اردشیر لارودی - علی رئیسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اردشیر لارودی پیشکسوت روزنامه‌نگاری ایران در حالی که کشورمان پس از ۱۶ سال دوری از قهرمانی، در آستانه بازی‌های آسیایی پکن بود، با خبری شوکه‌کننده مواجه شد.

در مراسمی که برای تکریم استاد اردشیر لارودی به بهانه هشتادمین سالروز تولد این پیشکسوت خبرنگاری در روزنامه خبرورزشی برگزار شد، علی رئیسی خاطره‌ای شنیدنی درباره روزهای سردبیری اردشیرخان لارودی در ابرار ورزشی تعریف کرد.

رئیسی گفت در آستانه بازی‌های آسیایی پکن ۱۹۹۰ بودیم که به‌واسطه یکی از دوستان باخبر شدم علی پروین، سرمربی وقت تیم ملی، تصمیم به استعفا دارد؛ گویا علی‌آقا ادامه همکاری با فدراسیون وقت (با سکانداری داریوش مصطفوی) را امکان‌پذیر نمی‌دید. پروین گفت تیتر بزن دیگر مربی تیم ملی نیستم!

رئیسی ادامه می‌دهد همان‌لحظه با اردشیرخان تماس گرفتم تا کسب تکلیف کنم: «دست از پا خطا نکن تا من برسم به روزنامه؛ خبر را هم به هیچ‌کسی نده»!

خبرنگار ورزشیِ باسابقه کشورمان این خاطره را این‌گونه ادامه می‌دهد: آقای لارودی گفتند ببین الان علی پروین کجاست... مطلع شدیم سر تمرین در ورزشگاه آزادی هستند. با هم عازم استادیوم شدیم تا علی پروین را ببینیم. درحالی که علی‌آقا روی توپی کنار زمین نشسته بود، سراغش رفتیم و اردشیرخان گفت: دیوانه‌ای؟ تیم تو چندروز دیگر عازم مسابقات است و قهرمان هم می‌شود؛ بچه‌بازی را کنار بگذار!

رئیسی توضیح داد: آقای لارودی پروین را برای همان شب به خانه‌اش دعوت کرد، درحالی که از داریوش مصطفوی هم خواسته بود حضور داشته باشد... جزئیات بیش‌تر را در ویدیوی پایین مطلب ببینید.

گزارش کامل را این‌جا بخوانید: تولد مردی که نگذاشت علی پروین از تیم ملی برود/ از اردشیرخان ترکه خوردم تا چپ‌پا شدم/ فردوسی‌پور: اردشیر لارودی می‌خواست من را از سر خودش باز کند!

در همین ارتباط:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ع ق QA ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    هه هه چقدر بزرگش می کنید ؟! رئیس فدراسیون که نبوده یک خبرنگار بوده حالا چند روزه ول کن نیستید جهان پهلوان بوده ؟ چون تو تاج بوده ؟! خوب تاج ربطی به استقلال نداره
  • پیروزهیس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    چی میگی حالت خوبه تو درباره چی حرف میزنی کلیپ رودیدی یاازروی تیتراومدی نظر میدی گوجه🍅😠
  • عسکر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    از آقای پروین بعید بوده !! از اسطوره پرسپولیس انتظار داریم شفافیت این داستان رو که به عقل جور در نمیاد رو روشن کنن!!امیدوارم این بزرگوار نخواد از محبوبیت علی آقا !! سوء استفاده کنه!!
  • کرام الکاتبین QA ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    نه جدی چی می خواهید بگید ؟! این آقا هر کی باشه اینقدر فهم و نفوذ داشته که می گیدچه افسانه ای تعریف می کنه ؟! این طرف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی