نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دردسر بزرگ برای سیتی؛ رئیس یوفا تخلف قهرمان لیگ برتر را تأیید کرد/ باید به تصمیم دادگاه احترام گذاشت
منبع: Skysports
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیگ برتر معتقد است که منچسترسیتی ۱۱۵ مورد از قوانین مالی را در طول ۹ فصل زیر پا گذاشته و الکساندر چفرین معتقد است که تصمیم یوفا در مورد تخلف سیتی درست بوده است.

پس از آنکه مشخص شد که منچسترسیتی در فوریه سال ۲۰۲۰ هیئت مدیره فوتبال اروپا را گمراه کرده و قوانین فیرپلی مالی را شکسته، در ابتدا توسط یوفا از لیگ قهرمانان اروپا برای دو فصل محروم گشت و ۳۰ میلیون یورو (۲۵ میلیون پوند) جریمه شد. در جولای ۲۰۲۰، تعلیق دو فصلی پس از تجدید نظر در دادگاه داوری ورزش (CAS) برداشته شد و جریمه از ۳۰ میلیون یورو به ۱۰ میلیون یورو کاهش یافت. CAS نشان داد که بیشتر تخلفات ادعایی یا ثابت نشده‌اند یا مشمول گذر زمان شده‌اند.

لیگ برتر در فوریه ۲۰۲۳ سیتی را به ۱۱۵ مورد نقض قوانین مالی لیگ در طول ۹ فصل بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ متهم کرد که در این مدت آنها سه بار قهرمان لیگ شدند. ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر انگلیس می‌گوید تاریخی برای جلسه دادگاه تعیین شده، اما تاریخ دقیقی اعلام نشده است. منچسترسیتی هرگونه تخلف را رد می‌کند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در اولین اظهارنظر عمومی خود در مورد پرونده لیگ برتر گفت: «ما می‌دانیم که حق با ما بود. اگر فکر نمی‌کردیم حق با ماست تصمیم نمی‌گرفتیم. به عنوان وکیل دادگستری به مدت ۲۵ سال، می‌دانم که گاهی اوقات در پرونده‌ای پیروز می‌شوید که مطمئن هستید در آن می‌بازید. و گاهی اوقات وقتی مطمئن هستید پرونده‌ای را از دست می‌دهید. فقط باید به تصمیم دادگاه احترام گذاشت. من نمی‌خواهم در مورد پرونده انگلیس صحبت کنم. اما مطمئن هستم که تصمیم نهاد مستقل ما درست بوده است. من وارد این تصمیم نشدم.»

اورتون و ناتینگهام فارست در اوایل این ماه به نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر متهم شدند و از اورتون در ماه نوامبر برای همان تخلف ۱۰ امتیاز کسر شد.

از چفرین پرسیده شد که آیا سردرگمی و ناامیدی هواداران را نسبت به مدت زمانی که برای روشن کردن تکلیف سیتی صرف می‌شود را درک کرده است، و او گفت: «آنها می‌خواهند بدانند چه خبر است و عواقب آن چیست، اما من نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم. به این دلیل که نمی‌دانم لیگ برتر با چه چیزی سروکار دارد. من واقعاً نمی‌خواهم انتقاد کنم، یا چیزی شبیه به این. منصفانه نیست.»

در پرونده لیگ برتر، منچسترسیتی ظاهرا اطلاعات مالی دقیقی را ارائه نکرده و به طور کامل پاداش‌های مالی را که به یکی از مدیرانش در یک دوره چهار ساله داده شده را توضیح نداده است. لیگ برتر همچنین مدعی است که من‌سیتی در یک دوره پنج ساله از قوانین فیرپلی مالی یوفا پیروی نکرده. آنها همچنین مدعی هستند که من‌سیتی به طور کامل با تحقیقات لیگ برتر همکاری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی