نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دلایل فرار بازیکنان سرشناس از عربستان/ از گرمای شدید تا کیفیت زندگی و استقبال هواداران
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دلایل متعددی برای نارضایتی بازیکنان از اقامت در عربستان وجود دارد و بسیاری از آنها به فکر بازگشت به اروپا هستند.

رویای دستمزدهای هنگفت و شروعی تازه در لیگ حرفه‌ای عربستان برای برخی از بازیکنان به کابوس تبدیل شده و به دنبال راهی برای بازگشت به اروپا هستند. تعداد زیادی از نام‌های بزرگ در تابستان به خاورمیانه رفتند و مبالغ هنگفتی برای این انتقال دریافت کردند، از جمله کریم بنزما، نیمار، روبرتو فیرمینو، انگولو کانته، جردن هندرسون، ریاض محرز، ژوتا، الکساندر میتروویچ و بسیاری دیگر. اکثر آنها به چهار باشگاه دولتی الاتحاد، النصر، الاهلی و الهلال پیوستند، در حالی که هندرسون کاپیتان سابق لیورپول با استیون جرارد در الاتفاق پیوند خورد.

اما با اینکه تنها چند ماه گذشته، بسیاری از آنها به فکر ترک عربستان و برگشتن به اروپا هستند؛ فیرمینو به فولام لینک شده، هندرسون قرار است به آژاکس بپیوندد، ژوتا به فکر رفتن به تاتنهام است و بنزما در تیررس چلسی قرار دارد.

چرا این بازیکنان مشتاق خروج سریع از عربستان هستند؟ نشریه سان برخی از دلایل اصلی نارضایتی آنها را بررسی کرده است.

گرمای شدید غیر قابل تحمل

گرمای سوزان عربستان باعث عذاب بازیکنان شده است. با توجه به هوای گرم که اغلب در برخی از مناطق کشور به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، تمرینات در عصر انجام می‌شود. گفته می‌شود یکی از دلایلی که هندرسون ۳۳ ساله به دنبال راهی برای خروج است، گرمای غیر قابل تحمل در طول مسابقات است.

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن مطرحی بود که دو سال پیش از فوتبال اروپا به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی پیوست و به نظر می‌رسد سازگاری خوبی هم با شرایط جدیدش دارد. اما تابستان گذشته در گفتگو با لایواسکور گفت: «بزرگترین تفاوتی که عربستان دارد گرمای هوا و تغییر برنامه‌هاست. باید شبها که هوا کمی خنک‌تر می‌شود تمرین کنیم.»

دلایل فرار بازیکنان سرشناس از عربستان/ از گرمای شدید تا کیفیت زندگی و استقبال هواداران

حضور ناچیز هواداران

تعداد تماشاگران لیگ حرفه‌ای عربستان در بسیاری از بازی‌های این فصل به شدت کم بوده است. هندرسون اسطوره لیورپول عادت داشت جلوی ۵۰۰۰۰ نفر در آنفیلد بازی کند. اما در ماه نوامبر با جمعیتی ۶۱۰ نفری برای الاتفاق روبرو شد. الریاض که در بین ۱۸ تیم در رده اول عربستان در جایگاه پانزدهم قرار دارد، در این فصل میزبان دو بازی با کمتر از ۱۵۰ نفر بوده است. بیش از نیمی از تیم‌های لیگ به طور متوسط کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر تماشاگر دارند. بدیهی است که حضور ستاره‌ها باعث نشده که هواداران عربستانی در مسابقات حاضر شوند.

تفاوت چشمگیر زندگی اجتماعی

تعدادی از عوامل اجتماعی در دشوار شدن سازگاری بازیکنان خارجی در این کشور موثر بوده است. شرکای زندگی بازیکنانی که به کشور نقل مکان کرده‌اند، از نظر قانونی به تنهایی اجازه حضور در ملاءعام را ندارند. با وجود لغو ممنوعیت در سال ۲۰۱۸، زنان به ندرت رانندگی می‌کنند. همچنین از مصرف مشروبات الکلی تمامی شهروندان و بازدیدکنندگان جلوگیری می‌شود. فرهنگ خاورمیانه بسیار متفاوت از چیزی است که بسیاری از بازیکنان اروپایی در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند. به گزارش آی‌نیوز، خانواده هندرسون در عربستان راحت نیستند و او به دنبال انتقال به آژاکس است.

نگرانی‌ برای بازی‌های ملی

مسئله دیگری که برای بازیکنان وجود دارد استاندارد لیگ است و ترس از انتخاب نشدن در تیم ملی کشورشان. هندرسون از زمان انتقالش تاکنون در تیم انگلیس باقی مانده، با این حال گزارش شده که او نگران حفظ جایگاهش در تیم برای بازی‌های آینده به خصوص یورو ۲۰۲۴ است. در حالی که لیگ حرفه‌ای عربستان مملو از ستاره‌های بین‌المللی است، اکثر بازیکنانش در سطح استاندارد به لیگ دو نزدیک‌تر هستند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ج IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    بازیکن برای دوسال بازی کردن فکر هم چیز کرده.درامد یک عمر بازی در اورپا. مساوی با دوسال در این کشور.
  • m IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    میدونید چرا خدا به مسیحیانی مثل آمریکا و انگلیس عزت داده ولی به مسلمونا نمیده؟؟ دلیلش اینه که اونا خداشناس تر و مقیدترن. میدونید چرا مقیدن؟.....
    • H IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      چرا فقط از روی عقده و حقارت نظر میدی
    • ماهیگیر IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      نه دوست عزیز دلیلش اینه که اونا عاقل تر از این هستن که هر چیز محملی که به ذهنشون میرسه بگن
    • Ali IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      مقیدبودن را هیچ فردی نمیتوانداثبات کند وهمچنین برعکسش .دلیل پیشرفت اروپا وامریکا که اکثریت آنها مسیحی هستند فقط وفقط اجرای قانون درکشورهایشان است ودین ومذهب وعقیده هیچ دخالتی در دادگاهها وقضاوتشان ندارد فقط وفقط قانون مدنی که بوسیله قانونگذاران تصویب میشود وهروقت به مشگل بخورند فورا آن قانون را اصلاح ویاحذف میکنند ،وهمانطورکه درقانون اساسی ماآمده که همگی دربرابرقانون مساوی هستند همین پاراگراف درقانون آنها هم آمده اما آنجا وآنها عمل کرده ومیکنند ولی دراینجا نه ،این طنز راهم بگویم که دراینجا جلوی کلمه مساوی هستند دوحرف بی مقدار وکم ارزش ن و الف را که نا میشود قرارمیدهند و وقت اجرا میخوانند همه دربرابرقانون نا مساوی هستند.
    • اکبر گودرزی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      عزت دنیا و آخرت تنها نزد شیعیان امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است و لاغیر
  • Ali IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    اکثر آنها به چهار باشگاه دولتی الاتحاد، النصر، الاهلی و الهلال پیوستند، این قسمتی از متن همین صفحه با عنوان :دلایل فرار بازیکنان سرشناس از عربستان/ از گرمای شدید تا کیفیت زندگی و استقبال هواداران است، حال این پرسش پیش می آید چطور درعربستان 4 تیم دولتی هستندومشگلی برای رقابت های آسیایی ندارند اما درایران 2 تیم دولتی هستند اما ای اف سی اینهمه مشگل وایراد میگیرد؟؟
    • اس اس IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      توی ایران به جز چند تا تیم محدود بقیه همگی دولتی هستن.
    • حامد DE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      تیم ها دولتی نیستند. زیر پوشش هالدینگ هستند که بر عکس ما همه جیزش حتی فدراسیونش هم دولتیه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی