نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
عکس| ستاره پرسپولیسی خاطره تلخ علی پروین را زنده کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان ارزشمندی که سابقه حضور در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد، به بهانه جام ملت‌ها عکسی فراموش نشدنی منتشر کرد

جام ملت‌های آسیا در حال برگزاری است و تیم ملی فوتبال کشورمان هم یکی از قدرت‌های سنتی این مسابقات محسوب می‌شود که تا چند روز دیگر در عرصه مراحل حذفی باید حریفان خود را شکست بدهد. در چنین شرایطی احمدرضا عابدزاده سنگربان فراموش نشدنی فوتبال کشورمان که خودش سابقه حضور در سه دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را دارد، عکسی را منتشر کرد که بسیاری از کارشناسان فوتبال آن را یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی ورزشی علی پروین تلقی می‌کنند.

عابدزاده عکس تیمی از ملی پوشان کشورمان در جام ملت‌های ۱۹۹۲ ژاپن منتشر کرد. مسابقاتی که تیم ملی ایران در آن مدعی شماره یک قهرمانی محسوب می‌شد و حتی از کشور میزبان هم شانس بیشتری برایش قائل بودند اما تیم تحت هدایت علی پروین در نهایت با کسب ۴ امتیاز در مرحله گروهی حذف شد و شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کرد.

نکته عجیب اینجا بود که پروین در هر سه مسابقه مرحله گروهی که طی کمتر از یک هفته برگزار شد، تیم ملی را با یک ترکیب واحد به میدان فرستاد و آن ۱۱ بازیکن نه تنها فشار بسیار زیادی را متحمل شدند بلکه در تاریخ فوتبال ایران برای اولین بار تیم ملی فوتبال کشورمان طی ۳ مسابقه متوالی حتی یک تعویض هم انجام نداد تا انتقادات در این مورد از پروین به اوج برسد.

عابدزاده اگرچه هم اکنون یکی از اسطوره‌های پرسپولیس منتشر می‌شود ولی در زمان انتشار این عکس یعنی پاییز سال ۱۳۷۱، دروازه‌بان استقلال بود.

عکس| ستاره پرسپولیسی خاطره تلخ علی پروین را زنده کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جهان US ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    خیلی جالب توجه هست کسانی مثل عابدزاده، خوردبین اسطوره های پرسپولیس حکومتی هستند اما بزرگترین افتخار باشگاهی خود را با تاج کبیر آسیا کسب کردند. هردو اگر پیراهن تاج نبود مانند دیگر پرسپولیسی ها در حسرت مدال قهرمانی باشگاههای آسیا بودند
  • فرامرز IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    ایستاده از راست: احمد رضا عابدزاده ،جمشید شاه محمدی ،جواد زرینچه ،سید مهدی ابطحی ،رضا حسن زاده.نشسته از راست:مجتبی محرمی ،مجتبی کرمانی مقدم،نادر محمد خانی ،فرشاد پیوس و زنده یاد سیروس قایقران.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی