نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بحران بزرگ گریبانگیر اورتون و ناتینگام‌فارست شد/ فرجام‌خواهی ۲ باشگاه بعد از سقوط احتمالی!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اورتون و ناتینگهام فارست پس از اتهام نقض قوانین FFP با کسر حداقل ۶ امتیاز مواجه می‌شوند و هر دو تیم با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

اورتون و ناتینگهام فارست در این فصل پس از متهم شدن به نقض قوانین مالی لیگ برتر با کسر حداقل ۶ امتیاز مواجه می‌شوند. پس از هفته‌ها گمانه‌زنی، روسای لیگ تایید کردند که دو باشگاه به نقض قوانین سود و پایداری در فصل گذشته متهم شده‌اند و امتیازاتشان کسر خواهد شد. اورتون که به تازگی علیه کسر ۱۰ امتیاز به دلیل تخلفات در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ درخواست تجدید نظر کرده بود، با یک جریمه دیگر روبرو خواهد شد. کسر ۶ امتیاز دیگر علاوه بر جریمه اولیه، تافی‌ها را به رده نوزدهم جدول لیگ برتر خواهد رساند؛ تنها ۲ امتیاز بیشتر از شفیلدیونایتد که در رده آخر قرار دارد و ۵ امتیاز فاصله با نقطه سقوط.

در بیانیه اورتون آمده است: «باشگاه فوتبال اورتون تصمیم لیگ برتر برای ارجاع نقض قوانین سود و پایداری (PSR) برای دوره منتهی به فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به کمیسیون مستقل لیگ برتر را دریافت کرد. این تصمیم مربوط به دوره‌ای است که فصل‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۲۰۲۰-۲۰۲۱، ۲۰۲۱-۲۰۲۲ و ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد. بنابراین شامل دوره‌های مالی (۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و ۲۰۲۱-۲۰۲۲) می‌شود که باشگاه قبلاً به خاطرش تحریم ۱۰ امتیازی دریافت کرده بود. باشگاه برای این تحریم درخواست تجدید نظر کرده است. لیگ برتر دستورالعملی ندارد که از تحریم یک باشگاه به دلیل تخلفات ادعایی در دوره‌های مالی که قبلاً مشمول مجازات بوده‌اند جلوگیری کند. در نتیجه باشگاه چاره‌ای جز درخواست تجدید نظر ندارد.»

فارست همچنین از ۲۰ امتیاز و رده پانزدهم وارد منطقه خطر (سه تیم پایین جدول) خواهد شد. در بیانیه فارست آمده است: «ناتینگهام فارست بیانیه لیگ برتر مبنی بر تحریم باشگاه به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ را دریافت کرد. باشگاه در نظر دارد به همکاری کامل با لیگ برتر در این مورد ادامه دهد و مطمئن است که به یک راه حل سریع و عادلانه خواهد رسید.»

تمام ۲۰ باشگاه برتر تا ۳۱ دسامبر فرصت داشتند تا حساب‌های نهایی خود را برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تحویل دهند. قوانین لیگ برتر به باشگاه‌هایی که سه فصل متوالی را در لیگ برتر سپری می‌کنند، اجازه می‌دهد پس از محاسبه درآمد و هزینه تا ۱۰۵ میلیون پوند در آن دوره «زیان مجاز» داشته باشند. فارست که در دو فصل اول در چمپیونشیپ حضور داشت، به ضرر ۶۱ میلیون پوندی محدود شد. احتمال کسر شش امتیاز از جلسه کمیسیون مستقلی که پرونده قبلی اورتون را ارزیابی کرد، ناشی می‌شود. ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر، از طرف لیگ استدلال کرد که جریمه استاندارد برای نقض قوانین سود و پایداری باید شش امتیاز باشد، با یک امتیاز بیشتر برای هر ۵ میلیون پوند بیش از حد مجاز. دو باشگاه ۱۴ روز فرصت دارند تا به اتهامات پاسخ دهند. دادرسی باید تا ۸ آوریل تکمیل شود تا هر گونه مجازاتی قبل از پایان فصل اعمال شود. سپس باشگاه‌ها می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و با حکم بعدی که احتمالاً پس از پایان فصل صادر خواهد شد و قبل از مشخص شدن ۲۰ تیم فصل آینده لیگ برتر، تکلیف‌شان مشخص می‌شود.

اورتون، مانند مورد قبلی، احتمالاً اینطور استدلال می‌کند که حساب‌هایشان اشتباه ارزیابی شده و هر گونه مجازاتی باید با تلاش باشگاه برای حفظ قوانین کاهش یابد. فارست اینطور استدلال می‌کند که انتقال ۴۷.۵ میلیون پوندی برنان جانسون به اسپرز که در روز آخر مهلت نقل و انتقالات در ۱ سپتامبر تکمیل شد، باید در حساب‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ گنجانده شود، با اینکه سال مالی فوتبال در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد. مهاجم ولزی این فصل قبل از انتقال به شمال لندن، سه بار برای فارست به میدان رفت.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی