نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
عکس| شکستی تلخ، محصول مشترک ستاره‌های پرسپولیس و استقلال/ شبی که ملی‌پوشان به‌جای جام دنبال داور بودند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۵ سال قبل در هشتم بهمن سال ۱۳۹۷ تیم ملی با همه ستارگانش از جمله بازیکنان استقلالی و پرسپولیسی، آرزوهای ما برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها را نقش بر آب کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان زمستان سال ۱۳۹۷ با کارلوس کیروش راهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ امارات شد. مسابقاتی که بسیاری از کارشناسان، ایران را بخت اول قهرمانی در آن مسابقات تلقی می‌کردند و وقتی ما بدون حتی یک گل خورده تا نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ بالا آمدیم، این فرضیه به‌طرز قابل ملاحظه‌ای تقویت هم شد.

هشتم بهمن سال ۱۳۹۷ ایران در حالی به مصاف ژاپن رفت که برنده آن مسابقه راهی فینال ۲۰۱۵ می‌شد و خیلی‌ها معتقد بودند ما با شکست دادن سامورایی‌ها طلسم نرسیدن خودمان به فینال طی سالیان اخیر را خواهیم شکست. ایران در حالی وارد زمین شد که تعداد قابل ملاحظه‌ای بازیکن پرسپولیسی در ترکیب ثابت خود داشتیم؛ از علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی گرفته تا وحید امیری و رامین رضاییان. به این نفرات باید محمدحسین کنعانی‌زادگان را هم اضافه کرد و البته امید ابراهیمی نیز نماینده استقلالی‌ها در داخل زمین بود.

کار با تساوی بدون گل جلو رفت و به نیمه دوم رسید. در دقیقه ۵۶ روی یک صحنه بازیکنان ایران که گمان می‌کردند داور به سود آن‌ها اعلام خطا می‌کند، ناگهان جریان بازی را رها کرده و به جای این‌که دنبال توپ بروند، به دنبال داور دویدند و این مسئله فرصت بسیار خوبی را برای ژاپنی‌های موقعیت‌شناس فراهم کرد تا توسط اوساکو دروازه ایران را باز کنند!

هنوز یادمان نرفته بازیکنانی نظیر کنعانی‌زادگان و حاج‌صفی چطور گرد داور حلقه زده بودند و چشم‌بادامی‌ها با استفاده از همین فرصت، دروازه ما را گشودند. یک اشتباه دسته‌جمعی موجب شکسته‌شدن طلسم گل نخوردن تیم ملی شد و دقیقا از همان‌جا بود که ملی‌پوشان تصور کردند همه چیز به پایان رسیده است. گل‌نخوردن ایران در جام ملت‌ها چنان فضایی را برای بچه‌ها به وجود آورده بود که با دریافت اولین گل رویای قهرمانی آن‌ها رنگ باخت و تصور کردند بازی به پایان رسیده است. حملات کور و بی‌هدف ایران فرصت خوبی را برای ژاپنی‌ها فراهم کرد تا در دقایق ۶۷ و ۹۰ گل‌های دوم و سوم را نیز به ثمر برسانند و ما را از رسیدن به فینال محروم کنند.

حالا ۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد اما شکست تلخ مقابل ژاپنی‌ها و البته حرکت غیرحرفه‌ای تعدادی از ملی‌پوشان کشورمان در رها کردن جریان بازی و دویدن دنبال داور که موجب به ثمر رسیدن گل اول ژاپن شد، از یاد فوتبالی‌ها نمی‌رود. البته شاید فرصت برای تقابل مجدد با شرقی‌ها طی روزهای آینده دوباره فراهم شود و آن وقت مجال بسیار خوبی برای انتقام از آن‌ها خواهیم داشت.

حمله بازیکنان تیم ملی به داور بازی با ژاپن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • استقلال سرور پیروزی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    اشتباه پرسپولیسیا بود چرا گردن استقلالیا میندازین که نه توزمین بودن نه تو صجنه
    • بختیاری IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      والاااا
    • امیر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      موافقم باهات. استقلالیا هیچ وقت درحدی نبودن که برای تیم ملی کاری انجام بدن اشتباه مال کسیه که کارهای بزرگ میکنه استقلال مال این حرفا نیست.
    • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      خیلی هم کارهای بزرگ کردین !!!
    • به رنگ آسمان DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      در جواب امیر. نمیدونم چند سالته. ولی الان اینترنت هست برو جستجو کن ببین اون موقعی که ایران قهرمان آسیا شد چند تا استقلالی تو تیم ملی بودند.
  • مجتبی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    اگر دوباره به ژاپن بخوریم بازهم مثل همیشه خوراک خوبی برای ژاپنی هاهستیم،اصلا و اصلا نگا به شکست ژاپن از عراق نکن،ما خیلی راحت شکست میخوریم مطمئن باشید
  • فرامرز IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    گل دوم ژاپن یعنی پنالتی یک اشتباه محض داور استرالیایی بود که کمتر به آن پرداخته شد چون مرتضی پورعلی گنجی روی زمین توپ به دست تکیه گاهش خورد منطقا هیچ انسانی که دست تکیه گاه خودش را که تعادلش را حفظ می کند را که نمی تواند قطع کند پس اگر توپ به آن بخورد هند نمی شود تلقیش کرد
  • پیمان رضازاده IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    رامین رضاییان و کریم انصاریفر و مهدی ترابی رو فراموش کردید. درضمن امیر عابدزاده و احمد نورالهی هم روی نیمکت بودند و مهدی طارمی هم سه اخطاره. میلاد محمدی و جهان بخش و سردار هم از بچگی پرسپولیسی بودند!!!! من نمیدونم منظور نویسنده محترم مقاله چی بوده. اما شما واسه خوانندگانی مطلب می نویسید که ممکنه مو رو از ماست بکشند.عرض میکنم. ترکیب ایران در بازی با ژاپن. بیرانوند ، پورعلی گنجی، کنعانی،رضاییان، میلاد محمدی ، ابراهیمی،حاج صفی ، جهانبخش،دژآگه،امیری و آزمون. انصاریفر و قدوس و ترابی هم وارد بازی شدند. باشگاه یک بازیکن روصرفا در هنگام جام محاسبه می کنند و نه عطف به ماسبق داره و نه رویکرد به آینده. ازبین 11 نفر ترکیب اصلی فقط بیرانوند بازیکن وقت پرسپولیس بود. کنعانی زادگان ماشین سازی، پورعلی گنجی یوپن بلژیک ، رضاییان الشحانیه ، محمدی اخمت گروژنی ، ابراهیمی الاهلی ،حاج صفی تراکتور، دژاگه تراکتور ، جهانبخش برایتون ، سردار روبین کازان و امیری ترابوزان بازی می کردند. انصاری فر هم ناتینگهام فارست ، قدوس امیان و ترابی هم پرسپولیس.
  • پیمان رضازاده IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    این کامنت ادامه کامنت قبلی من هست. در بین 23 بازیکن تیم ملی در امارات 2019 تنها بیرانوند ، ترابی و نورالهی بازیکن وقت پرسپولیس بودند. امیری ترابوزان ، کنعانی ماشین سازی ، پورعلی گنجی یوپن ، رضاییان الشحانیه ، طارمی الغرافه ،عابدزاده ماریتیمو ، انصاریفر ناتینگهام فارست ، چشمی ،منتظری و وریا استقلال ، شجاعی ، حاج صفی ، دژآگه تراکتورسازی ، قدوس آمیان ، سردار روبین کازان ، جهان بخش برایتون ،محمدی اخمت گروژنی ،ابراهیمی الاهلی ،حسینی ترابوزان ونیازمند از سپاهان بودند. پس استقلال ، تراکتورسازی و پرسپولیس هر کدوم سه بازیکن داشتند سپاهان و ماشین سازی هم یک.بقیه بازیکنان هم لژیونر بودند.بنابراین اینکه نویسنده محترم دارند تیم فعلی بازیکنان رو به گذشته میبندند تا پرسپولیس رو مقصر اون باخت سنگین نشون بدند نه تنها کاری غیر اخلاقی بلکه مخالف اصول حرفه ای و ژورنالیستی هست.لطفا مقالاتی که اینچنین بوی گند هواداری از یه رنگ خاص رو میده رو در نشریه خاص باشگاه خودتون چاپ کنید نه یه روزنامه خوشنام و قدیمی.
  • حسین IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    اون بازی تموم شده رفته لطفا کوری نخونید این بار ایران روی قله اسیاست قهرمانی صد در صده
  • سعید IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    واقعا درست و منطقی ایراد گرفتی آقای پیمان عزیز باید به همچین سایتهای که قصد و غرض دارند باید کوبیدشون.
    • پیمان رضازاده IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      ممنون از حسن نظرتون سعید خان
  • پیمان رضازاده IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    اینم تفکیک بازیکنان تیم ملی بر اساس باشگاه در سه دوره قهرمانی. 1976 قهرمانی سوم. تاج 4 : رشیدی ، اسکندریان ، روشن ، نظری. هما 4 : نایب آقا ، میرفخرایی،خورشیدی ، نورایی. پرسپولیس 4 : عسکرخانی ، ذوالفقارنسب ، پروین ،عزیزی . دارایی 2 : شهبندری ، پرویز. صنعت یک.قاسمپور. پاس یک .صادقی. شهباز دو. مظلومی و عبدالهی. یادمون نره ناصرخان حجازی ، نصی عبدالهی ، غلامحسین مظلومی و رضا عادلخانی در سه دوره پایانی جام تخت جمشید بازیکن شهباز بودند نه تاج.
  • پیمان رضازاده IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1972 قهرمانی دوم. پرسپولیس هفت. مودت ، کاشانی ، آشتیانی ، پروین،بهزادی ، کلانی و ایرانپاک.گرچه پروین بدلیل مصدومیت اصلا در جام بازی نکرد.تاج پنج.حجازی، کارگرجم، قراب ، مظلومی و جباری. پاس سه.شرفی، مناجاتی ، حلوایی. عقاب دو .پرویز و عرب.
  • پیمان رضازاده IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1968 .قهرمانی اول. تاج هفت.ساعدی، اسماعیلی،کارو،جباری،فرزامی، افتخاری و پرویز. پاس سه.ظلی ، حبیبی و شرفی. عقاب یک. عرب. پرسپولیس شش.اصلی، مهراب ، کاشانی ، آشتیانی، بهزادی ، کلانی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی