فلسطین را نباید دستکم گرفت!/ تیم ملی فقط یک مرتبه این رقیب را برده است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خیلی‌ها گمان می‌کنند تیم ملی کشورمان کار آسانی برابر فلسطین دارد اما تاریخ این را نمی‌گوید!

جام ملت‌های آسیا از یکشنبه ۲۴ دی برای ایران آغاز می‌شود و از نظر خیلی‌ها تیم ملی کشورمان - که امید زیادی به قهرمانی آن داریم - در گروهی نسبتا آسان قرار گرفته و در دیدار نخست باید به مصاف فلسطین برود.

در فوتبال امروز دیگر بازی آسان نداریم، به ویژه اینکه بهترین‌های آسیا به بالاترین سطح یعنی جام ملت‌ها رسیده‌اند. اما روی کاغذ ایران نسبت به فلسطین، هنگ کنگ و امارات از شرایط بهتری برخوردار است.

این سه تیم نه سابقه و افتخارات گذشته فوتبال ما را دارند و نه ستاره‌های حال حاضر تیم ملی ایران را که دروازه بزرگترین باشگاه‌های اروپایی را در معتبرترین لیگ‌ها گشوده‌اند.

اما تاریخ گواهی می‌دهد که ما هر زمان تیم‌های رقیب را دست کم گرفته‌ایم، به شدت ضربه خوردیم. ایرانی‌ها معمولاً مقابل نام‌های بزرگتر از خود دست به کارهای بزرگ می‌زنند و متاسفانه گاهی رقیب را دست کم می‌گیرند که همین بزرگترین اشتباه در ورزش است.

برخلاف نظر عده بسیاری، ایران در مسابقه اول اصلاً کار آسانی ندارد. مسابقه اول در هر تورنمنتی و در هر رشته ورزشی بسیار سخت است اما تاریخ هم نشان می‌دهد که تیم ملی کشور ما برابر تیم ملی فلسطین همیشه کار سختی داشته است. آمار همیشه بهترین قاضیان هستند و ببینید که آمار از پیشینه این رقابت چه می‌گوید!

ایران و فلسطین تاکنون چهار بار در زمین فوتبال با یکدیگر روبرو شده‌اند و درست بر خلاف تصور همه، تیم کشورمان فقط یک بار موفق به شکست حریف شده و سه بازی دیگر به تساوی انجامیده است که شامل آخرین رویارویی دو کشور نیز می‌شود.

تیم کشورمان اولین بار جمعه ۶ خرداد ۱۳۷۹ در تورنمنت غرب آسیا ۲۰۰۰ با هدایت جلال طالبی به مصاف فلسطین رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۱-۱ مساوی تمام شد. تک گل تیم ما را «علی سامره» سرپرست فعلی استقلال به ثمر رساند.

دومین بازی ۲ سال بعد و دوباره در همین تورنمنت برگزار شد. این بار جام غرب آسیا در کشور کویت بود و پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۱ دو کشور به مصاف هم رفتند و این بار نیز بازی مساوی شد. آن زمان برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی بود و برای ایران محسن بیاتی نیا و رضا عنایتی گل زدند تا مسابقه ۲-۲ مساوی تمام شود.

بازی سوم چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. یک دیدار دوستانه در نخستین سال حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی که تنها پیروزی ایران نیز در همین بازی رقم خورد. با نتیجه پرگل هفت بر صفر و برای ایران محمد قاضی، کریم انصاری‌فرد، جواد نکونام، جواد کاظمیان (۲)، پژمان منتظری وپژمان نوری گل زدند.

و بالاخره آخرین تقابل دو کشور تا امروز که دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ در همین شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد. آن روز هم کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی بود و دو کشور به تساوی ۱-۱ رضایت دادند. تک گل ما را «مهدی طارمی» به ثمر رساند.

نتیجه اینکه حاصل کار تیم ملی برابر فلسطین تا امروز یک پیروزی و سه تساوی، ۱۱ گل زده و ۴ گل خورده بوده است و تنها بازیکن ایرانی که دو گل به این تیم زده جواد کاظمیان است.

 کارلوس کی روش تنها مربی است که دوبار روی نیمکت ایران در این مسابقه نشسته و امیر قلعه نویی بعد از جلال طالبی، دومین مربی ایران در مقابل فلسطین خواهد بود.

و البته که این نخستین تقابل دو کشور در جام ملت‌های آسیا به عنوان بالاترین سطح فوتبال در قاره کهن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    فقط فردا مسئولین سیاست را وارد ورزش نکنند
    • ناصر IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      فکر کنم میخوان برای حمایت از فلسطین فردا ببازن از الان دارن ساز میزنن که تیم ملی فلسطین خیلی قویه😀
  • نتانگوگل US ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    درسته فلسطین دوست ماست ولی باید 10 تا بهش بزنیم البته شادی نکنیم چون عزادار هستن و مردمشون دارن قتل عام میشن توسط تروریست ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی