نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بررسی عملکرد مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ عراق و قطر جای ژاپن و کره را گرفتند/ در این جام هیچ تیمی شکست‌ناپذیر نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با پایان دور دوم جام ملتهای آسیا ۵ تیم حساب خود را از بقیه جدا کردند و به نوعی مدعی به شمار می‌آیند.

با انجام بازی دوم تیم‌ها در گروه ششم جام ملت‌ها، حالا دور سوم مقدماتی و بازی آخر آغاز می‌شود. تیم‌ها تاکنون هر کدام دو بازی انجام داده‌اند در بازی سوم گروه‌های ششگانه تکلیف صعود کنندگان به مرحله یک هشتم نهایی و تیم‌هایی که باید چمدان جمع کرده و به کشور خود برگردند، مشخص می‌شود.

در پایان این دور ۸ تیم با جام ملت‌ها خداحافظی می‌کنند و ۱۶ تیم راهی مرحله یک هشتم می‌شوند. بازی‌های دور سوم به دلیل همین اهمیت به شکل همزمان برگزار می‌شود تا تیم‌ها از نتایج یکدیگر مطلع نشوند. هر روز دو بازی در یک گروه تا پس از ۶ روز تکلیف دور مقدماتی جام ملت‌ها مشخص شود.

اما پس از برگزاری دو دور بازی‌ها تا حدود زیادی چهره تیم‌ها نمایان شد. همانطور که انتظار می‌رفت تیم‌های ضعیف‌تر فراتر از حد انتظار ظاهر شده و در بازی‌هایی حساس یقه مدعیان را گرفتند. از آن طرف بودند مدعیانی مثل ژاپن و کره که نتوانستند مطابق پیش بینی‌ها نتیجه بگیرند.

در شروع جام ۵ کشور ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان به عنوان مدعیان اصلی جام وارد قطر شده بودند. بعد از این پنج تیم کشورهای قطر عراق ازبکستان اردن و امارات مدعیان سطح دوم بودند و سایر تیم‌ها لااقل روی کاغذ شانسی برای قهرمانی نداشتند.

اما در پایان دور دوم بازی‌ها یعنی جایی که انتظار می‌رفت تمام مدعیان با ۶ امتیاز کامل تکلیف صعود خود به مرحله بعدی را مشخص کرده باشند، تنها ۵ کشور به این رکورد رسیدند که نام دو مدعی در آنها دیده نمی‌شود!

ایران عربستان و استرالیا طبق انتظار هر دو بازی خود را بردند اما ژاپن و کره هر کدام با یک توقف نتوانستند به رکورد ۶ امتیاز برسند. به جای این دو تیم قطر و عراق با دو پیروزی در جمع تیم‌های ۶ امتیازی قرار گرفتند.

ژاپن مسابقه‌اش را به عراق باخت تا شیرهای بین‌النهرین بزرگترین شگفتی جام را تا امروز رقم بزنند. کره هم در برابر اردن ۲-۲ متوقف شد تا ۴ امتیازی شود، مثل ازبکستان و خیلی تیم‌های دیگر!

اما در جمع ۶ امتیازی‌ها هم ایران و عربستان در بازی دوم با مشکلات فنی زیادی روبرو شدند. عربستان به سختی از سد تیم ۹ نفره قرقیزستان گذشت که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا حاضر است. ایران هم با نمایشی قابل انتقاد هنگ کنگ را با یک گلبرد و زنگ خطر حتی برای تیم‌های ۶ امتیازی هم به صدا درآمد.

حالا تیم‌ها دور سوم را آغاز می‌کنند و در پایان هر شب تکلیف یک گروه مشخص می‌شود. به احتمال خیلی زیاد همه این تیم‌ها به مرحله بعد صعود خواهند کرد اما برگزاری مسابقات مقدماتی نشان داد که هیچ تیمی در این مسابقات شکست ناپذیر نیست و هر کدام از مدعیان ضعف‌های فنی زیادی دارند که می‌تواند در ادامه مسیر برای آنها دردسرساز شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی