علی دایی در بایرن‌مونیخ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرانتس بکن باوئر قیصر فوتبال آلمان در حالی چشم از جهان فرو بست که قبلاً رابطه گرمی با یکی از اسطوره‌های پرسپولیس داشت.

فوتبال جهان دوشنبه شب اتفاق تلخی را با تمام وجود احساس کرد. فرانتس بکن‌باوئر قیصر فوتبال آلمان که با این تیم هم به عنوان بازیکن و هم تحت عنوان سرمربی مقام قهرمانی جام جهانی را به دست آورد، چشم از جهان فرو بست و دنیای فوتبال را عزادار کرد.

قیصر با فوتبال ایران هم بیگانه نبود. جدا از سفرهایی که این اسطوره فوتبال آلمان به ایران داشت، هنوز فراموش نکرده‌ایم که با حمایت مستقیم او، علی دایی توانست به بایرن مونیخ برسد. شهریار فوتبال ایران و یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس که تابستان سال ۱۳۷۶ به آرمینیا بیلفلد آلمان پیوسته بود، به واسطه درخشش در این تیم توجه مدیران باشگاه بایرن را به خودش جلب کرد و البته حمایت بکن باوئر مزید بر علت شد تا در تابستان سال ۷۷ فوتبال ایران با پیوستن دایی به بایرن مونیخ سورپرایز شود.

قیصر همان زمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر دلیل حمایتش از علی دایی گفت: «دایی فوق العاده جنگنده و دونده است. علاوه بر آن، در محوطه جریمه وقتی به هوا می‌پرد تا ضربه سر بزند شما با یک مهاجم بسیار خطرناک مواجه هستید که مانند صاعقه با سرش به توپ ضربه می‌زند.»

علی دایی در فصل ۹۸-۹۹ همراه با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم پیش رفت اما تابستان سال ۷۸ ترجیح داد از این تیم جدا شده و به هرتابرلین برود. قطعاً دایی هم از شنیدن خبر درگذشت قیصر به شدت متاثر شده است.

این گزارش درباره فرانتس بکن‌باوئر را از دست ندهید: فرانتس بکن‌باوئر؛ افسانه‌ای‌ترین فوتبالیست تاریخ/ کاپیتان، سرمربی، رئیس و قهرمان سریالی... قیصر همه‌چیز بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فرامرز IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    شبیه همین تمجید ها را شما می توانید از زبان شیوخ عرب درباره‌ی ستارگانی از قبیل فرهاد مجیدی و حسن روشن هم بشنوید البته هنوز برای مهدی قائدی زود است که مورد پسند اعراب قرار بگیرد چون الاهلی دپورتش کرد شاید بعد از چند سال کلا این رابطه بسیار نزدیک و تاریخی را شما در دیدار خطیر با سفیر سعودی را می‌توانید ببینید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی