نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شجاع خلیل‌زاده - حسین کنعانی‌زادگان؛ کجایی جوانی که یادت به خیر...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امارات اولین گل تاریخش در جام ملت‌ها را به ما زد، گلی که برای ما درس‌هایی به همراه داشت.

ایران در برابر امارات و در جدال سرگروهی پنج گل زد که سه تای آن توسط کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد. اینکه ما در انجام برنامه‌هایمان موفق بودیم و به گل رسیدیم تنها یک وجه قضیه است و می‌توانیم از مردود شدن این گل‌ها درس بگیریم.

گل محبی با یک خطا چند ثانیه قبل از ضربه مردود اعلام شد تا بازیکنان بدانند باید مراقب تک تک حرکاتشان موقع استارت زدن باشند. گل قلی‌زاده و سردار هم که آفساید اعلام شد، آن هم با فاصله میلیمتری که اهمیت لحظه استارت زدن را به رخ کشید. اما این بازی در بحث دفاعی هم برای ما درس‌هایی به همراه داشت. حسین کنعانی زادگان با بی‌احتیاطی و بدون قصد مرتکب پنالتی شد تا بار دیگر اهمیت جزئیات با وجود کمک داور ویدیویی مشخص شود. ضربه‌ای که ناخواسته هنگام دویدن به سمت توپ به پای حریف خورد و خوشبختانه آمادگی بیرانوند را به رخ رقبا کشید.

در صحنه گل خورده ایران درس‌های بزرگ‌تری وجود داشت. بازیکن حریف در لحظه ارسال توپ دو سه متر عقب‌تر از کنعانی بود اما بعد از استارت و در کسری از ثانیه به همین اندازه از او جلو افتاد. در حرکت آهسته تلاشی که کنعانی برای استارت زد، کاملاً مشخص بود این حداکثر توان اوست و همه اهالی خانواده فوتبال از قبل می‌دانستند که دو مدافع میانی ما تنها روی سرعت ضعف دارند.

البته شجاع خلیل‌زاده در جوانی مشکل سرعت نداشت اما جبر زمانه را چاره‌ای نیست، سن او بالا رفته و کمبود سرعت را با بار تجربه جبران می‌کند که در این صحنه چندان به کار ما نیامد. درس دیگر این گل استفاده از فضای خالی مانده پشت سر رامین رضاییان بود، اشتباهی که اگر در مراحل بعدی تکرار شود جبرانش بسیار سخت است. رامین یک وزنه مهم در کار تهاجمی برای ماست و با توجه به مصدومیت صادق محرمی و سابقه مصدومیت خود او قبل از جام، او تنها گزینه ما برای این پست در حال حاضر است که باید خیلی بیشتر از این مراقب باشد.

در ۱۰ دقیقه آخر این بازی - البته تا قبل از اعلام ۱۳ دقیقه وقت تلف شده که دو تیم آشکارابه همین نتیجه راضی بودند - ارزش آن سه گل مردود بیشتر نمایان شد. ایران تحت فشار دفاعی قرار داشت و خوشبختانه بازیکنان امارات به لحاظ تجربه و کیفیت در حدی نبودند که بتوانند به ما ضربه بزنند، اما تکرار این شرایط مقابل ژاپن یا کره یا استرالیا کار دست ما می‌دهد.

تک گل امارات اگرچه نتوانست تغییری در نتیجه و صدرنشینی ما بدهد اما یقیناً برای کادرفنی درس‌های مهمی به همراه داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    فقط درس میگیریم ولی پس نمیدیم توان بازیکنان و توان تاکتیکی ما بیشتر از این نیست😁🤔 شانس اگر چاشنی کارشود ممکنه اتفاقی نتیجه بگیریم
  • فضولیش ب شما نیومده IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    لابد مجیدحسینی و روزبه چشمی خوبن که توپ لو میدن و پاس گل میدن به حریف!!!! حسین و شجاع صدتای این خدایان سوتی هستن و بهتر از اینا دفاع نداریم تو ایران... بجای اینکه رنگی فکرکنین و انرژی منفی بدین و بزنین تو سرشون بهشون انرژی و روحیه بدید تا بهتر و بهتر بشن اینم در نظر بگیرین که شجاع از مصدومیت اومده و چندین بار هم تو همین بازی مجدد زدنش!!!! حسین و شجاع کنار سیدجلال بازی کردن و خوب میدونن چیکار کنن مقصر توپ لو دادن امیدابراهیمی نیستن!!!! مثلا بازی با هنگ کنگ خیلی خوب بودیم؟ مجیدحسینی و چشمی تا تونستن سوتی دادن چشمی که دیگه رسما داشت بهشون پاس گل میداد شانس آوردیم بیرو رو داریم وگرنه معلوم نبود چی میشد...بیرو و حسین و شجاع دوسه سال تو پرسپولیس و بعدم تیم ملی باهم بازی کردن و هماهنگی عالی ای دارن...زمان اسکوچیچ که با کمترین گل خورده صعود کردیم به جام جهانی و حسین و شجاع و بیرو با درخشش هاشون باعث شدن بازی ها رو پشت سرهم ببریم!! اگه تو جام جهانی بجای مجیدحسینی بنجل و چشمی اسکل کی روش یکم از لجبازی کوتاه میومد و از زوج حسین و شجاع استفاده میکرد بدون شک صعود میکردیم علی بیرو هم مصدوم نمیشد!!!
  • مهدی بیرانوند IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    قبل از شروع رقابت جام ملت ها گفتم که ایران روی دفاع کند و سرعت مهاجمان حریف ضربه میخوره،و تنها راهکار هم بازی دادن به جوونایی مثل حزباوی ،فلاح، و مدافعان تند و تیز هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی