نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی ناپولی - اینتر (فینال سوپرجام ایتالیا ۲۰۲۳)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ناپولی و اینتر که شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، در فینال اولین ورژن ۴ تیمی سوپرجام ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

ورزشگاه الاول شهر ریاض امشب از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان دیدار نهایی سوپرجام ایتالیا خواهد بود؛ دیداری بین ناپولی و اینتر که با بردهای مشابه ۳-۰ مقابل فیورنتینا و لاتزیو به آن رسیده‌اند.

ناپولی؛ قهرمان برمی‌گردد

ناپولی کوچک‌ترین نشانی از تیم قهرمان فصل پیش ندارد. با جدایی لوچانو اسپالتی، پارتنوپی به هم ریخت و دیگر آن انسجامی که داشت را نشان نداده. قهرمان حالا در سری A یک تیم میانه‌جدولی است و به نظر می‌رسد حتی اروپایی شدن هم برای‌شان دشوار باشد. تیمی که فصل را با رودی گارسیا شروع کرد و حالا دوباره به والتر ماتزاری رسیده، تنها امیدش برای کسب جام همینجا در ریاض است. در لیگ قهرمانان هم با توجه به رویارویی با رئال‌مادرید به نظر می‌رسد شانس چندانی برای صعود به مراحل بالاتر نداشته باشند.

اینتر؛ افعی‌های گرسنه

پس از یک فصل چالشی، اینتر حال و روز خوبی دارد. صدرنشین سری A ایتالیا بی‌شک در شرایط فعلی شانس اول قهرمانی سوپرجام ایتالیا هم هست و می‌تواند در کسب این جام هت‌تریک کند. اینزاگی هم که در کسب آن تبحر دارد و از سال ۲۰۱۷ به بعد ۴ مرتبه جام به تیم‌های او رسیده است. اینتری که این فصل هیچ بازی بزرگی را نباخته می‌تواند با اتکا به خط حمله قدرتمند و ویرانگرش و زوج لائوتارو – تورام نسخه حریف را بپیچد. در سال‌های اخیر هم نتایج خوبی مقابل ناپولی گرفته‌اند و گرسنه یک پیروزی همراه با جام هستند.

آخرین جدال
سوم دسامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری سری A ایتالیا، اینتر با نتیجه ۳-۰ ناپولی را شکست داد. چالهان‌اوغلو، بارلا و تورام گل‌های نراتزوری را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۷) اینتر با ۷ قهرمانی پشت سر یوونتوس با ۹ جام و میلان با ۷ جام (نایب‌قهرمانی بیشتر) در رده سوم پرافتخارترین تیم‌های سوپرجام ایتالیا برگزار شده است. ناپولی با ۲ قهرمانی ششمین تیم پرافتخار است.
۳۵) سوپرجام ایتالیا ۳۵ دوره برگزار شده که ۲۴ مرتبه قهرمان سری A موفق شده با شکست قهرمان یا نایب‌قهرمان جام‌حذفی به جام برسد. این اولین دوره ۴ تیمی سوپرجام به شمار می‌رود.
۲) اینتر قهرمان ۲ دوره اخیرسوپرجام ایتالیاست، در حالی که ناپولی آخرین قهرمانی‌اش را سال ۲۰۱۴ به‌دست آورد.
۸) در ۸ بازی اخیر بین ناپولی و اینتر، پارتنوپی فقط یک برد داشته است. اینتر در این دیدارها ۵ مرتبه پیروز شده و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۰) اینتر این فصل هیچ بازی بزرگی را نباخته. ۲ شکست تیم اینزاگی مقابل ساسولو در سری A و مقابل بولونیا در جام‌حذفی بوده که البته منجر به حذف‌شان شد.
۵) عملکرد ناپولی تا قبل از حضور در سوپرجام ناامیدکننده بوده است. این تیم در ۵ بازی از ۹ بازی آخرش در سری A شکست خورده است.
۴) جام محبوب سیمونه اینزاگی سوپرجام ایتالیاست. او موفق شده ۴ مرتبه (۲ مرتبه با لاتزیو و ۲ مرتبه با اینتر) این جام را بالای سر ببرد.

مصدومان و محرومان
به غیر از خوان کوادرادو، سیمونه اینزاگی هیچ مصدوم دیگری برای فینال سوپرجام ندارد. اما ناپولی به دلیل حضور در جام ملت‌های آفریقا نمی‌تواند از ویکتور اوسیمن و فرانک آنگیسا استفاده کند. الکس مرت، ناتان و ماتیاس اولویرا هم مصدومان پارتنوپی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
ناپولی:
گولینی، دی‌لورنتسو، رحمانی، ژسوس، ماتسوچی، کایوسته، لوبوتکا، روی، پولیتانو، سیمئونه و کواراتسخلیا
اینتر: سومر، پاوار، آچربی، باستونی، دارمیان، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، تورام و مارتینس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی