نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
علیرضا فغانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هیچ بعید نیست کنفدراسیون فوتبال آسیا با رد شکایت عراق، یک بازی مهم دیگر را برای قضاوت به علیرضا فغانی در جام ملت‌ها بسپارد.

چه کسی فکر می‌کرد جام ملت‌های فوتبال آسیا، به قدری جذاب از آب در بیاید که حتی بازی تیم‌های عراق و اردن هم در ایران تماشاگر پیدا کند؟ راستی چه کسی تصورش را می‌کرد حتی روزی علیرضا فغانی به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال استرالیا در جام ملت‌ها حضور پیدا کند و قضاوتش در این دیدار، جنجالی شود؟

جام ملت‌ها واقعا به جام شگفتی‌ها تبدیل شده و از دیشب نه فقط نام تیم ملی ایران در بحث‌ها و کلنجارهای مرسوم که عملکرد داور ایرانی مهاجرت کرده از وطن هم به سرتیتر خبرگزاری‌های آسیا تبدیل شده است.

علیرضا فغانی در تصمیمی چالش انگیز، ایمن حسین ستاره تیم ملی عراق را از زمین اخراج کرد. اقدام فغانی در لحظه ای که کارت قرمز را از جیبش بیرون آورد به قدری قاطعانه بود که به سختی می‌شد به تصمیم او شک و شبهه ای وارد کرد. بازپخش تصاویر حاشیه ای بازی تیم‌های عراق و اردن اما نشان داد حرکت ایمن حسین به سمت تماشاگران اردن و ادا و اطوارهای او، مصداق بارز تحریک تماشاگران بود و بی گمان شکایت فدراسیون عراق علیه فغانی راه به جایی نخواهد برد.

فضای مجازی فوتبال آسیا البته از دیشب در محاصره عراقی‌هاست و آنها هر چه دل تنگشان می‌خواهد نثار داور ایرانی می‌کنند، بدون اینکه به خاطر بیاورند در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا بنجامین ویلیامز چه بلایی سر تیم ملی ایران در دیدار با همین عراق آورد و چگونه بازیکن ما را ناغافل اخراج کرد؛ همان مسابقه ای که پیروزی حق مسلم بچه‌های ایران بود و عراقی‌ها ناباورانه در آن بازی به برتری رسیدند.

این بار اما ایرانی‌ها در سطوح مختلف از تصمیم علیرضا فغانی حمایت می‌کنند و کارت قرمز او به ایمن حسین را در چارچوب قوانین و آیین نامه‌های داوری می‌دانند. هیچ خطایی از سوی داور ایرانی صورت نگرفته است؛ در آن بازی فقط قانون اجرا شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه رقابت‌های مرحله حذفی جام ملت‌ها، باز هم فغانی را در دوحه حفظ کند و این بار حتی شاید یک بازی بزرگ تر را برای قضاوت به او بسپارد.

در همین ارتباط: استعلام اتلتیک از AFC؛ کارت قرمز فغانی به ستاره عراق تایید شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • مالدینی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    زنده باد علیرضا فغانی
  • Ali FR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    عراق کشوری که ۸ سال جنگ و فلاکت را بر ملت ما تحمیل کرد و امروز به لطف آقایون شده کشور دوست و برادر...
    • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      افرین
    • ااا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      و البته چه قدرتی داریم که توانستیم دشمن قدیم را سرباز خط مقدم خود کنیم. اگر استدلال شما بود که باید با تمام همسایه ها میجنگیدیم.
    • محمدحسین IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      با همین فرمون شما 40 ساله با دنیا رابطه نداریم
    • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      تاریخ رو درست تحلیل کن دوست من عراق به ایران حمله کرد کاملا درست اما دولتی که اون موقع در قدرت بود رژیم بعث عراق بود که چند سال پیش در همدستی با داعش برای رسیدن دوباره به قدرت داشت مردم عراق رو نابود می کرد.
  • ماندانا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    به امید سقوط afc و دوست جون جونیش عربستان سقوطی
  • محسن IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    سلام بر ملت ایران واقعا دمش گرم یکم از آبروی ما را تو دنیا خرید. ایرانی که در دنیا تک هست و با این مسولین حثیت و آبرو را ما را بردند جای تبریک دارد.درود بر فغانی...
  • محسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    سلام بر ملت ایران واقعا دمش گرم یکم از آبروی ما را تو دنیا خرید. ایرانی که در دنیا تک هست و با این مسولین حثیت و آبرو را ما را بردند جای تبریک دارد.درود بر فغانی...
  • مراد کوشا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    سلام دوستان عزیز؛ جدا از مسایل سیاسی، اگه کار ایمن حسین به دلیل: ۱- عدم توجه به سوت داور برای بازگشت سریع به میدان ۲- تحریک تماشاگران اردنی، انجام گرفته باشد، قطعا اقدام جناب فغانی قاطعانه و درست بوده است.
  • آبادان IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    اینکه اقای فغانی میتونست کارت زرد بده احتمالا درسته . اما به هرحال چون کارت دوم بازیکن بود قطعا نباید داده می شد. باید تذکر می داد اگر بازیکن در ادامه بازی کار دیگری می کرد انوقت اخراج می کرد. همانطور که اخراج پولادی هم در دو دوره قبل کاملا اشتباه بود چون امید ما رو نابود کرد.اخراج دیشب هم اشتباه بود. من اگر جای afc بودم به هیچوجه دیگه به اقای فغانی بازی نمیدادم. هیچوقت.
    • محمد IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      این دیگه چه منطقیه؟ چون کارت زرد داشت نباید کارت دومو میگرفت؟ به همین مدل داوریها عادت کردیم که فوتبالمون خارج از ایران سخت خودشو بالا میکشه دیگه. قانون باید اجرا بشه . اصلا بازیکن به سوتهای داور اعتنا نمیکنه چه انتظاری دارین شما؟
  • شیذر IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    دم فغانی گرم ، این به اون ۲۰۱۵ در !! حالا عراقی ها فشار میل کنید
  • ممد IN ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    اقا تو کدوم بازی یه همچین شادی گلی دیدید که طرف بره بیرون ورزشگاه با ذخیره ها شادی کنه بعد یکم بشینه استراحت کنه بعد بیاد به تماشاگرای تیم حریف مسخره بازی نشون بدع بعد یکم بشینه کناره کرنل یونجه خوری نشون بده داورم از وسط زمین ده بار سوت بزنه که بیا اقا بیا دوست عزیز بیا . کجا این مدل شادی گل دیدیدن به جز تو طنز جنگ ۸۰ مهران مدیری که یه تیم گل زد بعد همه افتادن دنبالش این از استادیوم بیرون زد بازیکنا پشت سرش
  • میترا IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    اگه این تصمیم رویک داوراروپایی گرفته بودبازهم عراقی‌ها این واکنش روانجام می دادن857
  • محمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    بازیکن عراق سه بار شادی کرده ادا اطفار در اورده
  • Sam IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    تصمیم فغانی (کارت زرد دوم) درست بود بدون شک، اردن مستحق پیروزی بود
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    آقای فغانی قانون را به درستی اجرا کرد.زنده باد فغانی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی