نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وقتی ستاره پرسپولیس تیم ملی را در لس‌آنجلس نجات داد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۲۶ دی سالگرد یکی از مهم‌ترین مسابقات دوستانه تیم ملی است که ستاره پرسپولیس در آن نقش بزرگی ایفا کرد.

دقیقا ۲۴ سال قبل در بیست‌وششم دی ماه سال ۱۳۷۸ تیم ملی فوتبال کشورمان که در آن مقطع شرایط مطلوبی داشت و ستارگانی فراموش‌نشدنی را در خود می‌دید، دیداری تدارکاتی و دوستانه برگزار کرد که بازتاب جهانی داشت.

ملی‌پوشان کشورمان که آن زمان توسط منصور پورحیدری فقید هدایت می‌شدند، برای برگزاری سه مسابقه دوستانه به آمریکا سفر کردند. مسافرتی که اولین سفر یک تیم فوتبال ایران پس از انقلاب به ایالات متحده بود. سومین و آخرین بازی ما در آمریکا به میزبانی ورزشگاه رزبال شهر لس‌آنجلس برابر کشور میزبان برگزار شد. همان استادیومی که دو تیم ایتالیا و برزیل در تیر ماه سال ۱۳۷۳ فینال جام جهانی ۱۹۹۴ را آن‌جا برگزار کردند و برزیلی‌ها توانستند با شکست حریف اروپایی خود پس از ۲۴ سال دوباره قهرمان جام جهانی شوند.

کاملا طبیعی بود که با توجه به تنش‌های سیاسی میان دو کشور و تقابل آن‌ها در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، بازی ایران و آمریکا در لس آنجلس بازتاب بسیار زیادی پیدا کند. مسابقه‌ای که در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد و مهدی مهدوی‌کیا ستاره دهه ۷۰ پرسپولیس که البته در آن مقطع راهی بوندسلیگا شده بود، تک‌گل ایران را به ثمر رساند تا در خاک آمریکا مغلوب میزبان نشویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی