نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
گینه
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شش هوادار گینه‌ای در شادی‌های پس از پیروزی این کشور در جام ملت‌های آفریقا مقابل گامبیا کشته شدند و اتحادیه فوتبال گینه خواستار آرامش شد.

پیروزی ۱-۰ گینه مقابل گامبیا در روز جمعه جشن‌های گسترده‌ای را در سراسر کشور غرب آفریقا به راه انداخت که منجر به کشته شدن ۶ هوادار شد. فدراسیون فوتبال گینه (Feguifoot) به بی‌بی‌سی اطلاع داد که این حوادث پس از آن رخ داد که هواداران به خیابان‌های کوناکری، پایتخت گینه هجوم آوردند تا در ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها جشن بگیرند. جاده‌های پایتخت مملو از هواداران خوشحال بود و چند نفر از هواداران روی کاپوت خودروها در حال تردد بودند. این امر منجر به کشته شدن سه نفر بر اثر برخورد سریع دو وسیله نقلیه و همچنین زخمی شدن چندین نفر در سایر حوادث خیابانی شد. پس از انتشار اخبار نگران کننده، فدراسیون فوتبال گینه و ستاره سابق این کشور پاسکال فیندونو، خواستار آرامش در این کشور شدند.

آمادو ماکاجی، مدیر رسانه‌ای فدراسیون گینه به بی‌بی‌سی اسپورت آفریقا گفت: «آنچه مهم است این است که طرفداران و مردم ما به شیوه‌ای بسیار سنجیده جشن بگیرند. آنها باید بسیار مراقب باشند تا خود را در معرض خطر قرار ندهند زیرا هدف فوتبال این است که شادی را به ارمغان بیاورد نه اینکه خانواده‌ها را داغدار کند. ما نمی‌خواهیم شاهد مرگ و میر باشیم، بنابراین از همه می‌خواهیم جشن بگیرند اما مراقب خود باشند تا اتفاقی برایشان رخ ندهد. گینه کشوری است که مردمش بسیار بسیار علاقه‌مند به فوتبال هستند و تجربه آنها از فوتبال مانند هیچ کجای دنیا نیست.»

فیندونو به بی‌بی‌سی گفت: «پیامی دارم که باید برای مردان و زنان گینه ارسال کنم. مطمئن باشید که در جام ملت‌ها کاری انجام خواهیم داد اما متوجه موضوعی شدیم که ما را بسیار ناراحت کرد. متوجه شدیم که پس از پیروزی مقابل گامبیا چند نفر کشته شدند. ما می‌خواهیم این کار متوقف شود زیرا ما اینجا هستیم تا از رنگ‌های پرچم کشور دفاع کنیم. در حال حاضر همه چیز برای ما خوب پیش می‌رود پس از کشور حمایت کنید اما کاری نکنید که منجر به کشته شدن خودتان و دیگران شود. آرام بمانید. متشکرم.»

این پیروزی برای طرفداران بسیار مهم بود زیرا تنها سه بازی از ۱۵ بازی جام ملت‌های آفریقا برای گینه از سال ۲۰۱۲ با پیروزی به پایان رسیده است. گل قاطع آگویبو کامارا در دقیقه ۶۹ باعث شد گینه با چهار امتیاز در گروه C دوم شود، دو امتیاز کمتر از سنگال قهرمان و سه امتیاز بیشتر از کامرون رتبه سومی، که پنج بار برنده این جام شده است.

روز سه‌شنبه، ۲۳ ژانویه، گینه در دربی دیگری در غرب آفریقا به مصاف سنگال می‌رود تا برای کسب مقام اول گروه بجنگد.

بیشتر بخوانید: خبر بد و خوب کلوپ؛ صلاح به لیورپول بازگشت

گینه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی