نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
کنایه غیرمستقیم باشگاه پرسپولیس به استقلالی‌ها/ هر بار یحیی تصمیم می‌گرفت برود جشن می‌گرفتند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه پرسپولیس در خصوص جدایی یحیی گل‌محمدی بیانیه صادر کرد.

باشگاه پرسپولیس شب گذشته رسماً اعلام کرد یحیی گل‌محمدی از جمع سرخپوشان جدا شد.

درهمین رابطه باشگاه پرسپولیس درخصوص خداحافظی یحیی گل‌محمدی از این تیم نوشت: خانواده بزرگ پرسپولیس از همین حالا دلتنگ یحیی گل‌محمدی خواهد بود که با شایستگی و فداکاری فراوان عمل کرد تبدیل به یک اسطوره شد و این هیچ‌گاه از یاد و خاطره باشگاه و هواداران نخواهد رفت. اسطوره‌ها هیچ‌گاه از یاد نمی‌روند.

پرسپولیس دلتنگ او و دوران باشکوهی که رقم زد خواهد بود همان‌طور که برای دوران پرصلابت و باشکوه هدایت پرسپولیس توسط علی پروین و برانکو ایوانکوویچ دلتنگ بودیم. همان‌گونه که مرحوم پرویز دهداری، آلن راجرز، مرحوم استانکو پابلوکویچ و هیچ یک از دیگر مربیان تاریخ‌ساز باشگاه محبوب‌مان را از یاد نمی‌بریم و البته چهره‌های چون یحیی گل‌محمدی خود را در جایگاه خاصی از تاریخ قرار می‌دهند.

آن چه امروز اتفاق افتاد فقط پایان یک همکاری بود و نه پایان یحیی در پرسپولیس. این را تاریخ ثابت خواهد کرد. این پایان گل سرخ نیست. پرسپولیس از این دارایی و سرمایه‌ ارزشمند خود به سادگی نخواهد گذشت و او راه دراز و افتخارات فراوانی را در پیش دارد از نیمکت پرسپولیس تا تیم ملی فوتبال ایران و شاید لیگ‌هایی در خارج از ایران.

یحیی گل‌محمدی را با آن چهره آرام و متین به یاد خواهیم آورد که گاه برای پرسپولیس چنان برافروخته بود که به سرخی آتش می‌زد. او را با شجاعت مثال زدنی‌اش به یاد می‌آوریم وقتی در دوره‌ای سخت، داغ‌ترین نیمکت فوتبال ایران را در قله انتظارات و توقعات قبول کرد. او را با مرور این جملات به یاد می‌آوریم؛ «قهرمان شدن سخت است و قهرمان ماندن سخت‌تر».

یحیی گل‌محمدی را با آن دوره سخت و دشوار کرونا به یاد می‌آوریم. در رویارویی با سکوهای خالی که برای پرسپولیس طاقت‌فرساتر از هر تیم دیگری در فوتبال ایران بود. با رسیدن تیمی به فینال آسیا که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. او را به رکوردهای گوناگونی فردی و تیمی به یاد می‌آوریم که با مردانش و پرسپولیس بزرگ رقم زد. با قله‌ها، حدنصابها و مرزهای جدیدی که با پرسپولیس فتح کرد. با پوکر و گلات قهرمانی. خاطره‌هایی برای ما که برای دیگران آرزو شد. او را با حسرت به دل گذاشتن رقیب دیرینه‌ای به یاد می‌آوریم که در آرزوی پیروزی بر پرسپولیس یحیی باقی ماند. با سه‌گانه‌ای که به رستاخیز می‌ماند و شکوه برخواستن ققنوس از دل خاکستر را در یادها زنده کرد.

بسیار به او تاخته شد. از خودی و غیر خودی. با هر بار تصمیمش برای رفتن جشن برپا کردند، با انصرافش در ماتم فرو رفتند و تاختند و تاختند و تاختند تا ایمان بیاورند که این بار از تصمیمش باز نمی‌گردد. غافل از این که پرسپولیس هست و تا شقایق هست، زندگی جریان دارد. با قدرت و با صلابت. از همین نیم فصل و یحیی هم یکی روزی از این روزهای خدا بازخواهد گشت.

یحیی گل‌محمدی بزرگی فنی و شخصیتی خود را به اثبات رسانده‌، به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه و فوتبال ایران تبدیل شد. پرسپولیس را در اوج نگه داشت و بی‌تردید نسل‌های بعد هم از او با غرور و افتخار سخن خواهند گفت و قدردانش خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    زنده باد امپراطور واقعی و خود ساخته . گلات و پوکر را وارد ادبیات فوتبال ایران کردی انهم در لیگی که بعضیها میلیارد میلیارد روی میز و زیر میز !خرج میکنند برای یک جام ولی دریغ از یک سومی پاک! به امید بازگشت دوباره ی یحیی خان گل محمدی به پرسپولیس بزرگ و کسب افتخارات بیشتر .
    • جام قرمزی ناپاک IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      از پاکی چیزی نگین که خنده داره منفور
  • پرسپولیس IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    اتفاقا کیسه کشان دوست داشتند یحیی بمونه.الان با آمدن برانکو به تب و لرز افتادن
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    باشگاه خیلی متوهم🍅
    • مملی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      زیاد این کیسه کشا را جدی نگیرید اینا را خدا زده دیگه چرا بیانیه میدید تا بیشتر بسوزن بزارید خوشحالی کنند با رفتن گل محمدی آخه ۷ سال خیلی که نتونی تو دربی برنده باشی این باید جشن بگیرن
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    یکی نیست بگه اخه باشگاه متوهم. تیم بزرگ وپرافتخار استقلال کبیر وقتی نایب قهرمان اسیا میشه غم وحسرت میگیره که چرا قهرمان نشده. اونوقت بیاید با رفتن گلممد جشن بگیره. مرزهای توهم جابحا شد🍅
    • مملی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      واقعیت درد داره اس اس تیم جماران ۷ سال نبردید دربی به خدا اگه تیم من ۷ سال دربی نمی‌برد روم نمیشد بیام نظر بدم اما واقعا این درجه از رو داشتن خوبه میگم برا اخرین بازی دربی که از خوشحالی بابت مساوی داشتید بپر بپر میکردید داشتید حسرت می‌خوردید ببخشید واقعا نمیدونستم بپر بپر کردن خوشحالی نیست حسرته خخخخ
  • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    مشت جفنگیات بی ارزشو پوچ ..کی از رفتن یحیی خوشحال بود ما استقلالیا !!؟؟ به ولله بیشتر از همه ی شما ما ناراحتیم که درست زمانیکه داشت برای همه ایران آشکار میشد که تمام جامها و افتخاراتش مقداریش بعلت ته مانده دانش مربیگری برانکو بود که در رگ تیم منحوستان تزریق شده بود و دلیل بزرگترش حمایت تمام ارکان دولت و فدراسیون و کمیته داوران و کمیته انضباطی بود و لاغیر ..یحیی برعکس مجیدی که در اوج شکوه و افتخار باشگاه استقلال تیم رو ترک کرد و رفت درست در چنین زمانی تیمش رو تحویل درویش و مدیریت سراسر یاوه گو و خیالباف داد . زمانیکه قافیه رو باخته بود و عملا دستش برای نداشتن دانش و سواد مربیگری و از اونها مهمتر علم روانشناسی و ارتباط با بازیکنان بزرگ تیمش برای خود هوادارش هم رو شده بود.اما افسوس و صد افسوس که فرار رو بر قرار ترجیح داد والا آخر فصل جایگاه واقعی تیمش در حدول لیگ مشخص میشد و مهری بود بر سند حرفهایی که زدم و خوندید .
    • اس اس.تیم مردمی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
  • diako IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    ,بخدا قسم یاد کرکری و کل کل بچه مدرسه ایها افتادم با این چرتو پرتا که نوشته ، رسانه ای استقلال اگه بخواد جواب این مهملات رو بده ، اگه جواب بده که یه شوتی مثل این نگارنده هست ، هر چند توی مملکت ما آدم باسواد در راس قرار نمیگیره ، با ششم ابتدایی هم میشه تا بالاترین سطح مملکت رسید
  • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    بازم یه مشت جفنگیات بی ارزشو پوچ از مدیریت عریضه نویس پیروزی ..کی از رفتن یحیی خوشحال بود ما استقلالیا !!؟؟ به ولله بیشتر از همه ی شما ما ناراحتیم که درست زمانیکه داشت برای همه ایران آشکار میشد که تمام جامها و افتخاراتش در این چند سال مقداریش بعلت ته مانده دانش مربیگری برانکو بود که در رگ تیم منحوستان تزریق شده بود و دلیل بزرگترش همان حمایتهای همیشگیه تمام ارکان دولت و فدراسیون و کمیته داوران و کمیته انضباطی از عزیز دردانه خودشان بود و لاغیر ..یحیی برعکس مجیدی که در اوج شکوه و افتخار باشگاه استقلال و بدون هیچ گونه عذر و بهانه نابجا تیم رو ترک کرد و رفت درست در چنین زمانی تیمش رو تحویل درویش و مدیریت سراسر یاوه گو و خیالبافش داد . زمانیکه قافیه رو باخته بود و عملا دستش برای نداشتن دانش و سواد مربیگری و از اونها مهمتر علم روانشناسی و ارتباط با بازیکنان بزرگ تیمش برای خود هوادارنش هم رو شده بود.اما افسوس و صد افسوس که فرار رو بر قرار ترجیح داد والا آخر فصل جایگاه واقعی تیمش در حدول لیگ مشخص میشد و مهری بود بر سند حرفهایی که زدم و خوندید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی