روز شکست تلخ تیم ملی؛ انتقاد تند از دروازه‌بان پرسپولیسی در استرالیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان ۹ سال قبل در چنین روزی شکست بسیار تلخی را در جام ملت‌های آسیا پذیرفت و دروازه‌بان پرسپولیسی ما در آن مقطع به‌شدت مورد نقد واقع شد.

سوم بهمن سال ۱۳۹۳ برای فوتبال ایران روز تلخی بود چون از پرامیدترین تیم‌های ما در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد.

ملی‌پوشان کشورمان که با هدایت کارلوس کیروش و کاپیتانی جواد نکونام با کسب سه پیروزی متوالی به عنوان تیم صدرنشین از گروهشان در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا صعود کردند، سوم بهمن سال ۹۳ در این مرحله به مصاف عراق رفتند. در نیمه اول ما با گل سردار آزمون جلو افتادیم و همه‌چیز برای صعودمان فراهم بود اما در نیمه دوم یک حرکت اشتباه از مهرداد پولادی و البته اشتباه بزرگتر از داور استرالیایی موجب شد این بازیکن از زمین اخراج شود.

پس از آن شرایط عوض شد و عراقی‌ها دو گل زدند اما در آخرین دقایق سرانجام مرتضی پورعلی‌گنجی توانست کار را به مساوی بکشاند و راهی وقت‌های اضافه شویم.

در وقت‌های اضافی هم ابتدا عراق به گل رسید اما در آخرین لحظات رضا قوچان‌نژاد ایران را از حذف شدن نجات داد تا به ضیافت پنالتی‌ها برویم. در آن‌جا علیرضا حقیقی سنگربان فیکس آن زمان تیم ملی که سابقه حضور در پرسپولیس را هم داشت، نتوانست برخلاف چهره‌هایی همچون احمدرضا عابدزاده موفق ظاهر شود و وحید امیری نیز پنالتی خود را خراب کرد تا تیم پرامید ایران با یک اتفاق تلخ و دراماتیک از گردونه جام ملت‌ها حذف شود.

پس از این بازی بود که انتقادات از علیرضا حقیقی شدت گرفت و چند ماه بعد علیرضا بیرانوند به عنوان گلر فیکس تیم ملی منصوب شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی