت نشده می‌تواند جزو نگرانی‌های هواداران استقلال در این باره باشد اما آیا ایراد دارد که یک گروه مدیریتی بتواند خودش برای باشگاه استقلال استادیوم بنا کند؟ حتی شده استادیومی که قرار باشد تا مدت‌ها در رهن یک شرکت خارجی باشد!

با توجه به گذر زمان که با سرعت در حال سپری شدن است حتی تصور ۱۰ یا ۲۰ سال پرداخت وام ساخت چنین استادیومی به نظر بسیار کوتاه می‌آید چرا که حتی بعد از ۲۰ سال این میراث برای باشگاه استقلال باقی می‌ماند و در این مدت نیز استقلال دارای استادیوم خانگی بوده است.

علی فتح‌الله‌زاده، مصطفی آجورلو و امثالهم در طول سال‌های گذشته بارها به این موضوع فکر کردند و موارد زیادی را مطرح ساختند اما هرگز چنین اتفاقی به این محل نرسید. باید دید از اینجا به بعد چه اتفاقی می‌افتد و آیا مدیران ورزش در وزارت خانه و فدراسیون فوتبال با استقلال همکاری لازم را انجام می‌دهند یا نه.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • حاج ۳لسچ IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    حالا همکاری بکنند یا نکنند! فتل و آجر و دکتر و آیندگان وعده بدن یا نع به حال تو این اوضاع "خیش خارشمای" تورم و گرونی همین خبر استادیوم نیم تاج جوک باحالی که برای لحظاتی لبخند به لبان ملت مهمون میکنه! شما هم اینقدر گیر ندید!😉😉
  • سنگ پا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    مشکل پول نیست چون با پول ملت ایران برای عراق استادیوم ساختن مشکل چیزی دیگه ای
    • سلطان سرخ IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      اولا همون تیم عراق شرف داره به استقلال دوما چرا از خبری که مطمئن نیستی حرف میزنی و حاشیه میسازی
  • میلاد IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    با پول دبش میتونستن دو تا مثل نیوکمپو بزنن ✋🏻

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی