مرگ ۲ اسطوره از مثلث پرافتخار جام‌جهانی در ۳ روز/ زاگالو و بکن‌باوئر رفتند؛ فقط دشان باقی ماند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از ماریو زاگالو یکی دیگر از معدود فوتبالیست‌های تاریخ ساز جهان که افتخاری شبیه به اسطوره برزیل داشت هم از دنیا رفت.

تا ۴ روز پیش که ماریو زاگالو و فرانتس بکن‌باوئر زنده بودند تعداد افرادی که در کره خاکی موفق شدند به عنوان بازیکن و سرمربی با یک تیم ملی قهرمان جام جهانی شوند سه نفر بود.

«ماریو زاگالو» در سال‌های ۱۹۶۲ شیلی و ۱۹۵۸ سوئد به عنوان بازیکن همراه با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی شد. او سپس در جام جهانی مکزیک در سال ۱۹۷۰ به عنوان سرمربی تیم ملی برزیل برای سومین بار موفق شد به این عنوان دست پیدا کند.

علاوه بر زاگالو، فرانتس بکن‌باوئر نیز در سال ۱۹۷۴ و جام جهانی که آن زمان در آلمان غربی برگزار شد توانست به عنوان بازیکن همراه با تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جهان شود. او سپس در جایگاه سرمربی تیم ملی آلمان این تیم را در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا به عنوان قهرمانی جهان رساند تا بعد از زاگالو دومین انسان روی کره خاکی باشد که به چنین افتخاری دست یافته است.

مرگ ۲ اسطوره از مثلث پرافتخار جام‌جهانی در ۳ روز/ زاگالو و بکن‌باوئر رفتند؛ فقط دشان باقی ماند

در سال ۲۰۱۸ و جام جهانی روسیه به سه نفر افزایش یافت. دیدیه دشان بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه همراه با این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ و در همان کشور موفق شد کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر ببرد. او سپس در جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۸ در جایگاه سرمربی تیم ملی فرانسه به این افتخار دست یافت تا سومین مربی تاریخ فوتبال باشد که چنین افتخاری را به دست آورده است.

اما دست تقدیر ظرف ۳ روز، ۲ تن از این جمع ۳ نفره را کم کرد. ماریو زاگالو روز شانزدهم دی ماه و فرانتس بکن‌باوئر به فاصله ۷۲ ساعت در روز هجدهم دی ماه جاری دار فانی را وداع گفتند و حالا تنها بازمانده این جمع سه نفره کسی نیست جز دیدیه دشان که از این حیث تنها فرد زنده به شمار می رود که توانسته چنین افتخاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    توی ایران کی این مسایل رو دنبال می کنه آخه؟ این خبرا برای دنیای آزاد بدون تورم ارزش داره که مردم به مسایل غیرمعیشتی هم فکر می کنن! نه ایران که دغدغه ملت اینه قیمت تخم مرغ امروز چند شد؟ دل خوش سیری چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ روحشون شاد
  • میلاد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    حاج قاسم هم بود
    • بشارت IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      یک کلمه هم از مادر عروس بشنویم
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    من به عنوان مربی و بازیکن جام جهانی بردم بعدش ازداردنیارفتم خیلی سخت بود خیلی همه باهم کربلاکربلاالهم الرزقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی