نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اتفاق تلخ در کنفرانس برانکو؛ چقدر این سوال زشت و غیرحرفه ای بود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی از فوتبال حرفه‌ای حرف می‌زنیم، شامل تخصصی برخورد کردن در تمام شاخه‌های خانواده فوتبال است.

رسانه‌ها رکن مهمی از خانواده فوتبال هستند که می‌توانند به پیشرفت سایر اقشار این خانواده کمک شایانی کنند. از مربیان و بازیکنان تا مدیران و داوران همواره زیر تیغ انتقاد رسانه‌ها هستند و ما در بیشتر مواقع نقش راهنما را برای آنها داریم اما این بدان مفهوم نیست که رسانه‌ها خود اشتباه نمی‌کنند و از هرگونه ایرادی مصون هستند.

در کنفرانس سرمربی تیم ملی عمان درجام ملتهای آسیا، خبرنگاری از برانکو در مورد پیشنهاد پرسپولیس می پرسد! در جام ملتها و کنفرانس عمان! و پاسخ یک مربی حرفه ای به این اقدام غیرحرفه ای: «ببینید عزیزم! این سوالی نیست که برای این نشست خبری باشد و این کنفرانس درباره بازی فرداست.  مربیان زیادی روزانه از تیم‌های مختلف پیشنهاد دریافت می‌کنند و این اتفاق در دنیای فوتبال طبیعی است.  با این حال فردا بازی داریم و روی این مسابقه تمرکز کرده‌ایم. باید ببینیم فردا چه اتفاقی در بازی می‌افتد.»

در الفبای کار رسانه‌ای پرسیدن سوال غلط، بزرگترین ایراد است. غلط بودن سوال می‌تواند در املا و انشا باشد یا در زمان یا مکان، سوالی که پاسخ دهنده بتواند شما را نصیحت کند که دیگر فاجعه در کار رسانه‌ای است. یعنی وقتی جای آدم‌ها عوض شود، به جای اینکه یک رسانه یا خبرنگار راه را نشان دهد، مربی یا بازیکن بخواهند کار درست را به ما یادآوری کنند! هرچه بگندد نمکش میزنند، وای بروزی که بگندد نمک!

وقتی می‌گوییم در کار تخصصی و حرفه‌ای تعلقات رنگی جایی ندارد دقیقاً از همین مشکل حرف می‌زنیم. وقتی می‌گوییم همه باید زیر یک پرچم جمع شویم و در میادین بین المللی رقابت داخلی را فراموش کنیم، دقیقاً به خاطر همین است. وسط جام ملت های آسیا که تیم ملی کشورمان یکی از مدعیان آن است، در حالی که مربی تیم ملی یک کشور دیگر مقابل ما نشسته، چرا باید از مسائل داخلی یک باشگاه حرف بزنیم؟ چرا باید کاری کنیم که برانکو مجبور شود به ما درس رسانه و اخلاق بدهد؟

این سوال شرم آور بود! نوشتن کلمه غیرحرفه‌ای برای آن کافی نیست! اصلاً فرض که یک بازیکن مثل شما غیر حرفه‌ای بود یا یک مربی مثل شما دل در گرو یک تیم داشت، می‌آید آبروی خود را مقابل این همه دوربین ببرد؟ می‌آید فریاد بزند که من غیر حرفه‌ای هستم و به جای تمرکز روی تیم خودم و بازی آینده، نگران پیشنهاد بعدی در یک باشگاه از یک کشور دیگر هستم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سیدجواد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    چرا زمان کیروش از این حرفا نمیزدین ؟ کیروش در هر مصاحبه قبل و بعد بازی مدام میگفت که ۳ هزار پیشنهاد از فلان کشور و بهمان باشگاه دارم ولی هیچ کجا نمیرفت
    • کیسه پاره IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      مطمئن باشید این سوال از طرف یه کیسه کش پرسیده شده تا فضا را ملتهب کند .این نوع بی ذاتیها فقط از این قشر خاص برمیاد .برانکو که حرفه ای این کاره خوب میتونه تشخیص بده این سوال چرا باید در چنین جا و موقع ای پرسیده شود .بعضیها خوب فهمیدن دوباره باید دهه ها برن تو غار و القاب جدید و رکوردهای جدید را با سوزش شدیدتر از قبل ببینند و تحمل کنند میخان بخیال خودشون سنگ اندازی کنند .🖒🖒🖒✌✌✌
  • مکث IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    ما که فیلم نشست رو ندیدیم، تازه ببینیم هم خبرنگار مشخص نیست خب بگید کدام خبرنگار و کدام خبرگزاری که بعد از این بتونیم به شعورشون شک کنیم و انتخاب درستی داشته باشیم. شما خبرنگار ها از نهادهای امنیتی گله دارید که کاف و گاف و عین غین و طا ظا چیه اسم کامل بگید مردم بدونن! اونووقت خودتون اسم نمی برید؟! مثلاً حرمت قائل میشید براش؟ خب اون خبرگزاری و خبرنگار به قول خودتون: حرمت نداره وقتی بلد نیست چه سوالی رو کجا بپرسه! و آبروی خبرنگارای دیگه رو در ویترین های بین المللی میبره.
  • حمید رضا ق ب IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    اگه یاد عزیزانمان باشه روبرتو کارلوس برزیلی که اومد ایران طی یه شرط بندی چند تا هموطن آبرو بر یه پس گردنی زد به ایشون...، صدی نود خبر نگاران ما کار درستن ولی این یکی نمیدونسته کی و کجا چه سوالی رو مطرح کنه که تو اون جمع چه فکری راجب کشور عزیزم ایران شده من یکی خجالت میشم...،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی