نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی منچستریونایتد - تاتنهام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ برتر انگلیس به مصاف تاتنهام خواهد رفت.

از ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه اولدترافورد شاهد نبردی حساس از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر انگلیس بین تیم‌های منچستریونایتد و تاتنهام خواهیم بود.

منچستریونایتد؛ آخرین فصل اریک!

برخی رسانه‌ها می‌گویند که سرجیم رتکلیف در پی حفظ اریک تن‌هاخ است و برایش دیگر مهم نیست این فصل چه اتفاقی می‌افتد! اما به طور قطع این سرمربی هلندی فصل بعد جایی در اولدترافورد نخواهد داشت. با تن‌هاخ هم منچستریونایتد به آن سطحی که هواداران انتظار دارند نزدیک نشد و تغییرات پرشمار در لیست و ترکیب تیم و درگیری‌های سرمربی با شاگردانش، باعث شده تا نام «منچستریونایتد» بیشتر با حواشی در صدر اخبار باشد تا موفقیت‌ها. منچستریونایتد نمی‌خوام یک تیم میانه‌جدولی باشد و برای این که امید داشته باشد به جمع بالانشینان برسد، باید این بازی‌های بزرگ را ببرد. شیاطین‌سرخ بازی رفت را هم به اسپرز باختند و حالا می‌خواهند در خانه جبران کنند.

تاتنهام؛ آنگه و پسران برمی‌گردند

نوامبر خونین تاتنهام را از جمع مدعیان خارج کرد! با این حال تیم آنگه پوستکوگلو هنوز شانس دارد تا خودش را به رده‌های بالاتر برساند. از بین تیم‌های بالای جدولی هیچ‌کدام ثبات در نتیجه‌گیری نداشته‌اند و این خبر خوبی برای تیم لندنی است. سفیدهای لندن در ۵ بازی اخیر ۴ برد مهم کسب کرده‌اند و دورانی جدید را آغاز خواهند کرد. پوستکوگلو نشان داده تیمش می‌تواند در هر بازی همه را غافلگیر کند. تاتنهام ۳ سال و ۳ ماه قبل خاطره خوبی در اولدترافورد دارد و ۶ گل همینجا به شیاطین‌سرخ زد. آیا خاطره خوب جدیدی برای اسپرز رقم خواهد خورد؟

آخرین بازی
نوزدهم آگوست ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در ورزشگاه خانگی‌اش با نتیجه ۲-۰ مقابل منچستریونایتد پیروز شد. سار و مارتینس (گل‌به‌خودی) برای اسپرز در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۳) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد و تاتنهام ۶۳ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۳۹ مرتبه منچستریونایتد پیروز شده، ۱۳ بازی با تساوی خاتمه یافته و اسپرز فقط ۱۱ بازی را برده است.
۵) منچستریونایتد در حالی بازی رفت مقابل تاتنهام را باخت که قبل از آن ۵ بازی را به این حریف واگذار نکرده بود. در واقع بین باخت عجیب ۶-۱ در اکتبر ۲۰۲۰ و شکست ۲-۰ در بازی رفت این فصل، شیاطین‌سرخ ۴ برد و یک تساوی مقابل تاتنهام داشتند.
۴) روند سینوسی منچستریونایتد در هفته‌های اخیر به شکلی بوده که یک هفته در میان شکست خورده‌اند. در ۷ بازی آخر شیاطین‌سرخ ۴ باخت داشته‌اند و اگر همین روند حفظ شود، امشب مقابل اسپرز شکست نمی‌خورند!
۵) شرایط خط حمله منچستریونایتد آنقدر وخیم است که بهترین گلزن‌شان اسکات مک‌تامینی هافبک اسکاتلندی با ۵ گل بوده. مارکوس رشفورد و الخاندرو گارناچو برترین گلزنان این تیم در خط حمله هستند که هرکدام ۳ گل زده‌اند.
۱۲) جدایی موقت هئونگ مین سون ضربه بزرگی به تاتنهام خواهد زد و به همین دلیل هم تیمو ورنر را جذب کردند. سون در این فصل ۱۲ گل زده و فقط ۲ گل با ارلینگ هالند فاصله دارد.

مصدومان و محرومان
هردو تیم دستکم به اندازه یک تیم غایب دارند. میسون مانت، ویکتور لیندلوف و تایرل مالاسیا مصدومانی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. دیگر مصدومان منچستریونایتد هم لیساندرو مارتینس، کاسمیرو، کریستین اریکسن، هری مگوایر، لوک شاو و آنتونی مارسیال هستند. سفیان امرابط هم برای جام ملت‌های آفریقا به اردوی مراکش رفته است. بن دیویس، جیووانی لوسلسو، ایوان پریشیچ، جیمز مدیسون، الفی وایتمن و آلخو ولیس هم مصدومان تاتنهام هستند. کریستین رومرو هم شاید به این بازی نرسد. پاپه سار، ایو بیسوما و هئونگ مین سون هم برای شرکت در جام ملت‌های آفریقا و آسیا اردوی اسپرز را ترک کرده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
اونانا، وان‌بیساکا، واران، اوانز، دالو، مک‌تامینی، ماینو، گارناچو، فرناندش، رشفورد و هویلون
تاتنهام: ویکاریو، پورو، دراگوشین، فان‌دِفن، اودوگی، هویبیرگ، بنتانکور، جانسون، کولوسوسکی، ورنر و ریچارلیسون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی