نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پنهان کاری بزرگ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران؛ حریفان ایران سرگیجه گرفتند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر قلعه نویی ترجیح داد در سومین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها باز هم دست خود را رو نکند و فرصت محک به بازیکنان دیگر را بدهد.

قبل از جام ملت‌های آسیا ترکیب تیم ملی کشورمان برای تمام فوتبال دوستان مشخص بود. ترکیبی که در معدود بازی‌های تدارکاتی ما کمترین فرصت را برای هماهنگی و بازی کنار یکدیگر داشت. ترکیبی که همه آسیا از آن می‌ترسد و ما خیلی به موفقیتش امیدوار بودیم. این از خوشبختی فوتبال ماست که پتانسیل فردی چنین بالایی دارد. بازیکنانی که آنقدر خوب هستند که هیچکس نمی‌تواند از جایگاه خود در تیم ملی مطمئن باشد اما باز در دنیای فوتبال قانونی هست و آن ثبات در ترکیب اصلی شرط موفقیت درون زمین...

از ابتدای جام ملت‌ها تاکنون که ایران سه بازی برگزار و ۹ امتیاز ممکن را کسب کرده هنوز این ترکیب اصلی کنار هم قرار نگرفتند. ایران در هر مسابقه نسبت به بازی قبل تغییرات زیادی داشته و وقتی تیم ملی وارد زمین برای مصاف با امارات شد، دوباره ۶ تغییر نسبت به بازی قبل برابر هنگ کنگ داشت!

محرمی جای رضاییان، خلیل زاده جای حسینی، قلی زاده جای جهانبخش، سردار جای شهریار مغانلو، حاج صفی جای میلاد محمدی و عزت الهی جای روزبه چشمی. یعنی به نسبت بازی با هنگ کنگ فقط بیرو، کنعانی، قدوس، قایدی و طارمی در ترکیب ماندند. اما دوباره در نیمه دوم امیر با تعویض‌هایی که انجام داد، ترکیب اصلی را به زمین فرستاد تا فرصت بازی کنار یکدیگر را داشته باشند؛ رامین، جهانبخش و محبی آمدند.

این همان ترکیبی است که ما در مرحله حذفی و بازی مقابل بزرگان قاره برای کسب جام طلسم شده بعد از نیم قرن به آن دل بسته‌ایم و البته که این سه بازی فرصتی بود برای امثال قایدی که ارزش‌های خود را به عنوان اسلحه پنهان و تعویض طلایی به مربیان تیم ملی ثابت کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید کلباسی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    هر چند تاثیر مثبت بازیکنان خلاق و با استعداد در هر تیمی یک غنیتمت است اما فوتبال یک بازی گروهی است و متکی به فرد نمی باشد .
  • حسینss IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    فیکس بازی کردن کنعانی، برای زودتر برگشتن تیم ملی مافیه
  • کارلوس بزرگ IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    از همون بازی اول چه هواداران فوتبال و چه رسانه ها مخالف چیدمان یا اَرنج قلعه نویی بودن و تیم رو سردر گم میدانستن اما مشخص شد خیلی هم روش یا تاکتیک خوبیه و برای چنین تورنمنتهایی جواب میده ضمن اینکه اینطوری میزان دوندگی و کیفیت بچه ها هم با کمترین فشار روی اندازه و حد دلخواه میمونه و افت نمی کنه
  • مهران IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    من اگه بودم تو بازی سوریه از ابتدا به آریا یوسفی چه تو مهاجم یا دفاع راست یا وینگر بازی میدادم چون بهترین زمان برای آبدیده شدنه بازیکن جوانه و دیگه فرصت بهتر از این گیر نمیاد و یه بازیکن به اون صورت نمیتونه تاثیر بدی بذاره تازه آریا تو سپاهان خیلی خوبه
  • فرامرز IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    شک نکنید ترکیب اصلی تیم ملی ایران را رقیبان به ویژه از نوع درجه اول شان با استفاده از قاعده فراوانی نسبی استفاده از مهره ها بوسیله نرم افزارهای کامپیوتری آنالیز کرده اند و شک نکنید با توجه به پیشینه همکاری مهدی طارمی و سردار همه آسیا به خوبی می دانند که تکیه اصلی تیم در فاز هجومی روی همکاری این دو نفر بنا شده با توجه به مصدوم شدن صادق محرمی دیگر وجود رامین در ترکیب صد در صد است در نبودن سعید عزت‌اللهی و فیکس بازی کردن روزبه چشمی دیدیم که به جای این که رقیبان سردرگم شوند این تیم ملی بود که سردرگم شده بود بودن میلاد یا حاج صفی این قدر تاثیر گذار نیست که بشود از آن با لفظ سورپرایز یاد کرد. این مشخص است که جهانبخش در فرم آرمانی قرار ندارد پس فیکس بازی کردنش از اول بازی خیلی متصور نیست یعنی در صورت مصدوم نبودن علی قلی زاده در راست را می شود حدس زد یا بودن مهدی قائدی متحمل ترین گزینه در وینگر چپ است یعنی منطقی که نگاه کنیم اسلحه پنهانی در دستش نیست و از همه مهمتر پیشینه قلعه‌نویی به ما می گوید اهل ریسک نیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی