نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مانچینی و کیروش به فکر منافع خود هستند/ من هم جای قلعه‌نویی بودم همین مسیر را می‌رفتم/ عراق را می‌بردیم قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۵ می‌شدیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ صحبت کرد.

تیم ملی ایران در آستانه حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است و به همین مناسبت روزنامه فرهیختگان با علی کفاشیان درباره شرایط تیم ملی و سرمربیان سابق و فعلی این تیم صحبت کرده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

  • شرایط طوری هست که قدرت‌های سنتی مانند کره و ژاپن و عربستان و... همه از وضعیت یکسانی برخوردار هستند. در واقع شرایط صعود آنها این موضوع را نشان می‌دهد چون همه یک جور بالا آمده‌اند.
  • ما در مقابل تیم‌های بزرگی مانند ژاپن استرس کمتری داریم و مقابل آنها نسبت به تیم‌های مانند سوریه بهتر بازی می‌کنیم. در هر صورت به نظرم آنها خطرناک‌تر هستند. ممکن است در جریان بازی به یک باره گل بخوریم و در ادامه بازی کارمان سخت شود. به هر حال ما هم شرایط خوبی داریم و در خط حمله از نفرات قبراق و سرحالی بهره می‌بریم. اگر بتوانیم با یک برنامه‌ریزی، خط دفاعی را هم تقویت کنیم این امیدواری وجود دارد که به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کنیم. 
  • بازی با تیم‌هایی مانند سوریه و عراق برای ما خطرناک بوده است و ما را همیشه اذیت کرده‌اند اما اگر بچه‌ها دقت کنند با تمرکز می‌توانیم از سد این تیم هم عبور کنیم. 
  • شانس‌مان فکر می‌کنم برای قهرمانی ۵۰-۵۰ باشد. در هر صورت ما همیشه به آخرهای کار که می‌رسیم یک مقدار افت می‌کنیم اما در مجموع وضعیت خوب است و شانس خوبی هم داریم. 
  • سال ۲۰۱۵ خود عراقی‌ها هم باورشان نمی‌شد که بتوانند به نیمه نهایی صعود کنند. ما راحت می‌توانستیم عراق را ببریم و به نیمه نهایی برویم اما با اخراج بازیکن ما، تیم ۱۰ نفره شد و باعث شد تا در ادامه کار خیلی اذیت شویم. در این دیدار بچه‌ها واقعا خوب بازی کردند اما به هر صورت در ضربات پنالتی از رسیدن به مراحل بالاتر بازمانده و آنجا بازی را واگذار کردیم. طبیعی است که حسرت این دوره از رقابت‌ها را به خاطر باخت الکی که داشتیم بیشتر بخورم. ما اگر عراق را می‌بردیم راحت می‌توانستیم قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۵ که به میزبانی استرالیا برگزار شد بشویم. 
  • {باخت به امارات برای دوم شدن در گروه} هرگز حاضر نبودم و هیچ وقت چنین کاری را نمی‌کردم. من هم بودم همه بازی‌ها را باید می‌بردیم و به مسیر طبیعی‌مان ادامه می‌دادیم.
  • {رفتار و اظهارات مانچینی، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان و شباهت با کیروش} این دسته از مربیان این‌طوری هستند دیگر و بیشتر به دنبال منافع‌شان هستند. 
  • {سقف قرارداد} این سیاستگذاری هیچ وقت موفق نبوده است. آن زمان هم موفق نبود و حالا هم نمی‌تواند موفق باشد. سقف قرارداد باید در اختیار باشگاه‌ها باشد تا آنها براساس درآمدی که دارند این موضوع را مدیریت کرده و در خصوص رقم قراردادهایی که بسته می‌شود برحسب درآمد، هزینه‌ها مدیریت و رعایت شوند. هیچ وقت سقف قرارداد برای یک باشگاه یا یک بازیکن نمی‌تواند منطقی باشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    قهرمانی ایران دور از دسترس نیست اگر در دروازه بدون اشتباه، دفاع مان مستحکم و هوشیار، بازیکنان هماهنگ و در گل زدن فرصت طلب، از خود گذشته و دقیق باشیم. بازیکنان ما از بقیه بازیکنان تیم های مدعی بالاترند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی